Part 42

13.2K 228 5
                                    

Keadaan Puteri makin okay . Dia sudah dibenarkan pulang . Aku menyuruh Lisa menjaganya dahulu sementara aku mengambil ubat . Sedangku menunggu di pharmacy , tiba-tiba ku ternampak Dzul . Ya allah rindunya aku kepada dia . Tetapi dia buat ape dekat hospital ? Hmmm .

" Okay ms . This is your daughter medications . " nurse menyentap lamunanku lalu aku mengambil sambil tersenyum . Sesudah membayarnya , aku melangkah keluar . Sedangku berjalan , bahuku di tepuk . Aku menoleh .

" Hi sayang . I miss you so much . " dengan tiba-tiba Daniel memelukku . Aku menolak .

" KAU JANGAN KACAU HIDUP AKU LAGI BOLEH TAK ?!! AKU BENCI KAU ! DISEBABKAN KAU , SUAMI AKU DAH TAK SUKA KAN AKU MALAH DIA DAH CERAIKAN AKU ! " aku menengking ke arahnya membuatkan orang semua melihat ke arah kami . Dia menarik ku lalu memelukku lagi .

" WAHHH WAHHH WAHHH !! MENTANG-MENTANG LAH DAH KENE CERAIKAN , SENANG NYA KAU CARI PENGGANTIKAN ? OPPSS BUKAN PENGGANTI TAPI BAPAK KEPADA ANAK KAU KAN ? HEHEH WOW ! " Sally yang tiba-tiba muncul dengan Dzul . Mereka berpelukan .

" Kau jangan nak cakap sembarang okay ! Anak tu anak Dzul ! Dan Daniel tak ada apa-apa hubungan dengan aku ! " aku membalas menengking . Dzul ku lihat sedang tersenyum bersama Sally .

" KAU TAK PAYAH NAK TIPU KAMI SEMUA LAGI ! YELA ORANG KALAU DAH BUAT SALAH MANA NAK MENGAKU KAN SAYANG ? " dia bertanya Dzul sambil mencium pipi Dzul . Dzul yang dicium hanya tersenyum suka .Aku yang melihat ingin sekali menitiskan airmata .

" Abang . Anak itu anak abang yang sah ! Anak yang sendiri ! Bukan anak haram . Tolong lah abang . Percaya cakap Ira . Dengan perempuan durjana ni abang suke ? Ira tak sangka abang begini ! " aku menengking sambil mengalirkan airmata . Aku tidak tahan lagi .

" ANAK AKU ?! HEY AKU TAK ADA ANAK LAH ! ANAK ITU MEMANG ANAK HARAM ! BUKAN ANAK AKU ! KALAU KAU ISTERI AKU , KAU TAKKAN BERBARING DI SOFA MENIKMATI CIUMAN DIA ! PEREMPUAN DURJANA ?! PEREMPUAN INILAH YANG AKU KAHWIN ! KAU TENGOK SAHAJA ! AKU TAKKAN MENYESAL MEMBUAT PILIHAN ! AKU MENYESAL KAHWIN DENGAN KAU DAN AKU MENYESAL LAGI TINGGAL BERSAMA KAU YANG CURANG TERHADAP AKU ! " dia menengking ke arahku lalu menarik Sally dari lihat mukaku lagi .

Aku menangis terduduk . Orang yang lalu lalang melihat aku . Daniel yang ku lihat sedang tersenyum ke arahku .

" Sayang . Kan i dah cakap your mine . Heheheh see you soon baby ! " lalu dia menggosok kepalaku . Aku tepis kepalaku dari dipegang olehnya . Aku menangis . Dia akan mengahwini perempuan itu ?!

Orang sekeliling tertengok kan aku yang sedang menangis di lantai . Bahu ku disentuh . Aku menoleh . Lisa . Dia melutut di sebelahku . Lantas aku memeluknya .

" Babe kenapa ni ? Bangun come . Orang tengok babe . " sambil memeluk dia berbicara . Aku mengesat airmataku lalu kami bangun bersama . Dia menarikku ke bilik doktornya . Aku tidak mampu menjawab , aku hanya berterusan menangis . Tersedu-sedan .

" Babe . Hey jangan nangis . Please . Tell me what happen . Jangan nangis please . Im here for you aites . Be strong for your daughter . Babe please . Nanti kau sakit . Babe . " Lisa memujukku tetapi aku tetap menangis .

Ya allah kenapa begini terjadinya ? Apakah salahku ? Puteri Balqis anaknya . Memang kami sudah berpisah namun apa salah Puteri hingga dia tidak mengaku itu anaknya . Pernahkah dia melihat aku berzina di hadapannya ? Atau pernahkah dia melihat aku mencium lelaki di hadapannya ? Aku tahu aku tidak ada hubungan dengannya lagi namun aku sedih . Dia kini akan berkahwin dengan wanita yang telah menghancurkan rumahtangga kami . Ya allah . Aku menyayanginya lebih dari diriku sendiri . Malah aku mencintainya lebih dari aku mencintai diriku sendiri .

" Yes yes i'll be there . " Lisa yang ku dengar sedang berbual di telefon .

" Babe aku kene tengok patient yang lain . Nanti aku call kau kalau aku dah selesai lepas tu aku hantar kau balek dulu okay ? " dia memesan . Aku hanya mengesat airmataku lalu menggeleng .

" Tak ape babe . Kau mesti busy kan ? Aku balek sendiri je . Lagypon ada teksi so aku tak kesah sangat . Bila aku dah sampai rumah , nanti aku call kau okay ? Dont worry . Im okay . " lalu aku tersenyum .

" Betul ni ? Okay then . Make sure dah sampai rumah call aku okay ? And take care . Puteri kalau dah sampai rumah , she can take the medications already . Okay babe ? I got to go . Tc babe . Mwahh . " kami berpelukan lalu dia beredar . Aku berjalan ke bilik Puteri . Aku melihat dia senang tidur .

" Sayang . Mama bertahan hidup untuk sayang . Mama tak akan pernah tinggalkan sayang dan mama akan selalu jaga sayang walaupun mama sedih diperlakukan dengan orang yang membenci mama . Mama loves you Puteri Balqis . " aku mengusap pipinya lalu mencium . Dia bergerak sedikit .

Aku mengemas barang-barang lalu dengan perlahan mendukungnya .

Sesudah sampai di rumah , aku membaringkan Puteri di katil lalu memberinya ubat yang telah dipesan Lisa tadi .

" Bersabar ye sayang . Biar sayang sakit bila makan ubat , asalkan sayang tidak sakit disebabkan tidak makan ubat . Mama tahu Puteri kuat macam mama kan ? Sabar ye sayang . " aku mencium nya . Lalu dia bergerak sambil ketawa .

Alahais comelnya anakku . Mirip seakan-akan suamiku . Hais bekas suami ....

Indahnya CintaWhere stories live. Discover now