P.o.v Luke
De weken daarna wisselen Julia en ik amper wen woord uit. Hier en daar een ongemakkelijke glimlach in de hal, maar niet veel meer dan dat. Ik wil zo graag tegen haar praten maar ik durf het niet. Ik ben zo bang dat Julia niet met me wil praten. Straks heb ik iets gedaan wat ze niet wilde of zo. Ik vind het echt naar om zo weinig contact mwt haar te hebben. We hebben donderdag het werkstuk ingeleverd, daar hoeven we dus ook niet meer mee bezig.Inmiddels is het de laatste schooldag en ik ben bang dat ik Julia deze zomer niet ga zien. En dat vind ik ontzettend jammer, want ik hoopte dat we een groot deel van de zomer samen zouden zijn. Zuchtend pak ik mijn sporttas en loop ik naar het veld, ik moet trainen voor morgen, de laatste wedstrijd van het seizoen.
Ik was heel zenuwachtig, morgen zou de beker ook uitgereikt worden. Ons team zou moeten winnen om het te halen, maar de laatste dagen ligt mijn concentratie ergens anders, als je begrijpt wat ik bedoel.
De training ging oprecht goed. "Lekker, Hemmings. Zo mag het vaker, ik merk dat je inzet de afgelopen tijd wat minder is geworden," zegt de coach. "Ja, het spijt me, meneer." zeg ik. "Als er wat is kun je bij me komen, oké?" vraagt hij. Ik knik. "Zal ik doen," zeg ik maar ik lieg. Ik ga echt niet aan de coach vertellen dat ik seks heb gehad met Julia en dat ze nu niet meer met me wil praten, ik ben niet gek. De coach geeft een klopje op mijn schouder en loopt terug naar het veld. Ik neem een slok water en ik veeg het zweet van mijn voorhoofd met de rand van mijn shirt.
We spelen nog een oefenwedstrijd met de opstelling die we morgen moeten hebben. Het is zo belangrijk voor mij, en de rest van het team, dat we winnen. Ik zit er aan te denken om vanavond met Julia te praten. Als ik wat duidelijkheid heb voel ik me misschien beter. Aan de andere kant, als ik dat doe en het gaat om een of andere reden niet goed, presteer ik bij de wedstrijd morgen waarschijnlijk alleen nog maar slechter. Dus ik besluit het niet te doen.
De oefenwedstrijd gaat heel goed en het team sluit de avond met vertrouwen voor morgen af.
JE LEEST
Talk [l.r.h]
FanfictionWanneer Julia een project moet maken met de stille jongen uit haar klas, leert ze zijn andere kant kennen en zijn de dagen niet meer het zelfde. Haar wereld staat op zijn kop als hij toch niet zo stil blijkt te zijn.