bab 29

7.5K 371 6
                                    

"Cik Hazizah, Tuan Zikry..."

" it's ok, berikan senjata kepada mereka, ikut arahan mereka."

Sesaat aku mengerut dahi, Firdaus...

Ting!

Lampu kesedaran menyala.

Aku faham, identiti aku belum terbongkar!

Aku berpusing ke arah suara tersebut, pandangan tunduk ke bawah, Tangan aku berpura menggeletar sambil melemparkan pistol ke arah mereka. Zikry turut melepaskan baby Glock yang dipegangnya kemudian menarik aku ke sisinya, separuh bahagian badannya berada dihadapan aku.

Aku tukar posisi.

Kini-

Aku pula berada dihadapannya.

This is my job babe and I take it seriously.

Very-

-Seriously.

Aku meneliti situasi kami sekarang, terdapat tujuh orang bersenjatakan, tiga darinya bersenjatakan SIG Sauer Pro selebihnya bersenjatakan pistol semi automatic Glock 17.

Crab!

Semuanya menghala ke arah kami bertiga!

Double crab!

"Who the hell are you?"

Tinggi suara Zikry. Nampaknya Zikry belum kenal siapakah ketua kepada insan - insan yang sedang menghunuskan senjata kepada kami bertiga.

"Tsk! Tsk! Tsk!"

Zikry mengerut dahinya. " Ini kerja Marina ke? Dia upah kau kan? Aku gandakan upahnya. Lepaskan kami,"

"Tsk! Tsk!tl tsk!"

"kau tak kenal aku? Marina tak pernah mengupah aku, I do it volunterly".

Kemudian dia mengalihkan pandangan nya kepada Firdaus, senyumnya ke telinga.
Which is very... creepy!

"Dan kau, aku tak tahu sama ada kau bertuah atau kau terlalu bagus dalam kerja tapi Kau berjaya menewaskan dua orang aku, good job,"

"lucky shot? Nah! Not me. Their cockiness is their downfall." Firdaus meminjam kata - kata aku. Walaupun tangannya sebelah berada di udara, Firdaus masih menjawap dengan kereknya.

"So true, so true... unfortunately I have to agree with you. Anggap ini pengajaran bagi mereka." Kemudian dia memberi isyarat kepada orang di sebelahnya.

Satu tumbukan mendarat di perut Firdaus. Mendengus dia tertunduk menahan kesakitan.

"Dan itu pelajaran utk kau, don't mess with me-

- please,"

" Oh! Where is my manners, boleh turun Kan tangan ke bawah sekarang." Senyumannya masih bersisa. Seperti manusia biasa yang sedang gembira.

Aku memerhatikan saja One Ali bersuara. Ini adalah pertama kali aku berhadapan dengannya. Secara fizikalnya, not bad.. tinggi melebihi average lelaki malaysia, kulit sawo matang, wajah sedap mata memandang seperti guys next door Bak kata mat Saleh, cuma aku rasa dia lagi drama dari abah aku. Flamboyant, dramatic but very dangerous.

Very unstable!

Dia mengambil tempat di meja penyambut tetamu. Tangannya menongkat dagu.

"Selalunya aku serahkan hal - hal sebegini kepada orang bawahan aku, tapi kau Zikry...

special case..."

special delivery...,"

Dan-

Cik PA Cik BodyguardWhere stories live. Discover now