part 25

1.1K 39 3
                                    

Eenmaal thuis aangekomen besluit ik om zo weinig mogelijk aan de stalker te denken. Ik word er zelf namelijk een beetje gestoord van. Ik maak wat thee zoals gewoonlijk en pak mijn telefoon. 30 twitterberichten. Ik open ze en zie dat er veel drama over me is. "Ze doet echt alsof ze beroemd is en echte stalkers heeft lol'' ''Eerst Mainiac en nu doen alsof iemand d'r bespied, jaaaahoor'' ''Je bent echt zwak als je iemand stalkt?!'' Ik denk na, hoe kan iedereen dit weten? Ik vernieuw de pagina en zie dat iemand een tweet van Rein geRT heeft, "Mainiacs, laat Romy met rust. Stel dat het zo is, een stalker is niet fijn". heeft hij getweet  Het is lief dat hij zo voor me opkomt, maar nu wordt alles echt 100 keer zo erg. Rein mag natuurlijk niet zeggen dat hij ook denkt dat er een stalker is, omdat de Mainiacs dan weten dat Owen het ook denkt en dan komen ze erachter dat we het geheim hebben gehouden in het interview.

Na een avond niks doen lig ik weer in bed. Ik dacht dat ik wel alleen zou kunnen wonen, dat ik het wel aankon. Maar ik ben zo bang. Bang voor de stalker, bang voor mijn oom. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo zelfstandig als ik dacht. Ik mis mijn ouders echt ontzettend erg, waarom moet dit mij juist overkomen?

De dag daarna is zaterdag,  ik heb afgesproken om met Zoë naar de film te gaan. Als ik de deur uitloop zie ik een meisje wegrennen, het meisje komt me bekend voor. Ik weet het weer! Het is hetzelfde meisje dat naast me kwam fietsen toen ik van Rein terug naar huis fietste, het is mijn stalker. Fijn. Ik pak mijn fiets en race naar de stad, waar ik blijf staan bij de bios zoals afgesproken. Na een paar minuten komt Zoë aanlopen. Ik geef haar een knuffel en we praten even over mijn stalker, terwijl we naar binnen lopen. 

We zitten ergens in het midden van de zaal. De hele rij is voor ons alleen, totdat er een meisje naast me komt zitten. Ik kijk haar even aan en kijk snel verschrikt weg. Ik kan nog niet eens even naar de film of mijn stalker komt er al naast zitten. ''Hey Romy, ik zag het wel dat je keek hoor!'', zegt het meisje terwijl ze lachend van haar popcorn zit te eten. ''Wat doe je hier EN WAAROM STALK JE ME?'', roep ik. Iedereen kijkt achterom met een ''stil-we-kijken-een-film'' -gezicht. ''Ik zou niet langer bij Rein blijven als ik jou was. Kan het alleen nog maar erger worden'', zegt ze lachend, terwijl ze een paar rijen voor ons gaat zitten. Gelukkig, ben ik daar van af.

Ik fiets terug naar huis. De woorden ''ik zou niet langer bij Rein blijven als ik jou was'' woorden spoken door mijn hoofd. Wat doe ik haar aan dat ze mij zo stalkt? Een Reiniac waarschijnlijk, Ik fluit een deuntje, todat het meisje aan de linkerkant van de straat dom staat te glimlachen. Snel fiets ik weg. Als ik eenmaal thuis ben aangekomen, gooi ik de deur opluchtend dicht. Eindelijk rust. 

Ik heb met Rein afgesproken dat hij vandaag bij me komt slapen, voor de gezelligheid, maar ook wel een beetje voor de veiligheid. Ik vind het echt niet meer leuk, er gaat zelfs een foto van me rond dat ik mijn fiets tegen het hek aan gooi, hoezo zou je daar een foto van maken? Na 5 minuten gaat de bel. Blij maak ik de deur open en verwelkom Rein, alleen, hij kijkt niet zo vrolijk. Hij gaat meteen op de bank zitten en kijkt ernstig. ''Wat is er?'', vraag ik voorzichtig. ''Ik weet wie je stalker is, of beter gezegd; stalkers'', zegt hij voorzichtig. Ik ga op een stoel naast hem zitten en kijk hem aan. ''Het is Iris, mijn ex, samen met een vriendin die haar helpt.. in opdracht van Daan.. Hij vind je nog steeds leuk en wil ons uit elkaar halen''. Ik schrik heel erg, na een halfjaar vindt Daan me nog steeds leuk? ''Hoe weet je dit, Rein?'', vraag ik. ''Er is een Mainiac die bevriend is met Iris, die heeft me dit allemaal verteld. Ik kwam erachter dat zij de fotos van jou doorstuurde, omdat ze die kreeg van Iris. Ik werd heel erg boos op haar en nu heeft ze de waarheid verteld''.  Ik zucht, ik zit echt niet  op Reins ex en een vriendin van haar te wachten. En al helemaal niet op Daan. Ik heb nog nooit zo'n jaloers iemand meegemaakt dat diegene wilt dat mensen haar stalken? ''Laten we er gewoon niet aan denken, welke film zulllen we kijken?", vraagt Rein.

Ik lig al in bed terwijl Rein aan het tandenpoetsen is. Ik heb de gordijnen allemaal dicht gedaan zodat je via geen een gleufje naar binnen kunt kijken. Het kan toch niet zo zijn dat ze zelfs foto's van me willen terwijl ik slaap. Ik voel dat Rein naast me komt liggen. Veel praten we niet meer, aangezien we binnen 5 minuten allebei in slaap vallen. 

De volgende ochtend word ik al vroeg gebeld door Zo, 8 uur. Ik stap onopgemerkt uit bed en loop even weg zodat Rein door kan slapen. ''Jeetje Zoë.. kan het nog vroeger? Wat is er?'' ''HEB JE TWITTER NOG NIET GEZIEN? ROMY DIT IS NIET GEZOND MEER?'' roept ze door de telefoon. Ik hang even op en open twitter. Mijn gezicht trekt wit weg, dit meen je niet...

Mainiac or more?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu