Bab 17

8K 378 0
                                    

"Good morning, Encik Damien. Tuan Zikry is expecting you", aku menghadiahkan senyuman paling manis, bersemut, penuh gula tapi Encik Damien memandang ke semua arah dan tempat kecuali muka aku.

Hmm... I wonder why? Aku tersenyum di dalam hati.

Damien berdehem, teragak - agak dia ingin bersuara.

"cik Hazizah, about last week..." ucapannya terhenti, Damien menelan air liurnya sebelum bersuara lagi...

"-please don't tell Tuan Zikry. I-I'm begging you, please?"

Aku pula acah - acah batuk kecil. Sengaja aku membesarkan mata, fail di tangan aku bawa ke mulut.

" Begging? Are you sure? Bukan ugutan ke saya dengar minggu lepas tu?" kuasa mata Mickey mouse diaktifkan.

Damien menelan lagi air liurnya yang terasa tersekat ditekaknya. Dahinya mula berpeluh kecil. Dia Cuba bersuara tapi terhenti.

" please? I'll do anything?! I don't know that you are his fiance, for God-"

"Aa..ah" aku menggelengkan kepala. " no bad word, please!" Aku masih lagi tersenyum mesra.

"Tolong jangan beritahu Tuan Zikry"

"beritahu Saya apa?"

Zikry bersuara dari belakang. Wah! Seperti ahli silap mata je, tiba - tiba muncul.

Muka Damien terus berubah pucat. Hanya matanya kelihatan merayu kepada ku. Aku acah - acah membuka mulut untuk memberitahu Tuan Zikry, muka Damien bertambah pucat, sudah mahu seperti pengsan lagaknya. My inner demon mengekek ketawa.

Aku menukarkan kepada senyuman.

"Tiada apa-apa yang penting, Tuan,".

" Haz- berapa Kali Saya cakap-"

" ini failnya, Tuan Zikry". Sengaja aku tekankan perkataan Tuan.

Zikry menggelengkan kepala, manakala si Damien menghela nafas lega. Wajahnya kembali seperti sedia kala.

" Damien, lap peluh tu dulu, kemudian masuk ke bilik Saya".

Aku merenung Damien sehingga dia hilang disebalik pintu. Aku tersenyum sinis. Tahu pun takut.

Aku mengimbas kembali peristiwa yang telah berlaku pada minggu lepas.

"Hello, sugar,"

Aku mengangkat mukaku dari laptop sambil mengerutkan dahi. Sepatutnya pada waktu in semua pekerja sudah pulang. Aku memang sengaja pulang lewat pada Hari ini kerana ingin terus ke pejabat Tuan Nabil pula. Aku cuba mengingati dari fail ingatan aku, siapakan gerangan yang tegur aku 'gula' senja - senja begini.

Oh... Damien... I see

Aku memberikan senyuman.

"Encik ni, Encik Damien kan? Kalau mahu jumpa Tuan Zikry, dia sudah pulang ke rumah."

" ya.. I Know that. I just wanna see you,"

senyuman gatalnya terserlah. Punggungnya mendarat ke pinggir meja aku. Butang kotnya dibuka.

Aa..ah... that rumours... PA fetish... aku bersuara di dalam hati. Sengaja aku memerhatikan lagaknya. Sememangnya aku telah diberikan amaran awal oleh rakan sekerja ( dalam kes aku sekarang ni, PA) tentang mamat ini yang tidak sedar diri dengan siapa dia berhadapan sekarang ni. Ramai rakan sekerja PA kurang senang dengan sikap gatalnya. Memang dia target PA. Seperti yang aku katakan tadi, PA fetish.


Tangannya cuba membelai tangan ku, cepat - cepat aku larikan tangan ke sisi.

" sugar... "

Oh my God! Gelinya aku dengar. Rasa nak pecahkan je mulut buaya ni. Tapi sabar dulu. Kita lihat permainan nya dulu.

" nama Saya Hazizah, bukan gula. Ada apa - apa perkara yang penting ke?". Aku masih lagi tersenyum.

"Off cause I know that. Sexy name, sexy voice... " meleret suara dia memuji.

"You asal dari kampung Mana?"

"Kampung?"

Oh... my appearance...

Sengaja aku memberitahu satu nama kampung yang terletak nun jauh di utara semenanjung Malaysia. Kemudian aku mendiamkan diri. Sengaja aku menunggu langkah seterusnya

Dengan pandangan yang aku kira bernafsu, dia memandang aku dari hujung rambut hingga hujung kaki. What the... pen di tangan aku ku genggam erat. Tegak berdiri amarah aku.

"Sexual harassment is not a good thing for you career, Mr Damien." Aku masih lagi tersenyum. Laptop dimatikan dan disimpan di dalam beg. PA yang lain mungkin takut, tapi bukan 'this PA'.

Dia hanya ketawa besar. " Saya tak raba awak. Mana Ada sexual harassment seperti yang awak cakapkan tu. CCTV menjadi bukti."

Ya... right CCTV bisu kan. Hanya Ada video sahaja. Aku bermonolog dalam hati.

Kemudian Damien turun dari meja merapatkan wajahnya ke arahku sambil berbisik,

"so... malam ni nak temankan I balik hotel. "We can have a good time... you and I".

3

2

1

Auch!

Damein menjerit dan tunduk cuba memegang kakinya, malangnya...

Crack!

Bahagian mukanya berdentum dengan kepala aku. Aku pasti hidungnya patah. Darah mula menitis....

Saat ini Damien tidak pasti tangannya perlu berada, muka berdarah 'ter'kena kepala aku atau kakinya yang dihentak dengan killer shoe aku yang sememangnya berada di bawah meja ini. Senyap - senyap aku sarungkan semula sebentar tadi.

"Oh! Maafkan Saya! Encik Damien ok ke ni?"

Aku membuat lagak seperti orang kerisauan... untuk tontonan CCTV sudah tentunya.

"You bi-"

Tangannya merawang cuba mendapatkan aku.

"Oh my!"

Aku masih meneruskan lakonan terkejut. Tangannya aku sambut, sebelah tanganku melindungi jemari dari tangan yang satu lagi yang menekan titik di antara ibu jari dan jari telunjuk. Kuat!

Yup! He is crying like a baby! Pathetic!

"Lepaskan aku bodoh! Auw! Auw!"

"I'll sue you!"

Makin kuat aku menekan titik tadi.

Argh!!!!

Damien masih lagi Cuba meleraikan tangannya dari aku. Bajunya mula kemerahan dibasahi darah yang keluar dari hidungnya. Akhirnya dia melutut cuba menahan kesakitan yang datang dari pelbagai arah. Dari kaca CCTV aku pasti ia menunjukkan seolah aku cuba menolongnya tapi ayat yang keluar dari bibirku lain, tidak seperti yang dipamerkan.

"Sue me!"

Kemudian aku menekan satu titik yang terletak diantara pertemuan leher dan bahu.

Suara Damien bergema lagi.

"Lepaskan aku... please!"

Aku membongkok seraya berbisik.


"kau tentu tahu yang CCTV di sini bisu. Apa yang 'dia' nampak adalah aku tidak sengaja terhantuk kepala dengan kau Dan aku sedaya upaya Cuba membantu kau, like now!"

Aku kuatkan lagi tekanan pada titik bahu tadi. Untuk kesekian kalinya dia menjerit kesakitan.

"dan aku Cuba membantu mengelap darah dari hidung kau".

Satu sapu tangan aku keluarkan.

"Who the hell are you?"

Cepat - cepat dia menjauhkan dirinya dariku.

Aku menggelengkan kepala, " me? I'm just a humble PA."

"Kau takkan lepas perempuan gila! Kau tunggula.."

Seperti lipas kudung yang cedera Damien bangun dan secara literal nya cuba berlari menjauhi aku.

"Saya tunggu..." aku melambai manja.

Huh! Nak harapkan CCTV la tu... pfttt!

"cctv enable"

Amin memeluk tubuh sambil bersandar pada dinding berdekatan. Pergh! Baru nak datang, kalah polis dalam cerita Tamil.

'are you okay?', Amin bersuara lagi.

'nothing I can't handle it!', aku mengemaskan meja kemudian mencapai beg tangan.

"Good!"

"I'm not a damsel in distress," aku mengenyitkan mata kepada Amin.

Sesaat,dua pipi Amin bergerak membentuk senyuman sebelum hilang.

Wow! Talk about a pair of dimple!

Now I'm a damsel in distress! Ahak!!!



Nota dari penulis:

Please vote, follow n share...
Please Komen yang membina..
Terima kasih kerana sudi membaca...
Love you all xoxo

Cik PA Cik BodyguardWhere stories live. Discover now