Part 64

11.4K 194 10
                                    

" Hello maduku . Hehe akhirnya kan aku dapat jumpa kau depan mata lagi . Haha dulu rancangan aku semuanya tak berhasil disebabkan kau . Tapi kini aku dah dapat ! Haha hey kau ingat sekarang kau dah kembali dengan Dzul , kau dah cukup hebat lah eh ? Ehhh jangan perasan lah ! Haha takpe wahai maduku . Nyawa kau akan ku pudar dalam sekelip mata ! Hahahahahah "

" Haha kalau kau nak tahu , akulah yang rancang semua ni ! Haha hey dia sepatutnya kahwin dengan aku bukan dengan kau . Entah apa lah yang dia dapat berkahwin dengan perempuan penyakit macam kau ni . Haha tapi yang aku suka sangat bila kau dihalau depan mata aku ? Wow tak sangka kan Dzul macam tu sekali ! Hahaha "

Lelaki itu menendang perut suamiku dengan kuat membuatkan suamiku terbatuk-batuk malah matanya juga sudah kelihatan terbuka .

" TAHUPUN ! HAHA TAPI TAK SESENANG TU AKU NAK LEPASKAN DIA . HAHA BIARKAN DIA RASA KESAKITAN YANG KU ALAMI SELAMA NI !! AKU NAK TENGOK LAH BETAPA SAYANGNYA DIA DEKAT KAU ! HAHA MARI SINI !! "

Kini ku nampak Sally sedang memegang pisau di tangannya . Tatkala itulah ku nampak yang Dzul sedang berlari ke arahku . Sedang Sally ingin membuat sesuatu , Dzul sudah berjaya menangkap Sally .

Tetapi buat seketika , Dzul sudah terjatuh lalu terbaring . Aku melihat perutnya berdarah .

" Sayang ... abang pun sayangkan Ira ... sayang sangat .. "

Sedang menangisi keadaanku , tiba-tiba kereta yang dipandu Daniel terhuyung-hayang . Lalu kami terbabas di tepi dan terlanggar pokok .

' Ya allah ... Abang .. '

Lalu mataku terpejam rapat .

.......

" ABANG !!! " aku terbangun dari baringku . Aku memegang kepalaku yang sakit . Erghh ! Aku dekat mana ni ? Ya allah .

" Ehh nak . Cu jangan bangun . Cucu belum sembuh lagi . Anak Nenek nampak kamu terbaring dekat dahan-dahan pokok tu . Kamu kenapa ? Nenek nampak kamu dalam keadaan serabut sangat . Kepala kamu ni hah berdarah . Mulut kamu semuanya luka-luka . Badan kamu semuanya lebam-lebam . Kamu ada gaduh ke nak ? Banyak sangat ni luka kamu . " tanya seorang nenek yang kelihatan berumur dalam lingkungan 70lebih .

" Errrr .. Saya .. " aku cuba mengingat kembali namun kepalaku sakit .

" Tak ape lah cu . Kamu rehat je dulu ye . Ouhh ye nama kamu apa ? " nenek itu bertanya kembali .

" Errr nama saya ..... " ya allah apakah namaku ? Aku memegang kepalaku lagi .

" Eh cu . Jangan digaru kepala tu . Kepala kamu tu nenek letak kan ubat . Maaflah kalau nenek bertanya sangat . Nanti kalau kamu sudah ingat kamu panggillah nenek . Nenek nak masuk ke dapur nak masak untuk makan nanti . Kamu baring ye cu . " nenek itu berkata sambil tersenyum sebelum dia melangkah ke dapur .

Siapakah aku ?

Dimanakah aku ?

Berkeluargakah aku ?

Apakah yang terjadi kepadaku ?

Erghhh !!!

Aku memegang kepalaku yang sakit memikirkan semuanya . Aku meliha keadaan sekelilingku . Rumah kecil tetapi keadaan rumah ini tiada serba kekurangannya . Semuanya lengkap malah bersih.

Bagaimanakah agaknya nenek itu menjaga rumah ini sorang-sorang ? Hmm .

Aku melihat sekeliling badanku . Ya allah banyaknya luka . Lebam. Malah kini kepalaku dibalut . Ku memegang mulutku . Ouch sakitnya .

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now