Aku buka mataku perlahan - lahan sambil tanganku memegang kepalaku yang berdenyut .
" Saya dekat mane ni ? " tanyaku pabila aku melihat aku didalam kereta bersama nya di sebelah .
" Dekat dalam kereta lah . Kau nie kan memang menyusahkan orang . Ish tak boleh imagine lah nanti klau aku kahwin dengan kau . Menyusahkan tak habes-habes " sungguh kata-katanya membuat aku bertambah sedih .
" Saya mintak maaf . Habes sekarang kita nak kemana ? " tanyaku lagi pabila ku melihat dia membawaku pergi . Nampaknya sudah jauh daripada tempat butik tadi .
" Bawa kau pergi hospital biar buang kepala kau jadi tak menyusahkan aku lagi . Ada kepala , otak tak boleh nak berfikir . Bila gini , menyusahkan orang je tak habes-habes " dia berkata .
" Eh ermm tak payahlah awak saya dah okay . Awak hantar saya balek je okay " harap dier bawa aku balek lagi senang .
" Ishh kau nie degil kan . Dah sakit maseh degil ." dia memarahiku .
" Tak saya bukan degil cuma saya rasa saya dah okay . Ermm hantar saya balek je okay ." aku menyuruhnya .
" Gasak kaulah " dia menengking . Lalu dengan pantas dia memusing keretanya berjalan kearah rumahku .
Sesudah di rumah .........
Mama melihat kearah ku dengan muka yang sedih . Kakakku datang kearah ku lalu memegang tanganku .
" Baby okay ? Kita semua risau . Dzul beritahu kita yang Baby pengsan tapi Baby berdegil tak nak pergi hospital " wow cepatnya si Dzul tu inform keluarga aku .
" Haha sebab Baby rasa Baby dah okay . sebab tu lah . Sorry semua . Baby naek atas dulu eh nak rehat ." aku berkata tersenyum .
" Yela sayang hati-hati eh Baby " kata Mamaku kepada ku yg sedang menaiki tangga .
Ya allah hanya tinggal satu hari lagy ya allah .
Handphoneku berdering . Zara .
" Hello assalamualaikum . Babe kenapa call aku ? " tanyaku kepada zara yang tiba-tiba menelefonku .
" Waalaikumsalam babe . Wah makin ceria je eh mentang-mentang besok nak jadi isteri orang . hehe " katanya kepadaku . Aku tersenyum mendengarnya .
" Eh mane ada . Aku maseh tak sihat lagi lah . Kau ingat tak daripada kita dekat Paris dulu memang macam gini kan . Selalu sakit pening-pening . Hmm penat tau tak makan ubat . Pening tak hilang . Hmmm kau dah investigate ? " tanye ku kepada Zara .
" Hmm ni yang aku nak beritahu kau ni .... " dia menjawab lalu terdiam . Lain macam je bunyi .
" Okay kejap kenapa suare kau sedih je . haha " saje buat lawak untuk riuhkan suasana .
" Tak ada papelah babe . Aku datang rumah kau hantar surat tentang sakit pening kau then kau tahu sendiri okay ? " dia menjawab .
" Ermm tapi kenapa babe ? Terok sangat ke sakit aku ? " aku bertanya lagi .
" Tak ape lah jangan risau . Nanti kalau aku dah nak sampai aku kol kau okay babe " katanya .
" Okay babe see you later " aku menjawab lalu memicit end call .
Kata-katanya ....
YOU ARE READING
Indahnya Cinta
RomanceKahwin tanpa rasa cinta .. Wanita yang menghidapi cancer .. Lelaki yang membenci kannya .. Namun walaubagaimanapun , wanita itu tetap mencintainya walau dicaci , dihina dan dipukul bertalu-talu . Tapi dia tahu , insya'allah suatu hari suaminya pa...