Selmas perspektiv
Vi landade på Mallorcas flygplats igår kväll och har nu hunnit sova en hel natt samt packa upp våra saker i vårt hotellrum. Oscar sa att han hade bokat ett fint rum men jag trodde aldrig att det skulle vara såhär fint. Det finns tre rum i hotellrummet. Först är det ett litet vardagsrum med en soffa, några fåtöljer, en tv, soffbord och andra saker som normalt finns i ett vardagsrum. Från vardagsrummet finns även en stor balkong med utsikt över havet - vilket är helt amazing. Sovrummet har en stor king sized säng och en stor helkroppsspegel samt ett stort sminkbord med en barstol som man kan sitta på. Det tredje rummet är badrummet. Vi har badkar, dusch och badrummet är så otroligt fint med vit marmor på väggarna.
"Vad sägs om picknick på stranden?" föreslår Oscar och drar sin hand genom sitt hår. Vi ligger fortfarande nerbäddade i sängen med armarna om varandra. "Det låter bra" säger jag med ett leende på läpparna. Vi nästan flyger upp på fötter för att byta om till strandkläder. Jag sätter på mig ett par flipflops på fötterna och på kroppen har jag först en bikini och över har jag en enkel strandklänning. Jag proppar min väska full med bär, frukter och annat gott som jag kan hitta i rummet.
"Kommer du Oscar?" frågar jag otåligt och lutar mig mot dörröppningen. "Jaja jag kommer älskling" säger han ifrån badrummet. "Vad sa du?" frågar jag och mina kinder blir lite svagt rosa. "Inget" säger han och skrattar lite.
Jag och Oscar är inte tillsammans, eller det är liksom inget officiellt iallafall. Men det känns så rätt när just han kallar mig för sin älskling eller liknande ord. Jag blir varm i hela hjärtat. När han kommer ut från badrummet har han ett brett leende på sina läppar. "Let's go" säger han och placerar sin arm runt min midja. Med min väska slängd över axeln och Oscar bredvid mig går vi tillsammans ner mot stranden.
Det är helt klart varmt idag trots att det är lite smågråa moln som täcker större delen av himlen. Men det spelar egentligen ingen roll. Detta kommer nog bli mysigt oavsett.
"Vart ska vi slå oss ner?" frågar Oscar och jag rynkar på näsan. "Sen när började du prata så formellt?" frågar jag och småskrattar. "Öh, jadu" svarar han och börjar skratta han med. "Men där blir väl bra?" föreslår jag och pekar på en tom plats längre bort vid stranden. "Perfekt".
Vi fortsätter att gå mot den lilla öppna strandplätten som jag föreslog att vi kunde sätta oss på. Jag plockar upp filten från min väska och lägger ner den mot den gyllenbruna sanden. Strax efter ploppar jag och Oscar ner på filten precis intill varandra. Jag lägger fram frukten och godsakerna som jag lyckades få med mig ifrån rummet. Bland annat blev det lite jordgubbar, choklad, smågodis, bananer, äpplen, blåbär och hallon samt naturgodis. Naturgodiset var det jag köpte på flygplatsen när vi hade landat men resten av maten har jag plockat på mig från rummet.
Vi sitter ner ganska länge och njuter av värdet, utsikten men framförallt maten. Från ingenstans spricker det upp i skyn och små små regndroppar börjar falla ner mot oss. Några få droppar övergår ganska fort till väldigt många. "Men du måste skämta med mig" utbrister Oscar och tittar upp mot himlen. "Här, hjälp mig" säger jag och börjar stressat plocka ner allt i min strandväska igen. "Nä" säger Oscar retsamt och reser sig upp från filten och börjar springa iväg. "Men Oscar" säger jag och suckar. Jag börjar springa efter honom och det slutar helt enkelt med att vi jagar varandra i regnet.
"Stanna då" ropar jag med Oscar fortsätter att springa i cirklar på stranden. Han saktar ner efter ett tag och då kommer jag äntligen ifatt honom. Jag plockar upp lite sand från marken och kastar över det på honom. Han vänder sig först bort från mig men sedan börjar han rusa efter mig. Jag skriker hej vilt och springer för livet. Dock är Oscar betydligt snabbare än vad jag är så han lyckas fånga upp mig ganska direkt. Han fångar in mig i sin famn och kramar om mig bakifrån. Jag vänder mig om och sedan placerar han sina läppar ovanpå mina.
Kyss i regnet på en strand. Cliche deluxe. Men väldigt mysigt måste jag säga.
"Kom, vi kommer bli sjuka" säger Oscar när vi brutit kyssen. Jag plockar upp min väska och sedan rusar vi tillbaka till vårt hotell. När vi kommer in till vårt rum igen är både jag och Oscar helt dyngsura. "Vi som hade det så kul" säger Oscar och suckar ledsamt. "Jo det hade vi verkligen, men den stunden vi fick var helt perfekt Oscar" säger jag och börjar ta av mig mina blöta kläder. "Jag drar in och duschar, vi kan kanske dra till någon restaurang senare?" säger Oscar och försvinner in till badrummet för att duscha.
För min egen del tror jag faktiskt att det räcker med lite deodorant idag. Jag är inte direkt på humör för att duscha.
Jag tar av mig mina blöta badkläder och virar sedan min handduk om min kropp. Jag torkar bort varenda droppe vatten som sitter på min kropp och går sedan bort till garderoben som finns i sovrummet för att välja kläder till ikväll. Det får bli en svart, lite flowy klänning.
Jag sätter på mig svarta underkläder och därefter sätter jag upp håret med handduken för att det ska torka fortare. Jag hör hur Oscar kommer ut från duschen men bryr mig inte så mycket utan fortsätter med att byta om.
"Fin view" hör jag hur Oscar säger och jag vänder mig om. Utan att tänka mig för bitchblickar jag honom rejält så han börjar skratta. "Sorry babe" säger han och fortsätter att skratta när han går fram till sin garderob. Han sätter på sig ett par jeansshorts och en vit, kortärmad skjorta.
När min klänning sitter på ordentligt övergår jag till att fixa mitt smink och mitt hår. Jag låter mitt hår vara som det är i princip. Det enda jag fixar till med det är att jag borstar till det så att tovorna försvinner. Annars låter jag det ligga utsläppt mot min rygg.
"Är du redo Selma?" frågar Oscar som har slängt sig över sängen i väntan på att jag ska bli klar. "Jaaaaaa" svarar jag utdraget och småskrattar lite samtidigt som jag himlar med ögonen. "Då drar vi ut och käkar" säger jag och han flyger upp från sängen.
Hand i hand går vi ut på Mallorcas gator på jakt efter en mysig restaurang. Efter ett letande på ungefär 15 minuter hittar vi äntligen en restaurang som passar oss båda i smaken helt perfekt. Vi sätter oss ner vid ett av borden och nästan direkt efter kommer en servitris fram till oss.
"Have you two decided what to eat?" frågar hon och ler vänligt mot oss. "Not yet" svarar jag och börjar läsa på menyn. "Sorry if I'm asking but I have to know, are you guys a couple?" frågar hon och min och Oscars blickar möter varandra direkt. Ingen av oss säger något och hela mitt ansikte blir knallrött. Jag känner mig så oförskämd som ej kan ge henne ett svar så jag börjar fumla med orden i ett försök om att få fram det rätta. "Well..no..or yes..i don't know" mumlar jag och blir ännu mer generad än tidigare. Åh herregud. Vid andra sidan bordet sitter Oscar och skrattar åt mig.
"Jasså? Det var mer än vad jag visste" säger han på svenska och småskrattar lite.
ESTÁS LEYENDO
KILLEN I TREAN | OE
FanficNär Selma flyttar ner från Kiruna till Stockholm händer mycket i hennes liv på en och samma gång. Dock blir förändringen av hennes liv till något positivt. Helt ny livsstil, ny skola, nya vänner men framförallt, en ny crush - på killen i trean. Det...