30 september 2018
"Vad tycker du om den här?" Jag kollade på Dante som satt uttråkat på stolen inne i provrummet. Han höll sin skateboard i ena handen och mobilen i andra. Han flyttade blicken från mobilen till mig och kollade på tröjan jag höll på och prova.
"Jättefin"
Jag log mot honom och tog av mig tröjan. Dantes blick förflyttades återigen från mobilen till min kropp. Han började flina och jag kollade på honom.
"Du tror" Jag kollade på honom med en blick som sa "seriöst?". Han bara fortsatte att flina och jag drog på mig min tröja.
"Nu är jag klar. Jag köper den här" Jag höll upp tröjan jag hade testat och vi gick ut ur provrummet. Dante tog min hand och jag gav han ett leende.
"Skola imorgon?"
"Japp, det kommer bli en jobbig vecka" Jag suckade, lite överdrivet högt endast för att poängtera att det skulle bli en tuff vecka. Jag betalade tröjan och sen gick vi ut till den friska luften. Dante ville in på en skobutik för att kolla på ett par nya vans-skor, så vi gick in där en stund. Han drog direkt till vans-hyllan och tog ner ett par skor. Han vände sig om och visade dem för mig.
"Vad tycker du?"
"Jättesnygga, skulle passa dig perfekt"
"Tycker du?" Han blev glad.
"Ja, verkligen. Köp dem" Jag pussade honom och satte mig ner på en stol.
"Okej, why not?" Han tog med skorna och gick bort till kassan för att betala. Några minuter senare kom han nöjt tillbaka med en påse i handen och tog min hand. Vi gick ut från butiken och började gå mot tunnelbanan. Dante skulle åka till studion och möta upp de andra killarna, medans jag skulle hem och träna. Vi skulle dock åka olika linjer då jag skulle åt ena hållet och Dante åt det andra.
"Vi ses snart" Vi kysste varandra.
"Ja, jag älskar dig"
"Jag älskar dig också" Vi log mot varandra och jag vände mig om för att gå bort till tåget. Dante tog min hand och drog mig in till sig. Jag skrattade smått. Han kysste mig igen.
"Saknar dig"
"Saknar dig också. Men jag måste verkligen gå, annars missar jag tåget.
"Okej" Han kysste mig igen innan jag var tvungen att gå.
Gillas av ludwigkronstrand, carmeloeismann och 23 014 andra
dantelindhe 💛💛💛
Visa alla 1 657 kommentarer
stellaengdahl finaste jag vet
axeljiggy var försiktig med min baby
hov1.karleksbrev sjukt snygg 😍😍
hovah.se dööör 😍😢
YOU ARE READING
den vackraste tönten | D.L
Fanfiction"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...