part 8

1.4K 56 3
                                    

Een week later neem ik afscheid van Rein. Een hele vakantieweek hebben we samen doorgebracht, maar nu moet ik weer naar huis aangezien hij 2 weken op vakantie gaat. Ik weet zeker dat ik hem ontzettend erg ga missen. Hij tilt me op en draait een paar rondjes. Dan geeft hij me een kusje op mijn hoofd. ''Ik ga je missen, we houden contact hé?''. Ik glimlach. "Doei Reintje'', zeg ik met een brok in mijn keel." ''Doei Roompje", zegt hij lief. Ik zwaai voor de laatste keer en pak dan mijn fiets en ga weer naar huis. Ik vind het verschikkelijk om 2 weken alleen te zijn. Mijn moeder heeft wel erg intiem contact met haar ''collega'' Bas en die gaan een weekje naar de Ardennen. Na 15 minuutjes fietsen ben ik thuis. Zucht. 

De afgelopen weken heb ik niet echt contact gehad met Daan, sterker nog, helemaal niet. Ik mis hem ook helemaal niet, Rein moest 4 hechtingen en Daan heeft nog nieteens sorry gezegd! Ik besluit een foto op insta te posten met Rein, we hebben er veel gemaakt deze week. Ik lach als ik er eentje zie, hij vroeg aan een vreemde op straat of hij een foto wou maken en tilde me zo op zijn  nek. Ik zet hem erop met de tekst ''with the most sweet and funniest person in my life <3'' zo. Gepost. De likes stromen binnen, ook de reacties. Veel haat, maar ook veel leuke reacties. 1 reactie valt me op. Misschien ligt het aan de naam en profielfoto. ''daanzwierink0547 zegt: and he is also the most luckiest person in this world''. Ik schrik.. Daan heeft dus nog steeds gevoelens voor me. Snel wis ik zijn reactie, ik wil niet dat Rein dit ziet. Waarom kan Daan me niet loslaten.. Ik besluit hem te appen.

"Daan, het spijt me. Ik had je niet zo weg moeten duwen. Het is allemaal mijn schuld, die ruzie tussen jou  en Rein. Maar mijn gevoelens.. Die kan ik niet sturen. Ik houd van je, maar niet op dezelfde manier als jij van mij houd. Ik zie je eerder als een hele goeie vriend. Mijn beste vriend. Ik kan je alles vertellen, dat weet ik. Ik hoop dat je me vergeeft. Het was echt, echt niet mijn bedoeling om je zo te kwetsen, het was niet eens mijn bedoeling om je überhaupt te kwetsen. Ik wil je weer vrolijk zien Daan, het spijt me zo erg.", ja, dat is wel goed. Ik klik op verzend en heb gelijk alweer spijt. Straks negeert hij me weer?

Tien minuten later krijg ik een appje van Daan terug. Godzijdank, hij negeert me niet. Dat is al een begin. "Het is oké, ik had niet gelijk moeten zeggen dat we iets 'hadden'. Ik ging te snel en ik kon en mocht niet verwachtten dat jij er ook zo over dacht. Ik heb nog steeds gevoelens voor je, maar ik weet zeker dat ze langzaam aan wel een keer weggaan. Ik vertrouw jou ook, Romy. Als er iets is kun je me altijd appen. Het is oké. Ik zal ook mijn excuses aan Rein aanbieden, op Whatsapp EN in het echt. Dan weet hij in ieder geval dat ik het echt meen.", staat erin. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Daan is niet meer boos en gaat dus zijn excuses aan Rein aanbieden.. "Ik ben blij dat het weer goed is, ik zie je snel!", zeg ik er nog even achteraan. "Is goed, we spreken elkaar nog wel. Ik ben ook blij dat het weer goed is. Leuke instafoto met Rein trouwens". "Dankjewel Daan, ik weet zeker dat jij ook een meisje vindt die jou gelukkig maakt.", zeg ik. Na een uur lang nog met Daan zitten te appen, ga ik maar eens slapen. Het is alweer 23:42. Ik check Twitter en Instagram nog even. Ik heb echt veel meldingen, op allebei de apps trouwens. Op twitter staat echt in bijna elke tweet Rein en mij onze foto die ik op Instagram heb gepost en op Instagram worden nu alleen maar lieve dingen gereageerd, vooral de Mainiacs zeggen lieve dingen. Mainiacs zijn echt de liefste mensen die er zijn. 

- De volgende ochtend -

Ik word wakker met een paar appjes van Rein, zo te zien heeft hij eindelijk WiFi. "Goodmorning beautiful" "Die instafoto van je, die is echt lief. Ik hou van je, keep it that in your mindx " "Jammer dat jij nu slaapt en ik wakker ben, haha :(" "Daan heeft trouwens zijn excuses aangeboden en ik heb hem vergeven. Ik heb gehoord dat jij dat ook hebt gedaan? Goedzo." "Mijn WiFi is heel zwak, ik wilde je even appen zodat je weet dat ik aan je denk. Have a nice day, beauty x"

Awh, wat is Rein lief. Ik weet niet waar ik heb aan te danken heb. Snel reageer ik even. Vanochtend ben ik wakker geworden met een naar gevoel, ik heb alleen geen idee waar het vandaan komt of wat het is. Ach ja, het zal straks wel wegaan, denk ik. Vandaag heb ik niks te doen. Ik heb al heel lang geen Pretty Little Liars meer gekeken, zal ik daar vandaag maar mijn tijd maar aan besteden?

Mainiac or more?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu