Je kunt zien dat Nils gehuild heeft. Ook heeft hij een bloedlip. Ik slik. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Ook Owen blijft stil. De stilte wordt onderbroken door een meisjesstem vanuit de kamer. ''Wie zijn dat Nilsje?", de stem herken ik. Ook Owen herkend hem ook. Hij duwt Nils aan de kant en loopt naar binnen. Verbaasd kijk ik Nils aan en loop achter hem aan terwijl hij de voordeur dicht doet. ''EN WAT IS DIT NILS?'', roept Owen. Ik kijk mijn Mainiacvriendin Nikki aan. Mijn mond valt een beetje open. Waar is Nils mee bezig? Eerst Zoë, dan zogenaamde gevoelens voor mij en nu zit er een Mainiac in de woonkamer. Natuurlijk kan ik daar niet over oordelen, omdat ik zelf ook een relatie heb met Rein terwijl ik eerst Mainiac was.. Maar Nils heeft het wel goed voor elkaar. ''Ik dacht dat je Romy eerst leuk vond! Oja en eerst ook nog eens Zoë, waar ben je mee bezig?'', zegt Owen. Nils kijkt een beetje naar beneden. Nikki kijkt een beetje boos maar ook verschrikt op. Het blijft even stil, totdat mijn telefoon piept. Zoë belt. Ik ren snel naar buiten en neem de telefoon op.
''Zoë, whatsup?''
''Waar ben je?''
'"Zoë wat is er aan de hand.. ik hoor je gehuil wel hoor''
''Kom nu alsjeblieft naar het centraal station van Amsterdam.. Ik heb je nodig.''
Ik pak Nils' fiets. Hun zoeken het maar uit.
Eenmaal bij het centraal station zie ik een meisje met blonde haren met haar knieën opgetrokken op een bankje zitten. Verschrikt ren ik naar haar toe en ga naast haar zitten. ''Nils heeft met mijn allerbeste mainiacvriendin lopen zoenen. Nikki is de meest vuile vriendin die je maar kunt wensen. Zij wist naast jou als enige dat ik '' iets '' met Nils had. Nu loopt ze hem zelf te zoenen.. Ik was boos..'', verder komt ze niet. Ik heb medelijden en slik een paar keer. ''En toen?'' vraag ik voorzichtig. Ze knippert een paar keer met haar ogen terwijl er nog steeds tranen over haar wang stromen. ''Heb ik hem geslagen. Een bloedlip''. Dat dacht ik al wel.. het is helemaal niks voor haar om zoiets te doen. Ik sla een arm om haar heen. Verder weet ik niet echt wat ik moet zeggen.. Wat ze gedaan heeft was heel erg fout.. maar Nils heeft haar ontzettend veel valse hoop gegeven. ''Hij zei dat ik het allermooiste meisje in de wereld was. Dat ik de mooiste ogen had en de mooiste persoonlijkheid. Alles was dus complete onzin''. Dit is het. Ik kan hier niet tegen. Ik moet Zoë de waarheid vertellen. Ze moet weten dat het allemaal nep is en dat ik toch nooit met Nils zou willen. Erger dan dit kan niet. Ik besluit haar alles te vertellen, alles wat Owen mij gisteravond verteld heeft. Ik laat haar ook de screenshot zien die Owen stuurde van zijn gesprek met Nils. Mijn laatste zin eindigt met "je moet weten dat ik niks voor Nils voel", maar of dat waar is.. Ach, dat doet er nu niet toe! Ik moet eerst zorgen dat het weer goed gaat met Zoë. Ze kijkt me aan en begint te praten, "ik snap dat je met het liever niet wilde vertellen, je wilde me niet kwetsten, maar ik ben blij dat je me het nu verteld heeft. Nu weet ik wat voor een flikker Nils eigenlijk wel niet is. Hij gebruikt meisjes, hij doet alsof hij ze leuk vindt.. en dan? Dan laat hij ze vallen als bakstenen!". Zoë begint te huilen. Ik heb zoveel medelijden met haar. Ze verdiend de echt de liefste jongen die er is. Eigenlijk verdiend ze net zo iemand als Rein. Soms vraag ik me af waarom ik wel met een leuke, lieve en betrouwbare jongen kan daten en Zoë niet. "Zoë, wat Nils met Nikki doet, dat is inderdaad niet goed. Maar hij doet het om zich niet meer alleen te voelen. Zijn gevoelens voor jou waren echt. Hij moest zelfs huilen en geloof me, dat kwam niet alleen door de bloedneus die je hem hebt bezorgd, maar ook omdat hij weet dat hij je pijn heeft gedaan", zeg ik. Ik zie dat ze daar wel wat van opknapt. "Denk je dat echt?", vraagt ze met tranen in haar ogen. "Nee, dat denk ik niet, dat weet ik zeker". Het doet me pijn om mijn beste vriendin verdrietig te zijn. Wat Nils heeft gedaan, dat is echt niet cool, maar wat Nikki heeft gedaan?! Dat doe je je vriendin toch niet aan? Nu ik Zoë hier zo zie, denk ik weer aan Daan en Rein. Daan heeft zich precies hetzelfde gevoeld als Zoë door mij.. Nee, ga weg met die gedachte. Nu moet ik ophouden en niet weer aan die momenten denken. Ik moet er zijn voor mijn vriendin. Ik app Owen dat ik weer terug naar Waalre ga en dan gaat Zoë met me mee naar huis, zoals gepland.We gaan een echte meidenavond houden, dat heeft ze nu wel nodig, denk ik.
- 2 Uur later -
"Weet je wat Zoë? We gaan morgen zwemmen! Er zijn vast genoeg leuke jongens op het strand , denk je niet?", zeg ik als we in bed liggen. Zoë knikt, "dat denk ik ook". Ik hoop alleen zo dat morgen wel echt een leuke dag wordt, de laatste keer dat ik naar het strand zou gaan liep het ook behoorlijk uit de hand. Ik pak nog even mijn mobiel en app Rein, maar wanneer ik net mijn mobiel weg wil leggen, hoor ik beneden geluiden. Wie is dat?