forty five

269 29 4
                                    


P.o.v Julia

Een aantal dagen later ben ik bij de training van Luke, om te kijken. Hij had gevraagd of ik wilde komen. Ik had hem de afgelopen dagen helaas weinig gezien, we hadden het beiden even erg druk. Nu heb ik even tijd en kom ik graag bij zijn training kijken. Er is alleen iets aan de hand. Zijn teamleden blijven maar om me lachen en me aankijken. Ik begrijp het niet. Ik loop naar een van zijn teammates toe. "Wessel? Waarom kijkt iedereen me zo aan?" vraag ik hem.

"Luke heeft ons alles verteld." zegt de jongen. Ik frons. "Waar heb je het over?" "Hij mag je niet, Julia. Hij gebruikt je voor seks. Omdat hij op school te verlegen is om tegen een meisje te praten, heeft hij het bij jou geprobeerd. En dat heeft gewerkt." zegt de jongen. Ik slik. "Wat heeft Luke nog meer gezegd?" vraag ik. "Hij vind je ontzettend lelijk, en een hoer dat je zomaar seks met hem hebt. Zodra hij een beter iemand heeft gevonden, flikkert hij jou de deur uit." Ik schrik hier ontzettend van. Zou Luke dat echt doen? Dit is bijna hetzelfde wat Jake deed. Dit kan toch niet serieus zijn? "Meen je dit?" vraag ik ongelovig. "Helaas wel, ik had het ook niet verwacht," zegt de jongen.

"What the fuck," zeg ik. "Het spijt me voor je," zegt de jongen. "Jij kan er niets aan doen," zeg ik. "Zei hij nog meer?" vraag ik. "Niet veel. Maar hij vind je irritant en claimend." Ik kijk naar beneden. "Sorry, ik vond gewoon dat je het moest horen." zegt hij en hij geeft me een klopje op mijn schouder. "Dank je," zeg ik zacht en ik loop met een gebogen hoofd het veld af.

"Julia?" hoor ik achter me. Ik draai me om. "Julia, waarom huil je?" vraagt Luke. Hij wil naar me toe lopen om me een knuffel te geven, maar ik duw hem weg. "Waarom zou je dit doen?" vraag ik en gebroken loop ik bij hem weg. Dit is absoluut niet wat ik had verwacht. "Julia, wacht. Waar heb je het over?" vraagt Luke. "Waarover denk je? Ik moet van een random gozer horen dat je allemaal dingen over mij loopt te lullen tegen het team." zeg ik en ik loop weg. Alle andere dingen die Luke probeert te zeggen, negeer ik. Ik loop naar huis.

Talk [l.r.h]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu