Selmas perspektiv
Selma;
Sup dig inte full nu Oscar ;) Och gör inget dumt, jag litar på dig! <3Oscar;
Nejdå ;) du kan lita på mig! Jag vet inte ens om jag kommer dricka något alls ikväll, tror jag ska köra hem! <3 önskar att du fick gå, då hade du till 110% vart min dejt för kvällen!!Selma;
Gulle, och klart jag litar på dig! Älskar dig! Ha kul nu!Oscar;
Älskar dig med!! Puss
Jag ler stort för mig själv där jag ligger i min säng, inbäddad i filtar och kuddar. Eftersom jag inte får gå på festen så har jag bestämt mig för att ha en myskväll för mig själv. Det kanske låter konstigt men det är oerhört viktigt att göra det helt ensam någon gång. Och då tycker jag att denna kvällen passar perfekt. Trots att jag ler och är glad för Oscars skull osv så kan jag inte låta bli att vara lite smått orolig. Jag antar väl att det är ganska vanligt att bli lite smått orolig när ens pojkvän ska på en fest som förmodligen kommer vara full av småfulla tonåringar som inte kan hålla sina ord eller händer i styr.
Tankarna om att något kommer gå fel slås direkt ut när jag sätter på en film på min dator. 2an av Mama Mia har släpps så såklart är den den filmen jag ska se, det är ju ett måste!! Jag klickar igång filmen, lutar mig tillbaka och tar en handfull med popcorn och pressar in de i min mun.
Jag slänger några blickar mot min klocka som hänger på väggen. Klockan börjar närma sig 11 och det är skola imorgon. Filmen har inte slutat än men mina ögonlock börjar bli tyngre och tynger och jag vill kunna prestera nu i skolan när det börjar närma sig sommarlov och slutbetygen för året. Helt ärligt börjar det bli ganska jobbigt att gå till skolan numera. Dels för att min kropp skriker efter sommarlov och dels för att detta är den sista tiden som jag och Oscar kommer att gå på samma skola. Och vem vet vad som kommer hända efter det? Vad hans planer och mål kommer ta honom till?
Det är ganska sorgligt när man tänker på det. Men jag har lovat mig själv att försöka undvika tankarna på att han och jag eventuellt kommer att splittras. För vem vet, vårt förhållande kanske håller tills vi blir gråa och väldigt gamla? Det hoppas jag verkligen, för jag älskar honom mer än allt och kan inte föreställa mig ett liv utan honom. Han har blivit en sån stor del av mitt liv att jag förmodligen inte skulle klara mig utan honom.
Under hela kvällen har jag inte hört ett knyst från Oscar. Såklart förstår jag ju att han firar att han snart ska ta studenten och vill förmodligen inte lägga någon energi på sin telefon under kvällens gång. Men jag kan ändå inte hjälpa att få en stor känsla av obehag innanför bröstet. Han hade ju iallafall kunnat skriva något.
Jag vet inte när festen slutar, det enda jag vet är att alla treor är lediga imorgon på grund av festen så jag antar att killarna inte kommer komma hem förrän väldigt sent inatt. Och jag hoppas verkligen att allt har gått som det ska under festens gång och att alla kommer hem i ett bra skick..
--
Klockan är ungefär halv åtta när min mobil plingar till konstant under någon minut. Jag sitter vid frukostbordet och varför någon skulle spama mig vid den här tiden på dygnet förstår jag mig inte direkt på. Notiserna kommer från Instagram och det är ett konstigt namn på kontot som försökt skicka meddelande till mig.
Nyfikenheten tar över mig trots att jag egentligen har lite bråttom så jag tar mig in på appen och läser meddelandena. Eller ja, det är bilder denna någon har skickat och det som bilderna föreställer får mitt hjärta att falla sönder i tusen bitar. Det kan inte vara sant. Det får inte vara sant. Det..det..
På bilderna ser jag hur tydligt som helst att Oscar kysser hon Elvira. Att det är de två går inte att ta fel på. Det kan inte vara så att det är några två helt andra personer. Bilderna är tagna i bra kvalitet och jag ser mycket tydligt vad som har pågått under treornas avslutningsfest igårkväll.
Tår efter tår börjar rinna ner längs mina kinder. Några tårar faller ner på mobilskärmen och landar på bilderna av Oscar kyssandes Elvira. Hur kan han ens ha gjort detta? Hur kunde han ens tänka tanken? Var han full? Fast han sa ju att han skulle köra hem och att han inte skulle dricka.
Jag vet inte vad jag ska känna eller tycka eller tro just nu. Det enda jag vet är att mitt hjärta inte längre är helt. Det är splittrat i flera tusentals bitar och om det kommer bli helt igen kan jag inte svara på. Tårarna bara rinner och rinner när jag går in på sms för att skriva till Jessica.
Och att klockan börjar närma sig åtta, jag börjar åtta, spelar ingen roll nu. Att jag ska gå till skolan efter detta och klara av en hel skoldag tror jag inte riktigt kommer att ske. Jag får helt enkelt stanna hemma för mig själv och försöka läka mina sår. Vilket jag förstår själv inte kommer gå som en dans på rosor. Mer som en dans på lego.
Selma;
Han har ljugit för mig. Att det inte skulle vara något mellan honom och Elvira. *bild*Jessica;
Men OMG gumman är du okej???????!?!??!?! hjärtat!!! Han är en sån idiot!!! Du förstår inte hur arg jag är just nu.....Hur ens????
Selma;
han lovade mig att inget dumt skulle ske..men han bröt det löftetJessica;
kommer du till skolan???? Jag älskar dig hjärtat och du vet att jag vill göra allt för dig.Selma;
nej, jag stannar hemma. Kommer inte klara av att gå till skolan efter detta. älskar digJessica;
ska jag komma hem till dig? jag kan skita i skolan. du är mycket viktigare!!Selma;
vill du det?Jessica;
där om 5 !!!
Mycket riktigt. Bara fem minuter senare ringer det på dörren och jag går ner för att öppna. Bakom dörren står Jessica och tittar på mig. Mina ögon är rödgråtna och mascaran är utsmetad över hela mitt ansikte. Hon tittar på mig, sin hjärtekrossade bästavän, men oro i blicken. Sedan lägger hon sina armar om mig och jag gråter hejdlöst i hennes famn. Och så står vi länge vi två. Ingen säger något. Det enda ljud som hörs är ljudet av mina snyftningar. Inget annat.
//
dumma Oscar :((
hoppas att ni tyckte om kapitlet!!!kram
ESTÁS LEYENDO
KILLEN I TREAN | OE
FanficNär Selma flyttar ner från Kiruna till Stockholm händer mycket i hennes liv på en och samma gång. Dock blir förändringen av hennes liv till något positivt. Helt ny livsstil, ny skola, nya vänner men framförallt, en ny crush - på killen i trean. Det...