19 juli 2018
"Stella, hör du?" Cornelia viftade handen framför mina ögon.
Jag släppte blicken från väggen och kollade på Cornelia. Hon såg så lugn ut.
"Oj förlåt, vad sa du?"
"Det kommer gå hur bra som helst, det finns inget att vara rädd för, och både jag och Emma finns här hela tiden"
Jag vände blicken mot Emma och log lite.
"Ja precis, och tänk på hur kul vi kommer ha när vi kommer fram" sa Emma och la sin hand på mitt ben som inte kunde sluta darra.
"Eh, ja. Det är svårt bara, även om jag försöker så blir jag aldrig av med flygrädslan"
"Nej, jag vet. Men kom ihåg att vi alltid finns här."
"Tack hörni, ni är så fina"
Emma och Cornelia log.
"Jag och Cornelia tänkte gå till pressbyrån och köpa någonting innan boardingen, vill du ha någonting?"
"Eh, ja en loka och en marabou tack"
"Okej, got you" sa Emma och pekade på mig samtidigt som hon blinkade med ögat.
"Passar du våra väskor?"
"Ja absolut"
"Bra, be right back"
Emma och Cornelia gick iväg medans jag satt kvar. Jag tog upp mobilen och började scrolla igenom mina notiser för att tänka på annat. Mina tankar återvände dock hela tiden till "varför gör jag det här?" Att flyga är min största rädsla här i livet och jag har haft panik över detta länge. Bara tanken av att jag ska sitta på ett plan i 3,5 h gör mig svimfärdig.
"Här Stella, det fanns ingen loka så vi köpte ramlösa istället"
"Tack så mycket, hur mycket ska jag swisha?"
"Nej ingenting"
"Är det säkert?"
"Ja absolut"
"Okej, tack. Jag får bjuda på en drink sen i Grekland."
"Det får du gärna göra" sa Cornelia och vi skrattade.
Gillas av selmaeng1, henrikssons och 167 andra
stellaengdahl trotsar min flygrädsla och drar till grekland med mina tjejer
taggad: emmadahlgren, corneliaasVisa alla 8 kommentarer
corneliaas det kommer bli feeeett
emmadahlgren bby
hedviigblom1 ha så kul gäris!!En dam borta vid boardingen började prata i högtalaren.
"Vi kommer snart att påbörja boardingen för flight SK351 mot Rhodos, Grekland. Vi skulle vilja be er att ta fram era boardingpass och era pass så ni har dem redo när det är eran tur. Tack"Jag kände hur stressen och paniken kom. När vi ställde oss upp blev allting svart och jag var tvungen att sätta mig ner igen. Jag hyperventilerade samtidigt som jag svettades. Jag såg att Emma sa någonting till mig, men jag kunde inte höra vad. Jag var fullt koncentrerad på att andas. Undra om man borde söka hjälp för det här? Jag tror inte att "jag kan flyga, jag är inte rädd" från sällskapsresan hjälper speciellt mycket. Jag satt så i cirka fem minuter innan jag tillslut lugnat ner mig och kunde höra vad Emma och Cornelia sa.
"Vi finns här hela tiden. Allting kommer gå jättebra. Taxiresan hit var farligare än vad flygresan till Grekland kommer vara."
"Ni har rätt, jag är bara fånig. Det kommer gå bra. Herregud, det är ju 2000-talet liksom." Sa jag och skrattade nervöst. Vi reste oss upp och började gå mot boardingen. Med blicken fast i min väska när jag rotade igenom den för att hitta mitt boardingpass kände jag hur det plötsligt tog stopp och jag insåg att jag hade gått in i någon.
"Oj förlåt" sa jag och tittade upp. Jag fick en liten chock när jag såg vem det var. Dante Lindhe. Dante Lindhe från Hov1. Visst tycker jag Hov1 är bra, men jag skulle inte klassa mig som ett fan. Dock blir man väl alltid lite chockad när man ser en känd person. Iklädd svarta palm angels byxor och en supreme t-shirt stod Dante nu mitt framför ögonen på mig.
"Förlåt själv, gick det bra?" Sa han och mötte mig med blicken.
"Ja, absolut"
"Vad bra, jag måste dra till boardingen, mina kompisar sitter redan på planet, sällan jag är sist" sa Dante och rullade ögonen.
"Men vi kanske ses någon gång" sa han och log samtidigt som han började gå mot boardingen. Jag såg att han gick mot samma boarding som vi skulle till, vilket betydde att han också skulle till Rhodos.
"Ojojoj Stella, har du redan börjat haffa? Vi har inte ens kommit fram till Rhodos än" Cornelia kom fram till mig.
"Men herregud, lugna ner dig. Vi råkade bara gå in i varandra"
"Jaså, det vet jag inte om jag tror på" sa hon ironiskt och skrattade.
"Hörni vi måste boarda nu om vi ska hinna med!" Vi sprang bort till boardingdisken där Emma stod och ropade på oss.
———————————————
Okej, första delen ute!! Hope you like it :)) Alice Stenlöf kommer att "spela" Stella. Skriv gärna vad ni tycker om berättelsen hittills. Det har inte hänt så mycket än, men det kommer! Hörs i nästa del!
Kram <3
YOU ARE READING
den vackraste tönten | D.L
Fanfiction"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...