Kini aku sudah pun dibenarkan pulang . Yes yes . Tapi hati ku maseh lagi kecil hati tentang kejadian semalam bersama Dzul .
Mama memberitahu aku jika tiada halangan , aku akan berkahwin dengan Dzul minggu depan . Hais cepatnya .
" Mama . Kenapa awal sangat ? Baby takut . Baby belum puas manja dengan Mama , Papa , Abang , Kakak . Hais Mama please tangguhkan hari lain ke . " aku memohon dengan Mama .
" Sayang , kalau cepatkan lagi bagos . Mama cuma nak kamu kahwin supaya ada orang jaga baby . Mama tahu , mama pun sedih sebab terpaksa berikan anak kesayangan Mama ni . Tapi sayang , sudah masanya sayang belajar berdikari , belajar bermanja dengan suami . Syurga di telapak kaki suami tau nanti . Jadi sayang harus sabar dan tabah walau ape pun yanh terjadi . Insya'allah Mama akan selalu doakan anak Mama ni bahagia dengan pilihan Mama yang betul . " mama mengusap kepalaku . Aku hanya tersenyum .
" Mama buat macam ni pun bukan sebab Mama sengaja sayang . Tengok umur Mama sayang . Mama dah tak lama tau dekat dunia ni . Jadi sebelum Mama pejam mata , Mama nak tengok sayang duduk atas pelamin . Bahagia dengan suami . Timang cucu . Itu je harapan Mama " Mama berkata lagi . Alahais sedihnya Mama berkata sebegitu .
" Hei Mama . Janganlah cakap macam ni . Walau apa pun yang terjadi , Mama lah orang yang pertama bertahta di hati Baby tau . " aku memujuk lalu memeluk Mama .
" Yela tu sayang . Terima kasih Baby . Mama bersyukur sangat sayang menerima pinangan Paklong . Terima kasih sayang " Mama berkata lalu mencium dahiku . Aku tersenyum .
Mama . Maafkan Baby . Baby terima sebab Baby terlalu sayangkan Mama . Maafkan Baby kalau Baby tak boleh jadi isteri sempurna untuk Dzul . Baby takur Dzul masih tak boleh menerima baby lagi .
" Hehe okaylah Mama , Baby naek dulu eh . Baby pening lah . Baby nk baring jap " aku berkata .
" Hmm okayokay nanti nak makan ubat , Mama kejot Baby okay ? Dah go rest sayang " mama menyuruhku .
" Heheh aww okay Mama " aku menjawab .
................
Hari berganti hari , semua rancangan , paklong yang sediakan . Paklong menyuruh aku supaya tak payah nak membantu sebab kerja aku hanya untuk memakai baju pengantin .
Sudah bersediakah aku ?
Sudah bersediakah aku menghadapi rintangan ini ya allah ?Hari bertuah itu lagi tinggal 4 hari dan aku disini maseh lagi memikir apakah nasib malang yang akanku hadapi .
Bagaimanakah orang nya ?
Makanan apakah yang dia suka ?
Apa kegemaran dia ?
Hobi dia ?Erghh tu semua aku tak tahu nie kan pulak nak kahwin dengan dia . Hais .
YOU ARE READING
Indahnya Cinta
RomanceKahwin tanpa rasa cinta .. Wanita yang menghidapi cancer .. Lelaki yang membenci kannya .. Namun walaubagaimanapun , wanita itu tetap mencintainya walau dicaci , dihina dan dipukul bertalu-talu . Tapi dia tahu , insya'allah suatu hari suaminya pa...