T R E T T I O Å T T A - L Ö G N

1.4K 17 0
                                    

28 november 2018

"Jag drar till studion, ha det så bra på jobbet. Ses imorgon" Sa Dante och pussade mig innan han gick ut i snökaoset. För det var sant, det hade kommit mycket snö. Första snön brukar alltid smälta bort dagen efter, men tydligen inte denna. Det var väl dock bara en tidsfråga.

Jag började jobba vid lunch idag så då hann jag plugga lite till skolan innan. Verkligen bara ointressanta saker, men tydligen sånt jag ska kunna för att bli sjuksköterska, so what to do? Jag åt en snabb lunch innan jag tog tunnelbanan till jobbet. Cornelia, som stod vid kassan när jag kom in, vinkade lite smått åt mig samtidigt som hon tog beställning av en kund. Jag vinkade tillbaka och gick in till det lilla lilla omklädningsrummet för att byta om. Jag gick sen ut till Cornelia och började prata lite smått med henne samtidigt som jag gjorde iordning kundernas beställningar.

"Hur mår du?"

"Bra, lättad"

"Lättad? Vad har hänt?" Jag flinade lite smått mot henne och väntade med att svara tills kunden gått iväg.

"Jag är inte gravid" Cornelia skrek till lite och satte händerna för munnen. Jag skrattade åt henne och hon gav mig en kram.

"Vad skönt Stella"

"Ja, verkligen. Varken jag eller Dante är redo för att få barn, vi är alldeles för unga. Såklart vill jag ha barn en vacker dag, men inte just nu"

"Jag förstår. Jag håller med dig"

Runt klockan 18 kunde jag äntligen åka hem. Tro det eller ej men man blev riktigt trött av att jobba på café, man sprang fram och tillbaka hela tiden och man var tvungen att vara trevlig nonstop, men det var värt pengarna, absolut.

29 november 2018

"Hej älskling"

"Hej, vad gör du?"

"Har nyss lagat mat. Kommer du hit?"

"Eh, jag hinner inte tyvärr, är fast i studion. Men jag ska make it up to you, jag lovar"

"Okej, det är lugnt"

"Säkert?"

"Ja, säkert"

"Okej, tack"

"Puss puss"

"Puss"

Jag la på. Verkade som att det blev en ledig kväll för mig. Dante skulle ha kommit hit men tydligen hade han fullt upp i studion, så jag ringde Emma och Cornelia som kom hit och hängde ett tag.

"Jag trodde du skulle vara med Dante idag?"

"Det trodde jag också, men han hade fullt upp i studion så han hann inte"

"Mhm, okej" Cornelia såg misstänksam ut.

"Sluta Cornelia" Jag spände blicken. Cornelia ryckte på axlarna och vi gick in till vardagsrummet.

"Sa du att han va fast i studion?"

"Ja"

"Kolla här" Cornelia sträckte fram sin mobil och jag tog emot den.

"Kolla här" Cornelia sträckte fram sin mobil och jag tog emot den

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.

Gillas av fabianweidlitz, prinzaugustt och 2 107 andra

jacobbacklund long time no see
taggad: dantelindhe

Visa alla 166 kommentarer

dantelindhe bror
axeljiggy vilken grabb
exempel_66 @/dantelindhe du är allt

Såklart började jag undra varför han ljög för mig. Varför han inte bara kunde säga att han skulle ut.

Jag sträckte tillbaka mobilen till Cornelia men jag sa ingenting. Emma såg nyfiken ut och tog mobilen och kollade vad det var.

"Stella du lär ju säga till honom, eller prata med honom"

"Jag ska. Men det är ingen idé att dra förhastade slutsatser, jag ska ge honom en chans att förklara"

"Fan va vuxen du låter alltså"

30 november 2018

Jag ringde på på Dantes dörr. Jag hade inte sagt något om att jag skulle komma, men han hade inte hört av sig och jag ville verkligen prata med honom. Jag ville veta varför han ljög.

Dante öppnade dörren och såg förvånad ut.

"Hej" Sa han tyst och jag gick in.

"Varför ljög du?"

"Vad menar du?" Dante kliade sig i ögat, han såg rätt bakis ut.

"Igår. Du sa att du var fast i studion men sen ser jag på instagram att du är ute och festar" Dante gick ut till köket och jag följde efter. Han satte sig ner, tog ett djupt andetag.

"Vi var i studion först, sen..."

"Sen vadå?" Jag satte mig ner på stolen bredvid honom.

"Jacob, en gammal kompis till mig från gymnasiet kom förbi. Han flyttade till Göteborg efter studenten vilket var rätt bra för han hade dåligt inflytande på mig. Han ville "catch up" och sen spårade det ut lite" Han kliade sig i nacken.

"Varför hörde du inte av dig?" Dante funderade en stund innan han svarade.

"Jag tänkte att du skulle bli arg"

"Jag blir ju arg när du inte är ärlig Dante? Vi måste kunna berätta saker för varandra, oavsett om det är viktigt eller inte" Jag började bli irriterad.

"Jag vill bara inte att du ska bli indragen i något. Han är inte bra, inte för mig, inte för någon. Han har dåligt inflytande på alla. Jag gör det för din skull"

"Men du måste ändå berätta saker Dante, vi kan inte börja undanhålla saker för varandra, då kommer allt gå dåligt"

"Jag vet, jag vet" En tår rann ner för hans kind.

"Dante" Jag satte handen på hans kind och torkade bort tåren.

"Allt jag menar är att vi måste vara ärliga mot varandra" Fortsatte jag. Dante nickade. Jag kysste honom.

"Jag älskar dig"

"Jag älskar dig också"

den vackraste tönten | D.LTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon