Kapitel 37 - Dejten

599 24 3
                                    

Selmas perspektiv

Med trötta ögon tittar jag på min mobilskärm framför mig. Det blev ganska sent igår kväll och nu är klockan halv 9. Jag gäspar och går in på det smset som jag nyligen fått. När vi gick och la oss så somnade jag och Oscar bredvid varandra men nu när jag vaknade så var han borta. Han kanske behövde dra hem eller något.

Oscar;
Godmorgon hjärtat <3 jag behövde sticka hem lite fort..förlåt för att jag inte väckte dig men du sov så sött :) Anyways. Dejt hos mig 18.00, ska bevisa för dig att jag är en bra kille. Puss

Mitt hjärta börjar dunka en aningen fortare medan jag läser hans sms. Jag vet redan att han är en bra kille och han behöver verkligen inte bevisa något alls för mig. Jag tror att han redan vet att jag faktiskt tycker så också så att han då vill lägga på lite mera krut i det hela får mig nästan att smälta. Med ett leende på läpparna sitter jag på min sängkant med benen hängandes ner för kanten.

När jag inte alls är beredd öppnas dörren in till mitt rum och Felix tassar in. "Och vad ler du åt då?" frågar han och jag slås bort från mitt dagdrömmande. Mitt leende sitter fortfarande kvar på mina läppar när jag tittar bort mot Felix. "Oscar" säger jag och han himlar med ögonen. "Och hur kunde jag inte lista ut det?" säger han och suckar vilket får mig att fnissa till. Jag är så otroligt tacksam över att Felix är så lugn med mig och Oscar som han faktiskt är. Fine att han ibland äcklar sig men det har aldrig varit något riktigt problem.

"Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men ni är faktiskt ganska söta tillsammans" säger han och avslutar sin mening med en tyst suck. Jag skrattar till lite och lägger mina armar i kors. "Bara ganska?" frågar jag retligt och flinar mot honom vilket får honom att himla med ögonen. "Okejdå, ni är grymt söta tillsammans". Jag ler stolt och nickar långsamt. "Jag håller med".

"Förresten, Oscar bad mig att lämna denna till dig" säger Felix efter ett tag av tystnad och räcker över en liten väska. Jag tar emot den med en oförstående min och tittar skeptiskt på väskan. Vad är detta egentligen? Felix börjar småskratta lite och jag tittar upp mot honom. "Öppna den dummer" han går ut genom dörren igen och lämnar mig ensam med väskan i rummet. Jag lyssnar på Felix instruktioner och gör som han säger och öppnar väskan. Det som ligger inuti ger mig en stor chock. Jag tittar på den svarta klänningen och lyfter upp den så att jag kan se den bättre. Åh herregud. Den är så vacker. I väskan hittar jag även en lapp från Oscar.

Ha på denna ikväll älskling, vi ses där ;)

Min Oscar är bara alldeles för mycket herregud. Jag sitter kvar i sängen och granskar den svarta klänningen långsamt. Vad har jag ens gjort för att förtjäna en sån kille som Oscar?

Mess på morgonen. Dejt hos mig 18.00, ska bevisa för dig att jag är en bra kille. Dejt med Oscar. Han vill bevisa för henne att han är en bra kille. Han har lagat mat själv osv. Kommenterar så vacker hon är. "Har du lagat detta?" JA. Skojar dua? Det är skitgots!!! Han ger massa rosor till henne. "Bevisar detta att jag är en bra kille?" "ja, det gör det verkligen. Men du hade inte behövt bevisa det!

//
ASSÅ HÖRNI. jag måste bara berätta detta. Jag var och såg Samir & Viktor för några dagar sedan och asså omg silka kungar de är herregud va kul det var!!! Jag och min bästis stod längst fram heh så nu har jag blåmärken på knäna men aja

om ni tyckte om kapitlet får ni gärna kommentera och/eller rösta.

kram

KILLEN I TREAN | OE Where stories live. Discover now