Enam bulan sebelumnya…
"Please… ziqry… I love you so much baby… please don’t let them do this to me…" rayu marina.
Ziqry mendengus kasar, tangan kirinya masih lagi berdenyut – denyut sakit akibat ditikam mariana ketika cuba menyelamatkan Aisyah, PAnya. Darah merah menitik – nitik ke lantai. It is look worst than it actually are.
"Please ziqry… baby tahu kan yang I tak berniat mencederakan baby…, rayu marina lagi.Tangannya telah diikat kemas oleh petugas keselamatan,syarikat. Keadaan sekeliling semakin kelam kabut dan semakin bingit. Para pekerja masing – masing cuba untuk melihat apa yang berlaku di dalam bilik big boss mereka. Bunyi siren polis dan ambulance sayup – sayup kedengaran.
Kelihatan PAnya masih lagi terkejut dan mungkin akan trauma untuk satu jangka masa. Ziqry bergerak menghampiri PAnya yang hampir hyper ventilating. Sebelum sampai ke Aisyah dia berhenti dan berpusing ke arah mariana. Tanpa memandang wajah insan yang telah memberi masalah kepadanya, ziqry memberi arahan dengan suara yang dingin buat kali pertama, “ tolong bawa perempuan ni keluar dari bilik saya,”.
"Baiklah tuan", petugas keselamatan itu menolak perlahan supaya marina bergerak ke hadapan. Marina tidak mahu berganjak malah dia melutut ke lantai dan meraung lagi.
"Please ziqry… saya tak bermaksud untuk mencederakan awak… I love you so much"…kemudian marina mengalihkan pandangannya ke arah aisyah.
“ semua ni salah dia…dia halang I dari berjumpa dengan you. Dia nak pisahkan , Bee,"
"No… don’t touch me!" Jerkah mariana apabila petugas keselamatan cuba menarik bangun untuk bawanya keluar.
Ziqry tidak menghiraukan ratapan mariana. Dia kembali menghampiri aisyah.
"I’m so sorry Aisyah," perasaan bersalah menghuni di hatinya. "saya tak tahu yang mariana mentally unstable.”
"No..no.. No.. It’s not your fault, aisyah menggelengkan kepala. "Saya.. Saya..
Aisyah tidak dapat meneruskan kata – katanya kerana secara tiba- tiba dia menangis tanpa henti. Mungkin post trauma. Aku hanya mampu menepuk belakangnya perlahan – lahan."Saya… saya… mahu bercuti… tuan," Aisyah berkata antara tangisannya.
"Saya benarkan awak bercuti tiga bulan aisyah. Bergaji dan segala perbelanjaan perubatan… ditanggung syarikat." Aisyah masih lagi tenggelam dalam tangisannya.
"I think you should see a psychiatrist. Awak perlukan kaunseling," ziqry memberikan cadangannya.
"Terima kasih, tuan," aisyah masih lagi teresak – esak apabila petugas perubatan datang melihat keadaan kakinya dan juga keadaan lengan ziqry. Ziqry bangun dan mengeluh perlahan. Biliknya kini dipenuhi dengan orang asing, pegawai polis, pemgawal keselamatan serta petugas perubatan.
'I really…really need a break', zikry mengumal dalam hati.
"This is really not my day," rungut zikry perlahan sambil bersandar di sambil tangannya di rawat.
YOU ARE READING
Cik PA Cik Bodyguard
Romansa***edit*** Hazizah aka PA aka bodyguard halimunan aka tunang jadian Menyamar? tak ada hal... kacang je... Babysitter? Bab jaga baby terlajak umur... enteng.. but those freaking heels? OMG! tak sanggup den!.. kenapa oh kenapa? bos dera aku sebegini...