{Draco}
Den söndagsmorgonen vaknade vi i Vid-Behov-Rummets dubbelsäng. Jag tittade på Hermione slutna ögon som halvt täcktes av det brunlockiga håret.
-Tittar du på mig när jag sover? frågade hon trött och öppnade ena ögat.
-Nej, svarade jag i ett flin och fortsatte titta på henne. Hermione öppnade andra ögat och log mot mig. Hon kastade över ena benet tvärs över mig, vred sig om då att hon låg tvärs över sängen och tog upp all plats medan hon belåtet slöt ögonen igen.
-Jaså, sånna fasoner? Nu jävlar, sade jag och satte mig upp i sängen. Jag kittlade Hermione som försökte hindra ett skratt och flög sedan upp på fötter bredvid sängen och hittade en galge som hon höll i som ett vapen.
-Aldrig antasta Hermione Granger, väste hon hotfullt och flinade.
Jag gled ner på andra sidan sängen och tog upp en annan galge som jag riktade mot Hermione.
-Vi får se om det där, svarade jag och började vifta med galgen. Hermione skrattade högt. Det ledde till att hon sprang runt och jag jagade henne. Tillslut fick jag tag i henne och bor då upp henne, kastade ner henne i sängen och lade mig i brottarställning över henne och höll fast hennes händer mot madrassen.
-Ger du dig? frågade jag och kisade mot henne.
-Nej! utropade hon skrattandes och sprattlade med benen. Plötsligt kände kände jag hur min blick blev allvarlig och såg djupt in i Hermiones bruna ögon. Hon tittade tillbaka. Jag gav henne en lös kyss i ett leende.
-Vi måste gå ner och äta frukost, sade Hermione och bet sig i läppen.
-Ja jag svälter, svarade jag sarkastiskt och blåste upp min blonda lugg. Hermione satte sig upp i sängen och började dra på sig sina mjukisbyxor.
-Kom, sade hon och sträckte ut handen. Jag tog den och vi gick ut ur rummet som inte skulle synas för någon annan. Vi kom ner till huvudkorridoren. Bland all folkmassa höll vi hand i mängden.{Hermione}
Han tittade upp på mig.{Draco}
Hon tittade tillbaks.{Hermione}
Vi log mot varandra.{Draco}
Allt var bara en början.The End
YOU ARE READING
Dramione | Det där emellan
Fanfiction{Under femte året på Hogwarts så förändras mycket. Vad händer när Voldemort återvänder, när Ron blir utsatt för en tragisk olycka och när Hermione blir attackerad? Vad ska Draco göra när hans föräldrar vill att han ska bli en dödsätare, när han känd...