" Ya allah ... " lawanya
" Hehhe sayang suke tak ? Abang beli rumah khas untuk sayang . " sambil memimpin tanganku .
" Aww mcm mane abang tahu yang Ira nak sngt rumah yang ada flower garden .. Heheh shoo shweett " lalu aku mencubit pipinya .
" Saayaaanggg abang " kataku memeluknya .
" ouhh bila skrg baru nak sayang abang . Klau tak jgn harap nk dengar sayang sayang abang . Hmm yelaaa .. Jom more surprise for you inside (:" lalu kami beriringan memasuki dalam rumah .
Setiap bahagian rumah membuat hatiku keriangan . Ya allah .. Lawanya rumah ini . Deko yang simple warna putih . Macam ala-ala rumah princess lah pulak . Hehe omaguchh .
Kami beriringan naek tangga menuju ke bilik .
" Inilah bilik kita sayang " sambil dia mencium pipiku lalu membuka pintu bilik . Ya allah lawanya . Katil ku duduk dan empoknya . Heheh .
Aku mengambil beg lalu buka dan ambil kesemua baju baju untuk disimpan di dalam almari . Dzul sudah ambil baju dan tuala untuk mandi . Lalu dia sembunyi-sembunyi mencium pipiku . Heheh terharu
Tatkala baju baju ku ambil dan ku gantung di almari , kepalaku mula rasa berdenyut-denyut . Aku sudah rasa pening pening di kepala . Aku pun duduk di birai katil untuk legakan sakit dikepala .
Hidungku sudah mula merasakan seperti ada air jatuh .. Ya allah darah ! Aku lap dengan tangan ku supaya dzul tidak nampak nanti . Ya allah kuatkan aku ya allah ..
" Sayaaanggg !! " aku terperanjat melihat dia sudah berada di luar toilet dengan tanganku yang berdarah .
" Ya allah sayang kenapa ni " dia lari ke arahku dan memegang tanganku dan mukaku di pusing nya .
" Takde pape cuma nie huh darah keluar dari hidung .. Tak tahu tiba-tiba " tipuku
" Ya allah . Okay sayang baring je biar abang gantung semua baju dekat dalam almari okay sayang ? dah come we go toilet cuci lepas tu sayang baring amd rest je okay sayang . dah jom ! " aku mula menolak tetapi tanganku ditariknya ke arah toilet .
Dia menyuci tanganku . Hidungku . AKu hanya membiarkan . Lalu dia membaringkan aku ke atas katil .
" Dah sayang sleep okay sayang . Biar abang buat semua ni . Sayang sakit tu . Okay baby " aku hanya tersenyum dan mengangguk . Dia mencium dahiku
Aku melhat dia gantung baju baju aku dan baju dia di almari .
' Jika suatu hari ira takde abang ... Bagaimakah abang ? Adakah abang akan rindukan Ira ? Dan mampukah abang tanggung semuanya sendiri ? '
Hari ku sudah tidak lama lagi .. Aku ingin bahagia dengan suamiku untuk selamanya seperti orang laen . Aku hanya berdoa . Berdoa lah pengubat ku .
Aku bangun dari tidur .. Hmm .. Eh dah petang .. Aku mencari dzul tapi dia tidak kelihatan di bilik . Aku bangun dan aku buka pintu mahu keluar . Aku mencari dia dimana mana tapi tak jumpa .. Hmmm
Aku pergi ke flower garden kami . Tempatnya dah mcm botanic garden sedangkan ini hanya garden rumahku sahaja . hahah . Bestnya . Masuk dalam garden , di tepi tepi semua banyk bunga .
Aik ada tempat duduk lagi .. Hehe .. Shhoo shweet . Aku nmpak ada lampu lampu kecil dan nmpak ader air waterfall yang kecil punya dekat tepi . Haishh bestnya ..
Sedang aku syok menikmati keindahan bunga di taman , aku dapat rasa ada orang berjalan di belakangku ..
" SAYANG ! "
" YA ALLAH ABANG !! haishh mati lah gini .. matilah ira tk lama lagi . "
" ishhh kesane pulak cakapnya . Dah jgn mengarut . Sayang dah okay ? hidung maseh berdarah tak ? Ape kata bsok pegy Hosp yang Zara keje tu . Lagypon dia family doctor kita kan ? Kita check eh knp sayang hidung berdarah ? "
Habes laaa .. klau zara bagitahu mcm mane ..
" Tkyah lah abang .. Mungkin Ira panas kot . Kurang minum air agaknya . Abang tkyah risau eh ? Ira dah okay (: " aku menggenggam tangannya ..
" Hmm okay sayang .. Tapi kalau sayang ada sakit mane mane tell me okay sayang ? jgn simpan simpan " hes shooo caring . hehe lalu aku mengangguk .
Aku mula membuat kerja nakal . Aku cucuk pinggangnya nya dan dia terkejut . Hahah mcm electric shock .
" Sayang stop it eh " dia menunding jari ke arahku yang sedang lari pusing pusing di belakangnya yang ingin cucuk pinggangnya . Aku cucuk lagi pinggangnya .
" ouhh sayang degil eh !! meh sini " dia tersenyum sambil mengejar aku sekeliling rumah . Aku berlari keluar masuk dalam rumah . Aku berlari - lari sambil ketawa .. Dia tidak henti-henti mengejarku .
" Ouhh sayang suke eh cucuk pinggang abang ? skrg meh sini abang nak bagi sayang rasa " dia lari tercungap-cungap sambil berkata perkataan itu .
Hahahaha aku berhenti seketika dan aku ketawakannya . Aku tidak menyedari bahwa dia tidak berhenti berlari lalu lari ke arahku . Aku sudah takut .
Tiba-tiba ..
" arghhh dapaattt !! kacau abang lagi " dia berlari ke arahku dan dia mengendong aku . Omaguchh malunya .
" Abang mana aci angkat ira mcm nie . Ira nk lari dari abang !! lepas !! hahahha " aku ketawa di hadapan mukanya ..
" Ouhhh ketawa ? tkpe ketawa ketawa . Skrg Sayang dah ada dekat tangan abang jadi sayang dah tk boleh lepas . Hahaha .. " kata-katanya memeranjatkan aku .
Bawa ke bilik ??!! Tiba-tiba badanku di lemparnya di atas katil .. Ouchhh that hurts ..
Dia naek ke katil dan merangkak sambil membuat muka senyum dan tak habes habes kata " auhum "
dan mcm singa lapar lah pulak .. Aku dah takut ..
Aku mahu bangun .. sekali dia mengejar ku memeluk erat dan kini tangannya kini sudah melingkar di perutku ..
" You cant run away from me because you're mine now till forever " dia berbisik ke telingaku . Aku sudah merasakan geli di telingaku .
Setelah berbisik , dia mengusap-usap leherku dengan tangannya . Dia mencium pipiku , hidungku , dahiku , telingaku dan terakhir bibirku . Aku hanya merelekan sahaja .
Kami mencium di bibir agak lama dan ketika itu dia menanggalkan zip di belakang dress yang ku pkai ..
Dia menolakku ke katil lalu aku terbaring .. Dia mencium aku tanpa henti membuat jantungku terkeluar .
Dan petang itu lah kami merasakan nikmat kebahagiaan sepasang suami isteri .
YOU ARE READING
Indahnya Cinta
RomanceKahwin tanpa rasa cinta .. Wanita yang menghidapi cancer .. Lelaki yang membenci kannya .. Namun walaubagaimanapun , wanita itu tetap mencintainya walau dicaci , dihina dan dipukul bertalu-talu . Tapi dia tahu , insya'allah suatu hari suaminya pa...