Sesudah sampai di resepsi , aku ternampak ramai orang . Malah kawan , ahli keluargaku semuanya ada . Zara kawan baik ku juga ada . Mama papa yang kelihatan tidak malu dan tidak segan melihat bekas menantunya kahwin lagi selepas aku diceraikan . Apa semua dah tak ada perasaan lagi ke ?
Aku datang ke resepsi yang sudah pukul 9 malam . Mungkin itulah yang terbaik dari aku datang siang-siang tengok adegan yang tidak ku ingini .
Aku melangkah masuk tatkala semua lampu terpadam . Aku terperanjat . Pandanganku kini semuanya sudah gelap gelita. Aku berpusing . Saat ku berpusing , tiba-tiba ada pancaran lampu yang di arahkan ke aku sahaja . Aku terkelip-kelipkan mata saat lampu itu hanya bertujukan ke arahku .
" OKAY LADIES AND GENTLEMEN . THIS IS OUR PROUDLY BEST GUESTS IN OUR WEDDING CEREMONY . NORAZIRA BTE BAHARUDIN , EX-WIFE TO MY LOVELY HUSBAND DZULFIKAH BIN RAMLI . FINALLY SHE REACHED . MESTI SEMUA PELIK DAN TERTANYA-TANYA KENAPA DORANG BERCERAI ? OUHH WELL NOT ONLY BOYS YANG SELALU SALAH . DI DALAM KEADAAN NI PULAK , ISTERI SEDANG MENGANDUNG BERCIUMAN DENGAN EX-BOYFRIEND . DAN RUPA-RUPANYA ANAK ITU ANAK EX-BOYFRIEND DIA ?! GOSH ! ANJAT GIRGIRL! OHHH SO KIRAKAN MY HUSBAND NI YOUR PAK SANGGUP LAH EH ? DAN JADI PAK SANGGUP FOR YOUR SAKIT GITU ? ATAU ENTAH-ENTAH MEMANG YOU TAK ADA SAKIT PUN ? SAJA REKA-REKA CERITA ? MAYBE WE SHOULD ASK THE DOCTOR ? DOCTOR ZARA ? EXPLAIN PLEASE . " lalu Sally memberikan microfone ke Zara .
" SEBENARNYA DIA MEMANG TAK ADA SAKIT PUN . DIA HANYA REKA-REKA CERITA SUPAYA DIA DAPAT MENAGIH KASIH SAYANG SEORANG LELAKI . DAN SUPAYA DIA BOLEH MENDAPAT LELAKI UNTUK JADI PAK SANGGUP KEPADA ANAKNYA . " Zara menjawab . Aku menggeleng . Aku menangis .
" Tak tipu ! Itu semua tipu !! " aku menidakkan kata-kata mereka lalu menangis sekuat-kuatnya . Orang ramai sudah mengejekku dan membuat pelbagai suara seakan-akan membencikan aku .
" TIPU ?! ERRR I DONT THINK ITS A LIE KALAU BAB SAKIT KAN ? I TAK PERCAYE KAN YOU SANGGUP BUAT MACAM TU DEKAT YOUR EX-HUSBAND . HAIS KESIAN MY HUBBY BABY ! " dia mengusap-usap pipi Dzul . Aku menangis . Aku berjalan melangkah ke arah Sally . Sally hanya membuat muka ejekan . Aku menampar pipinya . Sally sudah membuat muka sedih lalu memarahi ku ke Dzul . Dzul yang lihat aku menampar Sally , dia tiba-tiba menampar ku kembali .
" KAU JANGAN BERANI-BERANI BERSENTUHAN DENGAN ISTERI AKU ! AKU RASA KAN AKU TAK MENYESAL TAU TINGGALKAN KAU . SEBAB KAU NI MEMANG TAK GUNA UNTUK AKU ! AKU BENCI BILA KAU MENGADU KAU SAKIT SINILAH , SITULAH , SANALAH . ABEH HATI AKU YANG SAKIT KENE JAGA KAU ?! " dia menonjol kepalaku . ' SINILAH , SITULAH , SANALAH ' dia menunjukkan ke arah kepala , mulut dan perut . Dia menonjol ke semua tempat itu .
" Apa yang awak nak cuba cakapkan ? Maksud awak , saya memang berpura-pura ? Maksud awak saya ni menyusahkan begitu ? Saya tak pernah minta yang saya sakit . Saya memang sakit . " aku menangisi kata-katanya tadi .
" YE MEMANG ! KAU PURA-PURA KAN ? BETUL LAH KATA SAYANG AKU . KAU CUBA PURA-PURA BUAT-BUAT SAKIT SUPAYA KAU BOLEH DAPAT AKU KAN ? UNTUK JADI PAK SANGGUP ANAK HARAM TU KAN ?! WOWW HAHA SEMUA BERI TEPUKAN UNTUKNYA PLEASE ! " lalu semua menepuk tangan ke arahku . Aku menangis .
" SO DADDY , THIS IS THE GIRL THAT YOU'VE BEEN FORCING ME TO MARRY WITH ? DZUL DAH CAKAP KAN SHES NOT WORTH IT FOR ME ! SEE NOW WHAT SHE DO TO ME ? SEE NOW WHAT SHE DO TO US ? SHE PLAY BEHIND MY BACK , SHE MAKE A CHILD BEFORE GETTING MARRIED WITH ME , AND EVEN BEFORE I GET HOME FROM WORK MAYBE SHE ALREADY DO SOMETHING AT HOME . WELL IM NOT AT HOME KAN . WOW ! " Dzul menepuk tangan disebelah telingaku .
" KAU KENE INGAT EH ! AKU TAK AKAN PERNAH INGINKAN KAU LAGI ! AKU JIJIK , JIJIK DENGAN KAU ! EEE AKU TAK TAHULAH MACAM MANE LAH AKU BOLEH BERCINTA DENGAN KAU ! PANDAI KAU BERLAKON EH ? KENAPA TAK BERLAKON DEKAT DRAMA SEKALI ? HAHA ! INGAT TAK AKU CAKAP ? AKU TAK AKAN PERNAH KEMBALI DENGAN KAU ! KAU JANGAN PERNAH NAK MELUTUT LAGI DEPAN AKU MINTA AKU UNTUK KEMBALI DENGAN KAU ! AKU JIJIK DENGAN KAU PEREMPUAN SUNDAL ! " lalu dia menonjol kepalaku .
" WOWW OKAY LAH BABY . CHILL . NOW EVERYBODY LETS SEE WHETHER PEREMPUAN ALIM NI BETOL-BETOL ALIM KE TAK KAN ! LETS SEE " lalu Sally menyuruh satu lelaki untuk membuka video itu .
Masyallah . Video yang ku dicium oleh Daniel . Di editkan ? Video yang ku cuba menolak Daniel di pintu . Di editkan juga? Ya allah . Kesemuanya tidak ku tolak langsung .
" Ya allah itu semua edit !! I never do such thing behind my husbands back !! " aku menangis terduduk .
" PENIPU ! DAHLAH EH AKU DAH TAK NAK TAHU PASAL KAU LAGI ! SEKARANG AKU DAH PUAS ! AKU DAH PUAS TUNJUKKAN DEKAT SEMUA ORANG KAU NI SIAPA ! PEREMPUAN JALANG ! SEKARANG AKU NAK KAU BERAMBUS DARI SINI ! OHHH BTW THANKS FOR COMING TO MY LOVELY WEDDING " lalu dia mencium Sally . Aku menangis . Aku bangun dengan perlahan-lahan lalu berdiri tegak . Aku mengesat kan airmataku .
" Tak ape . Mungkin hari ni saya dikenakan begini . Tapi saya nak ingatkan dekat semua yang berada di sini . Sebesar mana awak melakukan kejahatan sekalipun , awak pasti akan terduduk suatu hari dan masa tu awak jangan ingat nak minta maaf atau kembali dengan saya . SAYA DAH CUKUP DIHINA DAN DICACI DENGAN AWAK ! DAN SAYA NAK INGATKAN AWAK ! JANGAN PERNAH NAK KEMBALI DENGAN SAYA , JANGAN PERNAH NAK MELUTUT DENGAN SAYA SEBAB SAYA DAH BENCIKAN AWAK ! Yang laen , terpulang kepada awak semua untuk percaya kan video itu . Jika anda yang baik , pasti anda tahu mana yang harus anda percaye kan . Maaf assalamualaikum . " lalu aku meninggalkan tempat itu dengan penuh kesedihan .
Berjalan sendiri menangisi hidupku . Aku terhenti seketika lalu terduduk menangis .
' Apa salah aku ?! Ya allah . Aku berjanji ! Aku takkan pernah jumpa dia ! Melutut dengan dia ! Aku benci dia ! AKU BENCI !!!!!!! ERGHHHH !! ' aku memarah diriku sendiri di hati .
* Lately ive been .. Ive been losing sleep ... *
" Hello ? " aku menjawab panggil di telefon .
" Hello babe ? Kau okay ? Dah pukul 11.35malam ni . Kau dekat mana ? Kau nak aku ambek kau ? Babe .. " Lisa bertanya . Aku mengesat airmataku lalu bangun .
" Tak babe . Tak ape . Aku dah odw balek pon . Dont worry aku okay . Okaylah babe . Im odw home . Bye babe . " lalu aku end call . Aku memgesat airmataku .
Aku datang dengan kesedihan . Aku pulang dengan kekecewaan . Hais .
YOU ARE READING
Indahnya Cinta
RomanceKahwin tanpa rasa cinta .. Wanita yang menghidapi cancer .. Lelaki yang membenci kannya .. Namun walaubagaimanapun , wanita itu tetap mencintainya walau dicaci , dihina dan dipukul bertalu-talu . Tapi dia tahu , insya'allah suatu hari suaminya pa...