Part 12

18.1K 350 6
                                    

Aku mengambil sikat dan menyikat rambut ku di cermin .. tatkala aku sedang menyikat , hidung ku kelihatan berdarah .. aku pelik lalu aku megambil tisu dan mengesat nye kembali .. namun darah itu tidak berhenti mengalir .. aku mengambil keputusan untuk berbaring di atas katil .. kerana dulu pabila hidungku berdarah di Paris bersama zara dan lisa , zara menyuruh aku untuk berbaring supaya darah itu berhenti mengalir .. AKu menuju ke katil dan baring ..

Aku tersadar . aku lihat jam ya allah sudah pukul 6ptg .. aku sudah tidur 2jam .. apakah tetamu tertanya tentang aku ? aku bangun dan aku terperanjat tatkala aku nmpak dzul di atas katil bersebelahan denganku sambil tersenyum ..

" sedap tidur sayang ? hahah aku buat apa apa pon kau mesti tk sedar kan ? " tanya suamiku . AKu terperanjat . Lalu aku lihat selimut yg membaluti aku , aku angkat dan aku lihat aku maseh berbaju ..  dia ketawa ..

" hahaha mesti kau takot aku buat ape ape dekat kau kan ? haha relax sayang .. kau hanya aku sentuh bila aku takde gf untuk aku maen .. atau maybe aku tkkan sentuh kau pun sebab aku tk sentuh dengan perempuan yang step alim mcm kau .. hahaa " lalu dia memegang pipiku .. dia mengesat airmata yang mengalir di pipiku .

" heyy baby jangan nangis sebab nie baru sikit aku buat kau .. heheh dah dah simpan airmata kau nnti bila aku dpt kau kt rumah aku .. haha " dia mencampakkan bantal ke arahku .. lalu meninggalkan aku ..

lalu aku menangis sekuat-kuatnya .. ya allah aku sudah tidak kuat ya allah .. aku ke bilik air dan menyuci muka ku dan memakai tudungku untuk turun ke bawah ..

aku turun ke bawah dan aku melihat keluarga semuanya sedang duduk di sofa rancak mereka berbual .. aku nampak suami yang ku sayang sedang duduk bersebelahan dengan mummy ( ibu mertuaku ) . Dia nmpak aku menuruni tangga dengan lantas dia bangun dan menghampiri ku ..

" eh sayang .. kn abang dah ckp tkyah turun klau badan maseh tk sihat .. degil lah sayang ni .." dia mencuit hidungku .. lalu dia memegang tanganku dan membawa aku ke sofa ..

" awwlala nk sweet sweet lah pulak dekat sini .. heheh " mama mengusik aku ..

" alahh mama jealous lah tu .. tkpe nnti malam papa ngaummm mama .. heheh " papa membalas kata - kata mama . mama mencuit tangan papa dan kami sekeluarga pun ketawa bersama sama ..

' ya allah adakah ini semua drama semata mata .. seandainya klau ianya bukan sebuah lakonan .. '

tiba - tiba dzul dtg dekat dengan aku dan berbisik ke telinga aku ..

" kau jangan nk buat perangai sedih kau dekat sini . aku nk kau lakon mcm mane aku boleh lakon baek dengan kau . " bisik suamiku ..

aku mengangguk tanda faham . yelah klau tk jawab nnti dikatakan pekak lah ape lah . haish ya allah aku redha ke atas mu ya allah ..

malam sudah tiba .. dan aku maseh rasa tidak sedap akan diriku atas malam nie ..

keluarga ku semua sudah naek ke bilik masing - masing .. ibu dan bapa mertuaku pun sudah balek ke rumah mereka . kini hanya tinggal aku sorg do sofa menonton tv .. aku ingin naek tapy apa harus ku buat .. ishh tu luh susah sngt lah .. hmm

aku sudah membuat keputusan ape nk jadi jadi lah .. aku off tv dan aku naek tangga ke bilik .. aku membuka pintu dan melihat dia sedang baring di atas katil sambil makan popcorn dan menonton tv .. hmmm aku pergi ke katil dan duduk ..  tatkala aku ingin duduk aku disepak oleh suamiku ..

" sayang , ini tempat i .. tempat you tu kt bawah tu .. yang nmpak kn ? uhh tu lah tempat you okay baby ? dah berambus !! " kata suamiku .

" tapy saaayyaa nk tidduurr maaanee ? " tanyaku ..

" oi kau pekak ke ape atau kau buta ? ouh aku rasa kau buta .. sini aku tunjukkan okay sayang . " lalu dia menarik kepala ku yg bertudung dan tolak ku kebawah ..

Aku menangis .. uhh kenapa harus aku lemah hanya untuk lelaki buat aku sebegini ..

Dia menuding jari kepaDa kepalaku .. lalu dia menunjukkan bahwa inilah tempat tidurku ..

" nah bantal kau .. aku jijik nk tidur dengan perempuan mcm kau .. eeeewwww " lalu membuang bantal ke arahku ..

aku mengambil bantal dan baring ..

' dahlah kasi bantal je selimut tkde .. haishh kesejukan lah nnti .. haishh '

" ouhh btw aku tak akan pernah tidur dengan kau .. untuk selamanya dan maybe sampai kite cerai kot .. hahah " aku terpanar setelah dia berkata begitu ..

aku menangis dlm tidur .. sesungguhnya aku tidak pernah sedih begini .. kata - katanya .. ' cerai ' .. ya allah ..

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now