eightteen

299 33 1
                                    


P.o.v Julia
Die hele middag zijn we bezig geweest met het project. "Ben je zenuwachtig voor vanavond?" vraagt Luke voordat hij echt weg moet. Ik haal mijn schouders op. "Ik weet het niet," zeg ik. Luke blijft stil. "Heb je er wel zin in?" vraagt hij dan. "Ik weet het niet. Het was zo onverwachts dat hij me mee uit vroeg. Alleen voelde het ook dom om nee te zeggen tegen iemand als Calum." zegt ze. "Hey, ik snap je. Maar je moet niet met iemand gaan puur omdat hij zo populair is, he?" zegt Luke. "Dat is ook zeker niet mijn plan. Ik kom er vanavond wel achter hoe ik me voel."

"Ik moet gaan, Julia." zegt Luke na een poosje en hij staat op. "Is goed, veel succes bij de wedstrijd, Luke," zeg ik. "Dank je, tot later. En veel succes op je date met Calum!" zegt Luke. "Thanks!" zeg ik voordat Luke mijn huis verlaat. Ik kijk hem nog even na en ik bijt op mijn lip.

Na een tijdje begin ik met mezelf klaar te maken voor mijn date. Ik trek wat simpels aan, maar wel bijpassend, Lukes advies volgend. Ik denk even aan Luke en ik glimlach. Die schattige, stille, blozende jongen. Die jongen die zo onzeker over zichzelf is, terwijl hij zo knap is. Die jongen die een rode kop krijgt bij alles wat ik zeg. Die jongen, die zeker een kans zou kunnen maken bij mij.

De bel gaat en ik schrik op uit mijn gedachtes. Over Luke. Ik loop naar beneden en ik open de deur. "Hey Calum!" zeg ik. Calum lacht. "Hey Julia." zegt hij en hij bekijkt me even. "Je ziet er prachtig uit, dat shirt staat je super mooi," zegt Calum. Ik glimlach verlegen en bedank hem.

"Ben je klaar om te gaan?" vraagt hij. Ik knik. "Ja, zeker," zeg ik. Calum steekt zijn hand uit. Ik pak hem aan en ik trek de deur achter me dicht terwijl Calum met me richting de auto loopt. "Wauw, nieuwe auto?" vraag ik, terwijl ik bewonderend naar de splinternieuwe auto kijk die voor me staat.

"Ja, ik heb hem laatst gekocht," zegt Calum. "Stap maar in, hoor," zegt hij en hij doet de deur voor me open.

Talk [l.r.h]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu