Lang staren we elkaar aan. Wat is hij eigenlijk mooi. Nee, heel mooi. Zijn mooie blonde haren en zijn blauwe ogen. Wauw. "Wil je misschien wat drinken?", vraagt Daan om de stilte te verbreken, "cola, sinas, casis? Iets anders?" Hij kijkt zo lief. "Uhm, doe maar een glaasje water", zeg ik. "Dat kan ook, haha", is zijn reactie. Hoe kan alles wat hij zegt zo lief en leuk klinken. "Hier is je water", zegt hij en hij geeft me een glas. "Wat een leuk glas, haha", zeg ik. Wat zeg ik nou weer? Kan er nog iets dommers uit mijn mond komen? "Haha, bedankt", zegt hij lief. Er valt een lange stilte. Ik weet echt geen gespreksonderwerp. ''Hoe gaat het op school?'', zeg ik. Hij lacht. ''Ik heb al zomervakantie door de eindexamens, he?',' zegt hij. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Via whatsapp kunnen we superlang achter elkaar praten, zit ik een keer naast hem, komt er niks uit. ''Ging het inzingen goed?'', vraag ik geïnteresseert. ''Jawel hoor! Het nieuwe album wordt echt supertof!'' Ik glimlach. Een paar maanden, nee zelfs een paar weken geleden droomde ik van zo'n moment van mijn idool, maar dit gesprek voelt als de saaiste date die ik ooit heb gehad en ik heb er nog maar 2 gehad. ''Zullen we een selfie maken?'' vraagt Daan. Ik knik. Daan pakt zijn telefoon en opent zijn camera. Een normale, foto, een gekke, en bij de derde kust hij mijn wang. ''INSTAWAARDIG'' roept hij. Ik gil. Hij rent weg met het gevolg dat ik hem achterna ren. De fans, mijn mainiacvriendinnen onder andere, hoeven die foto's echt niet te zien. Ik spring op Daans rug en hij valt op de grond met mijn erbovenop. ''Zo, jullie hebben het wel gezellig of niet?'' hoor ik boven me. Rein en Owen lachen zich kapot. Snel sta ik op. Om van onderwerp te veranderen vraag ik waar Zoë is. "'Daar,'' zegt Rein terwijl hij de kleedkamer wijst met de deur open. ''ze hebben het net zoals jullie erg gezellig!'' zegt hij erachteraan. Waarschijnlijk denken Rein en Owen dat we het de hele 10 minuten gezellig hebben gehad, maar het was echt... een apart gesprek. Daan tikt me aan en laat zijn telefoon zien. Hij heeft een foto op insta gepost met mij. Er staan 2 hartjes bij. ''Aww..'', zeg ik, maar eigenlijk wou ik het helemaal niet. Iedereen denkt dat we nu wat hebben maar, ik ben niet verliefd op Daan, of wel?
Zoë en ik worden opgehaald door Reins moeder, aangezien we dezelfde kant op moeten. Ik geef Nils eerst een knuffel en daarna Daan. Het voelt raar. Niet echt een warm gevoel of zoiets. Hij geeft me een klein kusje op mijn wang. Laten we bidden dat hij niet verliefd op me is, aangezien ik mezelf er van overtuigd heb dat ik niks voor hem voel. We stappen met Owen en Rein in de auto. Ik zwaai nog even en schuif door naast Owen. Aan de andere kant komt Rein zitten.
Onderweg is het nogal.. stil. Totdat Owen vraagt: ''Maar, Romy! hoe was het met Daantje?'' Ik lach. ''Was wel oké." Ze kijken verbaasd op. Zoë zit glimlachend achter haar telefoon. Ze is aan het whatsappen met ''Nils ♡"
La