P.o.v Luke
Calum kijkt heel erg boos. "Wie de fuck denk je dat je bent?" vraagt hij kwaad en jij geeft me een mep in mijn gezicht. Niet hard, gelukkig. Ik wil niet terug slaan, straks krijg ik daar ook nog problemen mee met de coach of zo. "Calum, ik weet niet waar je je zo boos over maakt. In plaats van mij te slaan, kun je ook gewoon prima je excuses aanbieden aan Julia," zeg ik kalm. Maar dat heeft geen zin. Calum duwt me dreigend tegen het hek aan en geeft me een paar keer een klap."Calum! Hou op!" roept Julia geschrokken. "Houd je bek. Als jij niet zo'n hoer was geweest had dit niet gehoeven," sist Calum tegen haar en nu is het echt afgelopen met zijn bullshit. Ik duw hem hard aan de kant, tegen de muur aan. "Nu laat je haar met rust, en je slaat haar niet nog een keer want dan geef ik je wél een mep terug. Kijk uit met wat je doet," zeg ik tegen Calum, die ineens wel stil kan zijn. Julia kijkt me dankbaar aan. Ik glimlach even naar haar. "Kom, dan breng ik je thuis." zeg ik.
"Sorry," zeg ik. Julia kijkt me even aan. "Zonet. Sorry, maar ik vind gewoon echt niet dat hij jou zomaar kon slaan." zeg ik. "Ik vind het al knap van je dat je hem geen mep terug hebt verkocht." zegt Julia met een klein lachje. Ik grinnik. "Ik moest me inhouden." zeg ik. Julia lacht en een korte stilte valt tussen ons.
"Ik wist niet dat je zo goed wat in football," zegt Julia dan. Ik haal mijn schouders op. "Nou, goed.." mompel ik. "Ja, echt hoor. Twee keer gescoord!" zegt Julia. Ik bloos. "Nou, zo goed gaat het helaas niet bij iedere wedstrijd, hoor," "Maar wel bij deze! Echt heel goed," zegt Julia. Ik glimlach naar haar. "En nu ik weet dat je zo'n football pakje aan moet, kom ik langs bij elke wedstrijd," zegt ze. "Ik weet het, ik zie er echt enorm achterlijk uit," zeg ik. "Achterlijk? Doe normaal, het staat je fucking lekker!" zegt ze. Ik kijk haar even aan en ik trek een wenkbrauw op. "Wat?"Ze giechelt. "Sorry," zegt ze. Ik grijns naar haar. "Voor zulke dingen moet je nooit je excuses aanbieden, Julia." zeg ik. Ze bloost een beetje en kijkt gauw weg.
JE LEEST
Talk [l.r.h]
ספרות חובביםWanneer Julia een project moet maken met de stille jongen uit haar klas, leert ze zijn andere kant kennen en zijn de dagen niet meer het zelfde. Haar wereld staat op zijn kop als hij toch niet zo stil blijkt te zijn.