{Draco}
Jag låg kvar i soffan en stund och tänkte. Vad som hände igår, och på henne. Är det möjligt det jag känner för flickan? Ibland undrade jag om jag var helt från vettet som hade förändrats på ett sånt här sätt. På många vägar så gillade jag det. Det som hände igår visste jag att jag och Hermione aldrig skulle säga ett ord om, men innerst inne så visste jag att jag ville att det skulle hända igen. Men det var heller ingenting jag planerade att säga. Jag reste mig upp i soffan och knäppte skjortan. Drog in doften av Hermione och ställde mig upp. Jag visste att jag hade bråttom, men jag orkade inte sprina ner och äta, ja hellre ta det lugnt. Jag gick bort till spegeln mitt i rummet och kammade håret med fingrarna. Usch, vad blont hår jag hade. Nästan så att jag såg ut som Lovegood- flickan. Jag tog en sista titt i spegeln innan jag begav mig ut i korridorerna. Nästan direkt möttes jag sv Theodore.
-Malfoy, vart var du inatt? frågade han osäkert. Jag frös till.
-Ehm, jag somnade i Vid-Behov-Rummet, svarade jag hastigt.
-Vad i helvete gjorde du där? fortsatte han.
-Bah lekte med mina behov, sade jag och insåg snabbt hur konstigt det lät, men jag valde att ignorera det eftersom att Theodore inte verkade misstolka något.
-Var du med Grangertjejen? undrade han försiktigt.
-Nej. Kom nu Nott, lektionen börjar, mumlade jag irriterat medan jag knuffade till honom.{Hermione}
Jag gick i mitten mellan Harry, Ginny och Neville när Harry äntligen öppnade munnen.
-Jag måste berätta någonting för dig, viskade han i mitt öra.
-Jaha okej, svarade jag häpet, även fast än jag visste precis vad hans funderingar handlade om.
-Kan du möta mig i flicktoaletten efter lektionen? frågade Harry.
-Oj, javisst okej, svarade jag och svängde in i klassrummet.Så fort lektionen började dra sig mot sitt slut så reste jag mig upp, slängde en blick på Harry innan vi tillsammans gick först ut ur klassrummet. Tydligt kunde jag känna hur Draco blängde på oss. Vi gick ner två trappor och svängde in mot toalettbåsen. Harry drog direkt upp en ihopvikt lapp hur innerfickan på kappan.
-Titta här, sade han, rättade till sina glasögon och breddade ut pergamentet över golvet. Direkt låtsades jag se häpnad ut.
-Oj, vad är det för något? frågade jag och tittade intresserat på mitt eget papper.
-Det liknar någon slags tankekarta, men det leder klyftigt till en slutsats, kolla, sade Harry och pekade på ringen där det stod att Draco skulle mörda Dumbledore.
-Vänta lite, sade jag och lyfte upp pergamentet för att låtsas kolla igenom det.
-Det känns oerhört möjligt, varför skulle Draco bli en dötsätare så hastigt om det inte var för att han skulle utföra en uppgift! fortsatte Harry och kliade sig bakom örat.
-Harry, det finns många andra alternativ, svarade jag.
-Vi måste varna Dumbledore, kved Harry och bet sig i läppen. Jag var tvungen att titta ner för att gömma mitt flin. Jag visste att Harry skulle säga det.
-Men Harry, vi vet ytterst lite att det här är sant! låtsades jag försvara Draco.
-Du har rätt. Vi låter Dumbledore vara i nuet, så gör jag något åt Malfoy, sade Harry självsäkert och vek ihop pergamentet. Där blev det omvänt och fel.
-Nej, Harry, jag tycker att vi lämnar detta helt i så fall! utbrast jag eftersom att jag visste att Harry skulle göra någonting.
-Japp, vi låter det vara, sade han kort och ställde sig upp. Jag lade huvudet på sned.
-Måste möta Ginny, sade Harry sedan och sprang ut ur tjej toaletten. Nu blev det ännu mer osäkert. Jag hade ingen aning om vad Harry hade i åtanke just nu.GLÖM INTE ATT RÖSTA!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dramione | Det där emellan
Hayran Kurgu{Under femte året på Hogwarts så förändras mycket. Vad händer när Voldemort återvänder, när Ron blir utsatt för en tragisk olycka och när Hermione blir attackerad? Vad ska Draco göra när hans föräldrar vill att han ska bli en dödsätare, när han känd...