T R E T T I O F E M - R Ä D D

1.4K 18 0
                                    

14 november 2018

Två streck. Två streck. Två streck?

"Vad ska jag göra?" Jag gick fram och tillbaka inne i vardagsrummet. Cornelia och Emma satt i soffan och försökte lugna ner mig.

"Du måste prata med Dante" Jag stannade upp, väntade lite med att svara.

"Tänk om han gör slut med mig?"

"Han kan ju fan inte göra slut med dig för att du är gravid?! Det är ju han som har gjort dig gravid" Cornelia blev irriterad. Jag nickade och fortsatte gå fram och tillbaka. Emma ställde sig upp och tog tag i mina armar.

"Stella, lugna ner dig. Allt kommer lösa sig. Du kanske inte ens är gravid, ibland kan testerna visa fel" Jag kollade på henne och nickade. Vi satte oss ner i soffan.

"Här, ring Dante" Cornelia höll fram min mobil och jag tog emot den. Jag låste upp den och gick in på kontakter. Jag tog några djupa andetag innan jag ringde upp honom.

"Hej älskling" Han svarade redan efter första signalen.

"Hej. Vad gör du?"

"Vi har varit i studion hela dagen och nu sitter vi och äter" Jag hörde Axel i bakgrunden som ropade någonting.

"Du, skulle du kunna komma hit sen när ni är klara? Vi behöver prata"

"Ja, absolut. Har det hänt något?" Jag hörde att Dante blev orolig.

"Jag berättar när du kommer, okej?"

"Okej, jag älskar dig"

"Jag älskar dig också"

Emma och Cornelia åkte hem. Dem önskade mig lycka till och sa att allting skulle bli bra. Jag hoppades verkligen dem hade rätt. Jag var livrädd. Livrädd för Dantes reaktion, livrädd för vad jag skulle göra, livrädd för allt.

Dante kom in och jag mötte honom i hallen.

"Hej" Jag log mot honom och han kysste mig.

"Hej. Hur mår du?"

"Jag mår bra, hur mår du?"

"Bara bra"

"Vad bra. Kom" Jag tog Dantes hand och gick in till köket. Vi satte oss mittemot varandra på en varsin stol och jag tog ett djupt andetag, men fegade ur i sista sekund.

"Vill du ha något? Vatten? Kaffe?"

"Nej, det är bra tack"

"Okej" Jag kollade ner i bordet. Dante tog min hand och kollade på mig med en lugn blick.

"Stella, är det något?" Jag kollade upp på honom och nickade.

"Jag måste berätta något. Jag... Jag är gravid. Eller, jag tror det" Dante fick en förvirrad blick och lutade ryggen mot stolen. Han satte handen för munnen och väntade lite med att säga något.

"Jag gjorde ett test och det var positivt. Men jag ska göra ett till, ibland visar dem fel" Dante nickade. Jag kollade på honom med oro i blicken. Han tog min hand igen.

"Stella, jag förstår att du är rädd, och att du inte vet vad du ska göra. Men jag ska hjälpa dig, jag finns här hela tiden för dig. Jag kommer stötta dig oavsett vad som händer" Klumpen i min mage släppte. All oro släppte. Det var så skönt att höra Dante säga det. Jag log mot honom. Dante lutade sig över bordet och kysste mig.

"Tack" Viskade jag i hans öra.

Gillas av dantelindhe, corneliaas och 1 936 andra

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Gillas av dantelindhe, corneliaas och 1 936 andra

stellaengdahl jag har världens bästa pojkvän

Visa alla 57 kommentarer

prinzaugustt @/dantelindhe blyg?
lovehovah nej vad gullig
corneliaas och världens bästa vän
stellaengdahl @/corneliaas SÅKLART <33
hjartslaag finaste Dante ❤️

16:54 Stella
Allting gick super

16:58 Emma
Åh, vad bra <3

16:59 Cornelia
Verkligen, skönt!

17:01 Stella
<3

17:02 Cornelia
Vet du vad du ska göra än?

17:03 Stella
Jag lär börja med att ta ett till test

17:05 Cornelia
Gör det, behöver vi komma över?

17:06 Stella
Nej, det är lugnt. Godnatt ❤️

17:07 Emma
Godnatt ❤️

17:09 Cornelia
Godnatt ❤️

Jag la mig bredvid Dante i soffan med huvudet på hans bröstkorg. Jag gäspade till och Dante pussade mig på tinningen.

"Är du trött?" Jag nickade.

"Kom, vi går och lägger oss" Dante tog min hand och vi gick in till sovrummet. Vi la oss ner under täcket och började prata, ända tills vi somnade. Jag var lyckligare än någonsin. Så kär som jag var i Dante, så har jag aldrig varit förut. Det var riktig kärlek, äkta kärlek. Kärlek som vissa säger att man bara upplever en gång i livet.

———————————————
Klyschigt? Ja hahah. Lite för klyschigt kanske. Hoppas ni gillar det ändå ;)

den vackraste tönten | D.LDonde viven las historias. Descúbrelo ahora