" morning mama.."
"Hai..anak dara ni,morning apa benda nya dah masuk tengahari ni tau tak Qal!""Alaaa Qal bangun lambat sikit je'
" hmm..tu la bila mama cakap ada je jawabnya!lambat sikit apanya kalau dah nak masuk zohor ni!"telinga Qal dipiat sedikit oleh mamanya Puan Sri Helida.
"Aww! sakitlah mama!" aku usap telinga aku yang mungkin sudah memerah kini.
"Mama nanti petang Qal nak keluar dengan Neela dan Bibah boleh tak?"
"Nak pergi mana?kamu ni tak pernah nak lekat kat rumah lah,ada saja programnya kalahkan menteri!"
" bolehlah mama..nanti Qal balik awal ye?Qal janji"jarinya dinaikkan tanda berjanji.
"Hmm..ada saja kamu ni.Bila kamu nak tolong papa kat office tu? sian papa tau,takpun tolong mama kat butik nak tak?"
"Haha..dua-dua Qal tak nak! Qal nak duduk rumah jerrr!"
"Hah bagus duduk Qal nak rumah jerrr
Kahwin terus!""Mama!!"
~~~~~~~~~~
"Aku sampai jap lagi makesure kau dah ready ok?"
"Ok don't worry!
Talian diputuskan.
Cepat-cepat Qal bersiap.Tak perlu nak mekap sangat dah sedia cantik ok.Tin! Tin!
Qal pantas keluar dari pintu rumah mendapatkan Neela.Wah betul-betul tepat masa ni."Hai Neela,Bibah..kita nak gi mana ni?
" pergi kedalam hati awak! jawab Neela dan Bibah serentak.
" cia cia cia sangat lah ni hah!" aku menjeling kearah kedua-duanya."Alaa..kita pergi minum-minum,lepak dan shopping ke..ok tak?" Bibah mengeluarkan usulnya.
"Ok..."
"kau asal menguap saja ni Bibah? Malam tadi kau buat apa tak tidur eh?"
"Aku tidur lewat Qal,aku layan cerita hindustan hero dia Arjun Rampal wei...
ni gambar dia, hensem tak?"Aku ambil fon Bibah dan tengok gambar sapa tah pujaan dia tu.
"Hmm ..hensem lah jugak mata dia cantik, mata helang haha".." hish! kau ni..hensem apa! kalau jumpa tak boleh tidur terus aku!"
"Ok kita minum dekat sini je lah". Neela terus parking keretanya didepan sebuah kedai makan.
Kami melabuhkan punggung dikerusi,meja itu agak tersorok sedikit.Ok lah boleh sembang kencang sikit.Qal memandang sekeliling sementara menunggu pesanan sampai.Matanya tertacap ada wajah seseorang,lama dia merenung wajah itu.."macam pernah lihat tapi siapa?" katanya didalam hati.
Setelah beberapa minit baru dia teringat... gambar didalam fon Bibah tadi lebih kurang sama dengan wajah lelaki itu.Bibah dan Neela tidak perasan akan kehadiran lelaki itu sebab masing-masing sibuk membelek handphone.Ini kalau Bibah perasan wajah lelaki ni..mesti dia meroyan nanti.Malu weh!
Kelihatan lelaki itu tidak senang duduk kerana ditenung oleh Qal.
Serta merta lelaki itu bangun ke kaunter dan berlalu keluar dari kedai.
Qal tersenyum "hensem jugak eh"katanya." sapa dia yang hensem?" Neela memandang keliling.
"Takde apa lah! sibuk aje" dengus aku sambil menjeling Neela.
Pesanan kami pun sampai.Makan laaa
apa lagi..lagipun Bibah yang belanja.Bedal aje lah!.....ok bye...hehe
YOU ARE READING
Sentuhan Qalbu(Completed)
RomanceIlham Hafizi seorang lepasan ijazah kedoktoran.Enam tahun pengajian,jarak waktu yang lama memudarkan jiwa..pertunangan diputuskan..Erma cinta pertamanya kalah dalam perjuangan cinta memilih meninggalkannya.. Nur Qalbu Aineenaira..gadis bandar yang b...