Selmas perspektiv
"Är du klar Felix? Vi måste sticka nu!" ropar jag från nedervåningen och tittar otåligt upp mot trappan där jag hoppas Felix snart ska synas. "Jag kommer, chilla" ropar han tillbaka och fotsteg hörs i trappan. "Det är inte så enkelt att chilla när vi börjar om en kvart". Han kommer ner till mig i hallen och börjar ta på sig sina ytterkläder. Jag låser upp dörren och går ut genom dörröppningen. Till min stora förvåning ser jag ett mycket bekant ansikte vid vår uppfart. Oscar. Han ler mot mig och vinkar lite smått och jag kopierar hans gest tillbaka till honom.
"Öhm, Felix" börjar jag och vänder mig om mot Felix. "Har det hänt något?" frågar han medan han sätter in nyckeln i låset. "Vad gör Oscar här?" frågar jag och vi börjar gå bort mot Oscar. "Gå med oss till skolan, är det något problem med det?" säger han precis innan vi kommer fram till Oscar. "Nejdå, inte alls" säger jag och ler försiktigt.
Personligen tycker jag inte alls det är några problem med vårt lilla sällskap idag. Jag gillar Oscar. Han är en väldigt charmig kille med bra humor och vill alltid allas bästa. Men om mina känslor står för något mer än att jag ser Oscar som en vän, det vet jag inte. Jag vet ärligt inte vad jag känner för Oscar. Vi har inte spenderat så mycket tid tillsammans men jag skulle nog kunna tro att han kan växa i mina ögon för varje gång vi ses.
"Godmorgon". Oscar ler vänligt mot både mig och Felix. "Godmorgon" svarar jag och tillsammans börjar vi gå emot skolan. Felix går i mitten medan jag och Oscar alltså går på vars en sida om honom. För det mesta är det bara de två som snackar och jag måste erkänna att det känns lite tråkigt.
"Har du tänkt något mer på insparken Selma?" frågar Oscar plötsligt och jag blir förvånad över att höra mitt namn. "Asså, en del faktiskt, och just nu tror jag det lutar åt att jag kommer gå på den" svarar jag och ler emot Oscar. Han besvarar mitt leende och sedan vänder jag min blick framåt igen. Om det är något jag har gjort den senaste dagen så är det att ha haft alla mina tankar på den där insparken.
Vi kommer fram till skolan och precis innan jag är påväg att lämna killarna lägger Felix sina armar om mig och kramar om mig. "Du glömde att ge mig min hejdå-kram" säger han med en bebisröst och jag småskrattar. "Hur kunde jag glömma det, jag ber så mycket om ursäkt" säger jag tillbaka till honom. "Jag då?" frågar Oscar plötsligt och jag tittar nervöst på honom. Han sträcker ut sina armar och jag ger även honom en kram. "Vi ses väl i korridorerna eller något" säger jag och lämnar killarna för att ta mig till min första lektion som idag är engelska.
Jag kramade Oscar. Och jag vet att en kram inte behöver betyda något men det var verkligen en mysig kram. Han är verkligen bra på att kramas och jag måste erkänna att jag hoppas jag får chansen att krama honom fler gånger.
Jag slänger in min väska i mitt skåp och plockar därefter fram min dator som är det enda jag kommer behöva ha med mig under första lektionen.
"Hello girlie, you ready for some english?"
Jag stänger igen skåpet och vänder mig sedan om. Jag möter Jessicas charmiga leende och ger henne en kram innan vi tillsammans går bort till resten av klassen. "Jag såg ditt och Oscars lilla moment ute på skolgården" säger hon och vi går in till klassrummet. "Vadå 'moment', vi kramades bara" säger jag generat. "Ja? Det kallar jag ett moment" säger hon och vi båda två skrattar till lite.
"Okej vad ni än snackade om, jag vill veta! Det verkar ju vara kul!" säger Clara och sätter sig framför oss. Lova kommer snabbt efter henne och sätter sig intill Clara. Jag och Jessica utbyter blickar och jag försöker få henne till att förstå att jag inte vill berätta för henne.
Jag har absolut inget emot Clara, inte Lova heller för den delen, men jag trivs mycket bättre med Jessica och litar på henne mer än vad jag göra på båda de andra.
"Det var inget speciellt" säger Jessica och jag nickar instämmande. "Nähe" säger Clara och himlar med ögonen.
"Okej elever, dags att börja dagens lektion, ni ska arbeta med uppgifterna som jag lagt upp, det är valfritt vart ni sitter men det ska bli klart idag iallafall" säger vår lärare och Clara skiner upp i ett leende. "Okej girls, vi tar gruppruppet" hon reser sig upp och går med snabba steg bort mot dörren. Jag tittar på Jessica och hon himlar med ögonen vilket får mig att börja småskratta.
Jag, Lova, Clara och Jessica har satt oss i ett av grupprummen som finns på skolan för att arbeta med uppgifterna i engelskan. Precis som det brukar sluta när vi fyra hamnar ensamma i ett grupprum under första lektionen gör det även denna gången. Vi sitter istället och är inne på olika hemsidor på våra datorer.
Jag går in på min skolmejl och hittar ännu ett mejl från skolans elevkår.
Kära 1or,
inför insparken vill vi bara meddela er att det kommer finnas klädkoder. Varje klass ska ha en viss färg på sina tröjor och vilka byxor som ni har är helt frivilligt. Nedan finner ni vilken färg er klass ska ha så har ni inte detta hemma får ni försöka fixa det på något sätt! Vi ses där ;)Na18a: Rosa
Na18b: Röd
Ha18: Blå
Sa18a:Lila
Sa18b: Vit
Ek18a: Grön
Ek18b: Svart/elevkåren
"Vi ska alltså ha gröna tröjor på oss under insparken" säger jag till de andra tre och allas uppmärksamhet hamnar på mig. "Hur vet du det?" frågar Lova och jag nickar mot datorn. "Kolla era mejl".
//
Hellooooo :)
Hoppas ni alla får en trevlig påskhelg :) Själv ska jag njuta ordentligt av de sista dagarna av detta lov. Jag ska försöka dämpa ångesten med hjälp av Hitta Doris hahah :) .Jag hoppas att ni tyckte om detta kapitel och om ni gjorde det så får ni gärna rösta & kommentera <3
puss och kram skumbanan
BINABASA MO ANG
KILLEN I TREAN | OE
FanfictionNär Selma flyttar ner från Kiruna till Stockholm händer mycket i hennes liv på en och samma gång. Dock blir förändringen av hennes liv till något positivt. Helt ny livsstil, ny skola, nya vänner men framförallt, en ny crush - på killen i trean. Det...