{Draco}
-Vadå en idé? frågade jag när Hermione skinde upp.
-Jamen hur du kanske möjligtvis kan göra åt din uppgift med Dumbledore, sade hon osäkert.
-Ööh, jaha. Hur lyder den idén då? frågade jag och kliade mig i pannan.
-Men... jag tänkte att eftersom dina föräldrar vill att Snape ska skydda dig under detta.....
-Dem har gjort en obrytbar ed om det, avbröt jag Hermione.
-Ja, mycket bättre. Asså du kanske kan typ... sätta dig själv i fara när du ska utföra uppdraget så måste Snape ta tag i det, mumlade hon.
-Va?
-Äh, jag vet inte. Det kanske var en dålig ide... fortsatte hon och skakade på huvudet.
-Jag är bara rädd att jag måste vara den som gör det. Annars kanske han dödar mig, sade jag tyst. Hermione drog upp min tröjärm och smekte min dödsätar- tatuering.
-Vi får ta det som det kommer, svarade hon. Jag suckade. Hermione lyste plötsligt upp.
-Tänk om jag på något sätt har fått reda på din uppgift, sedan så liksom meddelar jag Dumbledore och ja, då blir det ju som en varning, sade hon och funderade.
-Huuuur i hela friden skulle det fungera? undrade jag och skakade på huvudet. Hermione kliade sig i pannan.
-Jamen.... folk säger ju ibland att jag är smart....
-Du är smartast i hela skolan, avbröt jag henne.
-Men då kanske dem kan tro att jag har listat ut det på något onödigt intelligent sätt, fortsatte Hermione och tittade snett åt sidan.
-Du kommer ihåg att min pappa vet att vi är tillsammans, eller hur? suckade jag.
-Just det! Men du kan ju säga att du berättade mig för att du trodde att du litade på mig, men så gick jag och skvallrade till Dumbledore och så blev du jätte ledsen och bla bla bla, rabblade Hermione i mun på sig själv och funderade hetsigt.
-Dem kommer döda dig direkt, sade jag lugnt och rynkade pannan. Hermione suckade.
-Kanske.... mumlade hon.
-Hermione, jag tar hand om detta, sade jag och rätade på mig ännu mer. Hon nickade och tittade på mig för att bekräfta min säkerhet som egentligen inte existerade.
-Jag måste plugga, borde gå till biblioteket, svarade Hermione hastigt och ställde sig snabbt upp.
-Hermione! utropade jag när hon började gå.
-Det är okej! svarade hon högt.
-Gör ingenting dumt! fortsatte jag och vände mig om.
Dörren smällde igen.
Suck.
Hon skulle definitivt göra något dumt.RÖSTA OCH KOMMENTERA!
Kort del, sorry! Har haft det ganska upptaget på sistone så har inte uppdaterat men nu så ska jag försöka uppdatera oftare regelbundet. Tack så jättemycket för alla läsare som ständigt och snabbt ökar, blir verkligen glad. Kolla gärna in min nya bok Dead som jag skriver nu också.
YOU ARE READING
Dramione | Det där emellan
Fanfiction{Under femte året på Hogwarts så förändras mycket. Vad händer när Voldemort återvänder, när Ron blir utsatt för en tragisk olycka och när Hermione blir attackerad? Vad ska Draco göra när hans föräldrar vill att han ska bli en dödsätare, när han känd...