aku bangun dan ya allah sejuk nya badan aku .. aircon punyalah sejuk .. ergh sejuknya .. aku lihat jam baru pukul 3.45pagi .. aku bangun dan menuju ke ruang tamu .. aku duduk di situ untuk memanaskan badan ku .. akhirnya aku tertido ..
" baby .. baby ... baby "
aku membuka mata ku dan melihat mama mengejut aku .. lalu aku terbangun dan aku lihat jam sudah pukul 8pagi ..
" baby kenapa tidur sini ? knp tk tidur dekat dlm ? " tanya mama kepadaku
" hmmphh !! " aku meliat ..
" ishh budak nie . tk habes habes dengan perangai buruknya .. "
" heheh sebab smlm tidur aircon terlampau sejuk sngt .. mama tahu kn bby tkleh sejuk sngt nnti bby kesejukan abeh nnti bby pening .. tu yg baby cepat cepat keluar duduk kt sofa .. ingat nk panas kan badan skali rupa rupanya tertido . heheh " terangku kepada mama ..
" hmmm yelaaa .. dah pergi mandi .. jap lagy ada surprise coming up "
" surprise ??!! yayyy . hehe !! " aku memeluk mama dan aku cium sepuas puasnya ..
" hmmpphh busukk .. dah pergi mandi sana . " kata mama
" heheh " aku ketawa
selesai mandi ..
" mama !! mama bby dah mandi !! mana surprise tu ??!! " tanya aku kepada mama yg sedang duduk di sofa .
" ishh sabar sabar lah klau ye pon .. " kata mama .
tiba - tiba aku ternampak dzul turun dari bilik .. dia melihat aku dan tersenyum sinis ..
" sayang .. " lalu mencium dahiku .
aku terperanjat lalu tersenyum .
" okay surprise dia adalah dzul dah dpt rumah condo yang dia beli dulu untuk isteri dia . jadi skrg bila dia dah ada isteri , dia nk bawa isteri dia ke condo tu lah baby " kata kata mama memeranjat aku ..
" yes sayang . kita pindah ye . sayang mesti suka kan ? " lalu mengenyitkan mata kepadaku supaya aku setuju ..
tanpa halangan , aku mengangguk .. mengannguk tanda setuju ..
" yess thank you sayang .. we will move out tmr . " ..
" huhh knp awal sngt ? haishh .. " tanya ku
" alah sayang tkpelah .. lagy awal lagy bagos " dia tersenyum sinis kepadaku ..
aku terdiam sejenak . adakah ini caranya supaya dia boleh membuli aku atau .. haish ya allah selamatkanlah aku ..
aku di bilik mengemas baju tatkala dia masuk dan menghampiri ku ..
" sayang kemas baju untuk pindah ke ? aww sayang kemas kan baju untuk baju abang skali ye " dia membuat lagy senyum sinis tu .
aku mengangguk ..
' adakah dia pura pura ? .. hmm kenapa lah dia tercegat dekat sini je . ish dah gitu tkpe , tertengok aku lagy .. hmmm '
" sayang ... sayang jangan perasan eh yg saya dah berbaik dengan sayang . hahah eh kau ingat aku hadap sngt ke nk dengan kau . aku boleh dpt perempuan lagy sexy daripada perempuan alim mcm kau ! "
airmata ku mengalir .. ya allah aku lemah .. lalu dia pergi ke katil dan tersenyum mentertawakan aku yang sedang mengemas baju ..
ya allah .. aku tahu walaupun aku sudah sakit .. aku tak akan sesekali berputus asa .. aku akan gembirakan hati ku ini kerana aku tahu ini lah saat saat hari yang aku boleh bahagia .. biarlah aku kene mrh skalipon dengan suamiku asalkan aku dapat bersamanya walaupun sekejap sahaje sebelom aku pergi ..
YOU ARE READING
Indahnya Cinta
RomanceKahwin tanpa rasa cinta .. Wanita yang menghidapi cancer .. Lelaki yang membenci kannya .. Namun walaubagaimanapun , wanita itu tetap mencintainya walau dicaci , dihina dan dipukul bertalu-talu . Tapi dia tahu , insya'allah suatu hari suaminya pa...