thirty one

296 30 1
                                    


P.o.v Luke

"D-dus.." begin ik maar, hopend dat ik iets meer informatie uit haar kan krijgen. "Dus." herhaalt ze mij. Daar heb ik weinig aan. "Vind je me leuk?" vraag ik haar voorzichtig. Ze is even stil. "Ja." zegt ze. Er valt een ongemakkelijke stilte, natuurlijk. Diep van binnen ben ik zo blij. Een kans met Julia.

"En nu dan?" vraag ik. "Zoveel vragen, Luke. Ik heb alleen even geen antwoorden ben ik bang." zegt ze. "Ik vind jou ook leuk, dat weet je wel toch?" zeg ik. Ze kijkt me even aan met een lief glimlachje. "Zo iets is me wel eens opgevallen ja," zegt ze. Ik voel mezelf blozen. "Had ik niet verwacht," zeg ik. Julia kijkt me even aan met een grijnsje. "Maar laten we er voor nu over ophouden, want we zijn er," zegt ze dan en ze rijdt het parkeerterrein op. "Yes," zeg ik, blij dat het concert bijna begint maar teleurgesteld dat de conversatie afgelopen is. We stappen uit en Julia zet de auto op slot. Samen lopen we naar de zaal. Ik bekijk Julia even. Damn, mijn shirt staat haar zo goed.

Ik pak haar hand vast. Ze kijkt me even aan en slikt. "Anders raak ik je misschien kwijt," zeg ik. Julia knikt en bloost. Overal zijn mensen. "Hoe laat is het?" vraagt Julia. Ik kijk snel op mijn telefoon. "Tien voor. Nog tien minuten dus!" zeg ik en we lopen de zaal in, zoekend naar een plekje dichtbij het podium. Als we daar eenmaal staan heb ik haar hand nog steeds vast en ik was niet van plan om die los te laten. Ik hoor het gesprek tussen twee meiden achter ons. "Lief toch, ik wil ook een vriendje om samen mee naar concerten te gaan." zegt de ene. Ik kijk achterom. "Sorry, ja, het ging over jullie." zegt het andere meisje. "Geeft niets," mompelt Julia. "Ik, eh, ik ben alleen niet haar vriendje," zeg ik.

Het meisje kijkt naar onze vingers die in elkaar verstrengeld zitten. "Oh, het spijt me. Eh, het leek zo. Sorry." zegt ze dan. Ik glimlach. "Geeft niet." zeg ik. Julia knijpt me zacht in mijn hand en lacht naar me. Het lijkt alsof haar blik 'je bent nóg niet mijn vriendje', zegt, maar dat zal ik me ook verbeeld kunnen hebben.

De lichten gaan uit en harde knallen klinken door de zaal; het concert is begonnen.

Talk [l.r.h]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu