T I O - T U N N E L B A N A

2.7K 24 1
                                    

23 augusti 2018

Idag var det dags, Dante skulle få träffa mina föräldrar. Jag hoppades verkligen på att det skulle gå bra, men både mina föräldrar och Dante är väldigt trevliga, så det skulle nog gå bra. Jag mötte upp Dante vid tunnelbanan och så fort han såg mig fick han det där stora fina leendet som jag inte kunde få nog av.

"Hej" han kollade mig i ögonen och log mot mig.

"Hej" hann jag säga innan våra läppar möttes.

"Så, är du redo?"

"Ja, absolut. Vad heter dem?"

"Patrik och Carina"

"Okej. Det ska bli kul"

"Ja, jag hoppas det"

Dante tog min hand och vi gick på tåget. Vi satte oss ner och jag lutade mitt huvud på hans axel. Jag tog fram min mobil och gick in till kameran.

"Vad ska du göra?"

"Jag ska ta kort på dig" jag flinade mot Dante och reste på mitt huvud.

"Kolla framåt" jag riktade kameran mot sidan av hans ansikte och tog ett kort.

"Kolla vad fin du är" sa jag medans jag visade bilden för honom. Han log bara.

"Den ska läggas ut" sa jag och gick in på instagram.

Gillas av dantelindhe, hedviigblom1 och 1 807 andra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Gillas av dantelindhe, hedviigblom1 och 1 807 andra

stellaengdahl han är fin han ❤️
taggad: dantelindhe

Visa alla 189 kommentarer

corneliaas nej vad fina ni är
hovahh gullisar
dantelindhe 🦋❤️
hedviigblom1 cute

"Jag ska bara förbereda dig att pappa kommer att fråga ut dig" jag skrattade.

Vi hade gått av tunnelbanan och var påväg mot mamma och pappa.

"Det förstår jag"

"Men jag vet att dem kommer gilla dig"

Jag log mot honom och han pussade mig innan vi fortsatte gå.

Några timmar senare var vi påväg mot tunnelbanan igen hand i hand. Middagen hade gått superbra och mina föräldrar älskade Dante. Det var en stor lättnad för mig att dem gillade Dante, och det måste ha varit en ännu större lättnad för Dante.

"Följer du med mig hem?" Viskade han i mitt öra. Hela jag ryste till när han viskade i mitt öra.

"Ja"

———————————————
Hej! Blev en ganska kort del idag, hope you like it!
Hörs!
Kram <3

den vackraste tönten | D.LWhere stories live. Discover now