Part 14

18.9K 346 7
                                    

Sesudah mengemas baju untuk berpindah , aku pun melangkah ke katil dan melihat dia sedang tidur dengan nyenyak . Aku menghampirinya lalu menangis .

' Awak .. saya teramat mencintai awak .. Biarlah awak nk buat ape dengan saya , tapi saya tak samggup untuk kehilangan awak disisi . Saya sayang awak sngt sngt .. '

Airmataku berlinangan di pipi pabila melihat dia sedang tidur . Tiba - tiba badannya bergerak lalu membuka mata sedikit demi sedikit ..

" Oi kau buat ape dengan aku uh betina ? Eh kau nak ape dengan aku " marahnya lalu menarik tangan ku hingga aku jatuh ke lantai .

" Tidak awak .. saya hanya ingin ambil bantal untuk tidur sebab saya sudah habes mengemas baju untuk pindah besok .. " kataku act cool .

" ouhh dah habes .. kejap eh " dia turun dan mengambil beg pakaian yang telah ku kemas tadi dan membuang semua baju - baju ke lantai .

" ni maseh berselerak lagy . kau kutip dan aku nak tengok kau kemas lagy . ni hah baju ape kau bawa untuk aku ni ? aku tak kira kau pegy kemas baju-baju aku balek !! " katanya lalu menuding jari di kepalaku sambil ketawa melihat aku mengutip baju .

' ya allah .. Kuatkan lah hambamu ini untuk menanggung semua ini '

aku mengutip baju baju nya dan lipat kembali . Dia di katil hanya memberikan senyum sinis . Tiba-tiba handphone nya berdering .

" hey sayang . Okayokay boleh besok i dtg rumah you okay baby ? okay baby bye love you soo much " katanya kepada siape entah . baby baby lah ape lah . kalau lah dia berkata kepada aku begitu ....

aduhhh pabila tenga kemas baju pulak pening . Aku beredar ke wardrobe baju ku untuk mengambil ubat-ubatku .

" oi kau nk pegy mane ? kau jgn nk lari dari kemas baju aku eh . " dia memekik ke arahku

" tak awak .. saya nk makan ubat . kepala saya rasa berat sangat . Saya tak larat . " kataku sambil memegang ubat-ubat

" ohh sakit kepala eh ? hahaha meh sini abang tlg ye " dia datang ke arah ku lalu merampas ubat - ubat ku dan dia membuka dan membuang semua biji biji pills ke bawah dan memijak - mijak nye memakai kakinya .

" awak !! sampai hati awak buat macam tu !!! " aku memekik sudah tak tahan dengan sikapnya .

" ouhh nak marah aku . Eh kau sengaje kn nak makan ubat tu semua jady aku boleh kasihan kn kau , suapkan kau . Hahah kau sebenarnya bukan nya sakit pun atau dah nak mati pon smpai kene makan ubat ! hahah Tapi kan klau dah mmg btol sakit buat ape nk makan ubat ? mampos je lah . AKu lagy suka " dia ketawa . aku merasa sebak pabila dia berkata begitu . lalu aku berlari ke bilik air dan menangis sepuas-puasnya ..

aku ingin keluar dari kehidupan sebegini . aku tk ingin duduk bersama setan yang bertopengkan manusia . Aku ingin keluar !! AKu sudah tak tahan lagy !! Sampai bila harus ku bertahan dan membiarkan org memijak kepalaku ??!! AKu harus kuat !! Azira harus kuat untuk harungi semua ini !!

Aku mengesat airmataku lalu keluar dari bilik air . Aku lihat dia sedang menonton TV . AKu berlalu di hadapannya dan mengemas baju - baju tanpa sembarang tangisan . Aku tk ingin nangis lagi untuk orang yang tk menghargai aku . Aku harus kuat !

Pabila sudah kemas baju-baju , mummy memanggil .

" Dzul , ira ! keluar jom makan petang . Sebab nanti pun kamu semua nk pindah . Turun ye ! " pekik mummy dari pintu bilik kami .

Aku letak beg ke tepi dan aku keluar dari bilik itu tanpa sembarang kata kepadanya . Aku keluar dan menghempas pintu bilik itu . AKu menuruni tangga dan berjalan ke arah meja makan .

' hmmm sedapnya makan .. heheh dapat jugak isikan perut daripada isikan tangisan je daripada tady . heheh ' aku mengomel sendiri .

" uh ira . kenapa tersenyum- senyum je ? haha nak makan - makan je lah . Ayah dengan mummy tak halang . Dzul mane ? " tanya ayah kepadaku .

' alamak nak cakap apa ni ? '

" ouhh tady dia tengok bola dekat tv , agaknya kejap lagy turun lah tu sebab tady ira suruh dia turun tapy dia kata sekejap lagy " tipu aku .

Tatkala sedang minum air , aku melihat dzul baru sahaja turun tangga dan menuju ke arah ku untuk mengambil tempat duduk . Dia tersenyum ke arahku . Lalu aku pun memberinya senyum yang amat manis yang beliau tak pernah nampak ..

" uh turun pun abang . Abang knp lambat sngt . Ira tunggu abang smpai ira makan dulu tau . Hmmm majok lah dengan abang " pura-puraku di hadapan mummy dan ayah .

" awwlala sayang abang nk merajok lah pulah . Heheh yela im sorry .. nnti malam abang replace sorry tu okay ? " dia mengenyitkan mata ke arahku .

eee meremang bulu romaku . tak nak aku .. sedangkan dulu pun dia ckp dia yang taknak buat ape ape dengan aku sebab aku ni jijiklah ape lah . Hmm jangan haraplaah .

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now