12 september 2018
Dagen var kommen, jag och Dante skulle till Italien. Jag hade aldrig känt mig såhär trött. Väckarklockan ringde klockan tre på morgonen och både jag och Dante kände oss döda. På något sätt lyckades jag ta mig upp, men jag fick mer eller mindre dra upp Dante. Han lärde nog vara den största sömntutan jag kände, men hans hobby var ju att sova som han sa. Vi klädde på oss och tog oss ut i köket för att äta frukost. Ingen var speciellt hungrig så vi drack bara lite kaffe och åt en macka. Jag kände stressen inför flygresan komma.
"Har du packat allting?"
"Älskling?" Dante viftade med handen framför mitt ansikte.
"Förlåt. Jag är nervös inför flygresan bara" Dante tog min hand och gav mig en lugn blick.
"Det kommer gå bra, jag är med dig hela tiden"
"Tack. Jag älskar dig" sa jag och kramade honom.
"Och jag älskar dig"
Jag gick in till badrummet för att sminka mig lite och satte på min spellista. Dante kom in och började sjunga med i låtarna medans han borstade tänderna. Det måste ha varit en väldigt komisk syn att vi stod där, halv fyra på morgonen och sjöng med i massa låtar. Taxin skulle komma och hämta oss klockan fyra för att ta oss till Arlanda så runt tio i fyra rullade vi ut våra resväskor till hallen och satte på oss ytterkläder. Vi gick sen ner och väntade på taxin.
Gillas av corneliaas, dantelindhe och 1 734 andra
stellaengdahl klockan är 4 på morgonen och vi ska till Italien!!
taggad: dantelindheVisa alla 67 kommentarer
prinzaugustt buon viaggio!
stellaendahl @/prinzaugustt ❤️
emmadahlgren ses om en vecka <3Allting på flygplatsen gick bra och vi tog oss på planet. Jag kände mig ganska lugn, vilket jag faktiskt tror var Dantes förtjänst. Bara genom att ta min hand fick han mig att lugna ner mig. Direkt när planet hade lyft la jag huvudet på Dantes axel och somnade snabbt. Jag vaknade igen av att Dante skakade på mig.
"Älskling, vi har fått mat" Jag öppnade ögonen och kollade omkring mig. Framför mig stod en bricka med mat. Jag hade aldrig tyckt om flygplansmat dock, bara brödet och efterrätten.
Efter maten tog Dante fram sin mobil och gick in på Spotify . Han tog fram sina hörlurar och satte i ena hörluren i mitt öra och den andra i hans öra. Han satte på sin spellista på shuffle och jag lutade huvudet mot hans axel. Jag älskade Dantes spellista. Och jag älskade Dante.
"Vill du höra en sak?" Frågade Dante och kollade på mig.
"Ja, vadå för något?"
"Den nya låten" sa Dante och gick ut från Spotify och in på en annan app. Han tryckte på play och en låt börjades spela. Jag väntade förväntansfullt på att Dantes vers skulle komma.
Är ett heartbeat ifrån ett heartbreak
Hennes ögon är nu som ett facit
Våra läppar smakar ba Carmex
O vi åker på ditt amex
Flytta på er o låt oss gå
Två biljetter o rum för två
Hundra nätter på Grand hotell ikväll
Tar ni cash för vi har massa mannen
Älskar nu hur du rör dig
Ord du säger dom rör mig
Kommer sent o vi återvänder nu till sängen o du säger rör mig
Brad är gammal, även Angelina
Låt dom hata att vi två är som Jelena
Varje måndag blir en lördag
O vi låter grannarna höra"Älskling den är jättebra" sa jag och tog ut hörluren ur örat.
"Tack. Vi är nöjda med den"
"Det ska ni vara" jag pussade honom på kinden.
Vi fortsatte att lyssna på Dantes spellista och jag somnade en stund tills planet landade i Italien.
Gillas av stellaengdahl, ludwigkronstrand och 21 393 andra
dantelindhe 🦅
Visa alla 2 086 kommentarer
prinzaugustt akta vattnet Dante!
hov1.e.liv1 #dantekanintesimma
ludwigkronstrand bror
stellaengdahl ❤️"Jag kommer inte ens ihåg hur ryktet om att jag inte kan simma började" Dante kollade på sin mobil och skrattade.
"Men det är kul" Fortsatte han.
"Undra om jag borde lägga upp ett klipp där jag simmar?"
"Ja det tycker jag" sa jag och skrattade.
———————————————
Italien, woho! Hoppas ni gillar berättelsen hittills <3
Kram
YOU ARE READING
den vackraste tönten | D.L
Fanfiction"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...