part 31

875 62 7
                                    

Wanneer we bij mijn huis zijn blijft Reins moeder zoals gezegd nog evenetjes, maar na een uurtje gaat ze weg, "jullie moeten me bellen als er iets is of als jullie iets nodig hebben, beloof me dat. Oja, en Romy, maak je geen zorgen over het avondeten, want dat maak ik deze week, dan breng ik het elke dag wel eventjes langs en kan ik gelijk kijken of het goed gaat, en Rein vergee-", Reins moeder wilt verder praten maar Rein zelf onderbreekt haar, "maak je niet zoveel zorgen, mam. Het komt goed", zegt hij. Na zijn moeder gedag te zeggen zijn Rein en ik alleen thuis. Net als in de auto is het weer heel ongemakkelijk. "Rein, zullen we even gaan zitten?", vraag ik. Rein knikt, "je wilt nu vast weten waarom ik Rianne zoende", zegt hij als we allebei op de bank zitten. Ik word rood, "ja, eigenlijk wel ja". Rein zat op een andere bank, maar komt nu opeens naast me zitten en pakt mijn hand vast, "Romy, voordat ik begin, ik wil je niet kwijt en.. ik neem aan dat we nog steeds hebben, toch? Aangezien je het uit hebt gemaakt". Ik zucht, "ja, we hebben nog. Sorry dat ik het zo snel uit heb gemaakt, er ging zoveel door me heen". Rein lacht, "oke, dan ga ik nu wel verder met mijn verhaal. Rianne kwam naar me toe om te zeggen dat jullie twee het goed hebben gemaakt en ook een ijsje hebben gegeten. Eerst snapte ik niet wat dat met mij te maken had, tot ze me vertelde waar ze echt voor was gekomen. Nils, Owen, Daan en ik hadden zondag ruzie, het is alweer goed en wees alsjeblieft niet boos op me, alleen Room.. jij was het onderwerp. Eigenlijk was het een hele suffe ruzie, het ging erover wie het best bij jou past. Maar, in ieder geval, Rianne heeft de ruzie anders gemaakt door het te bewerken, zo lijkt het alsof alles jouw schuld was en dat ALS MainStreet ooit uit elkaar gaat, dat het dat jouw schuld is. Ze zei dat ze het zou verwijderen als ik met haar zou zoenen, dus dat deed ik. Het spijt me heel erg als ik je pijn heb gedaan, maar ik deed het allemaal voor jou, alles wat ik doe is voor jou. Ik hou van je". Ik kijk verschrikt op, "dit.. dit had ik nooit gedacht. Ik dacht ook dat ze echt veranderd was en.. verdomme wat een trut!", de tranen rollen uit mijn ogen, "Rein, het spijt me zo erg, ik wilde jou ook geen pijn doen". Rein lacht, "dus het is weer goed?", vraagt hij. Ik geef hem een dikke knuffel, "ja, natuurlijk is het weer goed!", zeg ik.

De dagen daarna verlopen goed. Ik herstel wat meer en Reins moeder komt elke dag een keertje langs. Toch kan ik niet wachten om weer naar school te gaan. Het is vandaag zondag en morgen mag ik weer naar school. Rein gaat vandaag ook weer naar huis, maar na heel wat overleg is beslist dat hij bij mij op school komt, ook gelijk morgen. Ik heb Zoë ook wel heel erg gemist eigenlijk en baal ervan dat ze niet eens 1 keer is langsgekomen. Beste vriendinnen he.. Ik zucht. "Is er iets?", vraagt Rein. Ik schud mijn hoofd, "nee hoor, ik was even aan het denken". Rein komt naast me zitten, "je weet dat als er iets is waarover je wilt praten, ik er voor je ben? Ik ben er namelijk echt achter gekomen dat we samen heel sterk zijn. We hebben zoveel meegemaakt en heel veel downs gehad, maar we zijn sterk geblevenen en er altijd uit gekomen, dus als er iets is, ik ben er voor je, he! Dat weet je". Ik bloos, "dankjewel, Rein. Je hebt gelijk. Samen kunnen we de hele wereld aan, ik hou van je". Rein geeft me een kus op mijn voorhoofd en lacht, "ik hou ook van jou, lieverd". Wauw, dit is de eerste keer dat hij me lieverd noemt. Ik voel de vlinders weer in mijn buik vliegen net als eerst. Net als toen Rein me voor het eerst zoende.

Eindelijk is het maandag! Ik had nooit gedacht dat ik ooit naar school zou gaan als ik thuis zou mogen blijven, maar opeens is alles perfect. Het begon vreselijk, maar het is nu perfect. Ik heb mama gezien, het is weer goed met Rein en hij komt ook nog eens bij me op school!

Fietsend naar school wacht Zoë me zoals gewoonlijk op. "Waarom was je niet school?", vraagt ze. Ik kijk onbegrijpelijk. Hoe kan ze dat niet weten? "Huh? Ik lag in het ziekenhuis, Zoë!". Zoe schrikt, "wat?! Maar, waarom was Rein dat bij je thuis? Ik ben donderdag naar je huis gekomen en Rein deed open, hij zei dat je er niet was. Ik vond het raar dat hij alleen in je huis was". Wat? Heeft Rein gezegd dat ik niet thuis was? Weer een leugen, geweldig.

Mainiac or more?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu