Kapitel 16 - The sex talk

849 22 2
                                    

Selmas perspektiv

Nu är det då dagen efter den stora dagen. Ska jag vara ärlig var inte insparken så överdrivet rolig och spännande som folk sa att det skulle vara. Det enda roliga och spännande som hände under insparken var att jag slickade bort grädde från Oscars mage hehehehehh. 

Jag gick och la mig direkt när jag kom hem igår men det tog ett bra tag innan jag tillslut somnade. Det enda jag kunde tänka på var Oscar. Och mig. Eller ja, mina känslor rättare sagt. Jag har funderat över vad jag känner för honom. 

Vänner? Mer än vänner? Eller vadå?

Efter igår har jag nog kommit fram till en sak iallafall. Oscar betyder mycket för mig, mer än bara en vän. Dock vet jag inte hur Felix skulle reagera om jag berättar om mina känslor för Oscar. Jag menar, de är trots allt bästa vänner och Felix har ju på skoj gått runt och sagt 'hell no' till att jag och Oscar ska påbörja något. Jag förstår ju att han bara skämtar och att jag får tycka om vem jag vill men frågan är hur det känns när ens syskon blir tillsammans med ens bästavän? 

Just nu ligger jag ner på min säng med näsan fast i en bok. Det är ganska dåligt väder ute idag och jag har redan sett alla filmer och serier på Netflix så det är inget alternativ heller. Det finns helt enkelt inget annat att göra just nu. 

En lätt knackning hörs på min dörr. "Ja?" ropar jag och fortsätter sedan att läsa i boken. Jag hör hur dörren öppnas och när jag lägger ner boken ser jag hur Felix kommer gåendes fram mot mig. Han sätter sig ner på sängen vid mina fötter och ler mot mig. 

"Hur var dagen igår då?" frågar han och jag ler när jag tänker på det. "Jorå, den var väl bra" svarar jag med ett leende större än jag vet inte vad. Han nickar men säger inte något mer. Jag tittar undrande på honom och lägger ner min bok på nattduksbordet innan jag sätter mig upp ordentligt. "Var det något speciellt du syftade på eller?" frågar jag och han småskrattar lite. 

"Jo det kan man väl säga" börjar han och drar sin hand genom håret. "Jag hörde om vad som hände på festen" säger han och jag tittar lite smått chockat upp på honom. Hur ens? Hur kan han veta? Inte för att jag känner mig tvingad till att hålla det hemligt och jag vill kunna ha en öppen relation till honom då han är min bror men, vem kan ha sagt det? Oscar? Eller någon av de andra killarna? 

"Och jag tänkte liksom att..ja du vet, det kunde vara bra att ha DET snacket nu" säger han och jag spärrar upp mina ögon. "What no ew Felix" säger jag med en äcklad min. "Jo Selma, det är viktigt faktiskt. Jo, när -" börjar han men jag avbryter honom. 

"NEJ SLUTA LALALALALALAL" säger jag så högt jag kan. Han skrattar åt mig och slutar sin påbörjade historia. "Men vadå? Det är ju en naturlig sak!" säger han. Jag suckar och himlar med ögonen. "Ja, såklart, men det känns fett skumt att snacka om det med min egna brorsa" säger jag.

"Jaja, men då var det nog inget mer" han reser sig upp. När han har gått någon meter stannar han plötsligt till och vänder sig sedan om. "Eller jo, en sak till". "Ah?".

Han plockar upp en handfull av något som han sedan kastar på mig innan han småjoggar ut från mitt rum med ett hånflin på sina läppar. Ni kan förmodligen lista ut vad han kastade på mig. Kondomer. 

"FELIX! Lägg av" säger jag högt men börjar sedan småskratta. 

"Vadå? Jag vill inte bli morbror nu direkt" ropar han tillbaka. 

Wow. Jag och Oscar har bara kyssts en gång. Det behöver ju inte betyda att vi vill eller komma ligga med varandra inom de kommande dagarna eller veckorna. Jag plockar ihop kondomerna som ligger utspridda lite här och var och lägger sedan ner dem i en låda vid mitt skrivbord. 

I mean. Man vet ju ändå aldrig när jag kommer behöva använda de såååååå...

//
hello hi
vi har såsåsåsåååå mycket i skolan just nu :(( NP börjar nästa vecka, tjoho! Aja, ett lite kortare kapitel då det förra var så långt. 
puss och kram skumbanan


KILLEN I TREAN | OE Donde viven las historias. Descúbrelo ahora