Bilen svänger in till en uppfart vid ett stort, vitt hus. Jag kollar med uppspärrade ögon på huset. Shit. Det är ju verkligen enormt. Jag hoppar ut från bilen och börjar gå upp mot ytterdörren. Andreas och mamma har redan hunnit komma in i hallen medan jag och Max är något efter. Den är en stor och rymlig hall med massa tavlor på väggarna.
"Jag, Andreas och Max hade tänkt åka iväg och handla, om du vill kan du stanna hemma och packa upp" säger mamma när jag kommit in genom dörren. "Ja stannar nog här" säger jag och ler. "Bra, du kan utforska huset och börja packa upp!" säger Andreas och lägger sin arm om mamma innan de börjar gå ut igen.
Jag låser dörren efter dem och tar tag i mina väskor för att börja packa upp. Det känns konstigt. Först bodde jag i en liten håla och nu bor jag i huvudstaden?? Jag kan knappt förstå det. Jag tar mig upp för trappan och letar mig in till mitt rum.
Efter ungefär 30 sekunder har jag hittat rätt rum. Wow. Rummet är större än vad jag har förväntat mig. En stor dubbelsäng, stort sminkbord och två stora garderober. Med öppen mun står jag och bara glor runt på mitt rum. Jag har nog aldrig sett något finare.
Jag slänger upp mina saker på sängen för att börja packa upp mina saker. Det första jag får upp från väskan är min handduk. Jag kanske borde duscha? Jag är väl antagligen inte så fräsch efter resan..
Eftersom jag är helt ensam hemma struntar jag i att ta med kläder in till duschen. Jag klär av mig snabbt och virar handduken om mig. Jag tar upp mina underkläder i handen och börjar gå bort mot duschen.
---
Med den fluffiga handduken torkar jag bort allt vattnet från min blöta kropp. När jag torkar klart mig virar jag upp handduken i mitt hår (wtf, hoppas ni fattar vad ja menar). Jag tar snabbt på mig mina underkläder och låser upp toadörren. Eftersom jag är ensam hemma är det inte så viktigt att jag tar på mig kläder direkt. Precis när jag kommer ut i hallen möts jag av två killar. Två av dem som jag tidigare såg på flygplatsen. Båda ser ut att vara ungefär i min ålder. Den enda har sandblondt, platt hår och den andra är mörkhyad och har mörkt hår. Båda två väldigt snygga. Jag kollar med uppspärrade ögon på dem och de kollar lika chockat på mig innan jag springer förbi dem och in till mitt rum. Okej what the Fuck? Hur fan kom de in till huset?? Nej asså fy fan va pinsamt..
Jag vet att jag önskade att jag skulle få se dem igen men jag menade verkligen inte på detta sättet!!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Helluh!
Kanske lite kort? Idk? Aja hoppas ni tyckte om det iaf! <33
JE LEEST
KILLEN I TREAN | OE
FanfictieNär Selma flyttar ner från Kiruna till Stockholm händer mycket i hennes liv på en och samma gång. Dock blir förändringen av hennes liv till något positivt. Helt ny livsstil, ny skola, nya vänner men framförallt, en ny crush - på killen i trean. Det...