{Hermione}
Jag hade bara ätit en macka för att känna att jag var mätt. Jag och Ginny hade inget samtalsämne, hon log bara lite kort mot mig då och då. Plötsligt kände jag hur någon harklade sig i mitt öra och jag ryckte förvånat till.
-Kan du komma? sade en röst bredvid mig och jag hörde direkt vem det var. Medan jag slängde en irriterad blick på honom reste jag mig upp och drog in ett andetag. Draco började gå bortåt och jag följde hans svartklädda ryggtavla ut ur stora salen.
-Vad är det här? fräste jag när vi kommit fram en bit i korridoren utan några sagda ord. Draco stannade upp och jag speglade hans rörelser.
-Menade du verkligen allvar... med den här "inte prata" saken..? sade Draco osäkert och bet sig sakta i läppen.
-Ja, svarade jag snabbt med en aning kyla i rösten.
-Men....
-Draco, jag tycker detta är färdig- diskuterat, eller hur? Det är inte meningen att vi ska ha sånna här samtal, vi ska egentligen hacka på varandra....liksom....hur länge sedan var det inte sedan du kallade mig smutsskalle? frågade jag irriterat och rynkade pannan. Egentligen borde vi inte ens stå här tillsammans nu.
-Är det verkligen vad du vill? Oss... att bara trycka ner varandra? sade Draco kallt men med -om jag hörde det rätt- besvikelse i rösten.
-Det är så det brukade vara, mumlade jag och fortsatte försöka identifiera Dracos ansiktsuttryck.
-Tänk om vi kan ändra på det då? sade Draco med sina ögon djupt fästa i mina.
-Tänk om vi inte borde det då? mumlade jag kort.
-Tänk om jag tycker om dig då? frågade plötsligt Draco och såg själv chockad ut om vad han själv just sagt. Jag såg förvånat på hans blossande röda ansikte som smittade av en röd färg till mina kinder.
-Ehm.... förlåt... det där skulle jag nog inte sagt...., harklade sig Draco och kliade sig på hakan medan han tittade ner. En våg av irritation drog snabbt igenom mig.
-Nej, det borde du inte ha gjort, fräste jag kort medan jag snabbt vände på klacken och började stega in i den julpyntade stora salen igen.Förlåt för väldigt kort del, men, jag har en fråga till er läsare. Hur vill ni att Draco och Hermiones relation ska se ut. Vill ni att Draco ska få kämpa för Hermione, att Hermione ska behöva kämpa för Draco, eller att båda typ blir kära samtidigt? Jag är lite osäker så släng bara in vad ni vill så gör jag det som sägs mest. Glöm inte att rösta!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dramione | Det där emellan
Hayran Kurgu{Under femte året på Hogwarts så förändras mycket. Vad händer när Voldemort återvänder, när Ron blir utsatt för en tragisk olycka och när Hermione blir attackerad? Vad ska Draco göra när hans föräldrar vill att han ska bli en dödsätare, när han känd...