T V Å - G R E K L A N D

3.3K 39 3
                                    

19 juli 2018

Gillas av stellaengdahl, hedviigblom1 och 134 andra

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Gillas av stellaengdahl, hedviigblom1 och 134 andra

corneliaas har man ens varit utomlands om man inte har tagit en flyplansbild?

Visa alla 12 kommentarer

emmadahlgren ahahahhahh så jävla sant
hedviigblom1 viktigast på semestern
henrikssons vafan inte en till
corneliaas @/henrikssons SÅKLART en till

När vi kom ut från flygplatsen kändes det som en vägg av värme man går in i. Att komma från Sveriges regniga sommar till 30 grader och sol är ingenting man bör klaga på.

Väl på bussen som skulle ta oss till hotellet såg jag att Dante, tillsammans med sina kompisar satt några rader framför oss. Herregud, tänk om dem skulle till samma hotell?

"Det är så sjukt fint här" sa Cornelia som knep fönsterplatsen bredvid mig och hade suttit och kollat ut hela vägen.

"Ja verkligen, sjukt att vi är här ändå"

"Ja och du klarade flygresan!"

Jag log mot henne och vände sen blicken ner mot min mobil. Jag kollade igenom instagram, men det var inget speciellt som kom upp. Det är alltid samma saker folk lägger upp, mat, selfie och naturbilder. Inte för att jag själv är bättre, jag lägger också upp sådana bilder men det känns som att ingen kommer på något nytt. Jag la ifrån mig mobilen och kände hur trött jag egentligen var. Mitt huvud kändes tungt och jag lutade det bakåt och hann inte mer än blunda innan jag hade somnat.

"Stella"

Jag öppnade ögonen försiktigt och kisade pågrund av hur ljust det var. Cornelia stod och ruskade på mig.

"Godmorgon sömntuta, vi är framme vid hotellet"

Jag kollade runt mig och insåg att bussen var tom.

"Vart är alla från bussen?"

"Dom har gått av. Jag har försökt väcka dig ett tag nu. Emma hämtar våra väskor"

Vi gick av bussen och mötte Emma där hon stod med våra tre överpackade resväskor och gick in till receptionen för att få vårat rum.

"Håller på att torka ut här. Jag går och köper lite vatten, vill ni ha någonting annat?"

"Nej det är bra för mig, Cornelia?"

"Bra för mig också"

"Okej, be right back"

Jag stängde igen dörren och gick ner för trapporna. Mobilen vibrerade till i fickan så jag tog upp den och kollade vad det var, nytt sms. Snabbt svarade jag på det, men såklart kollade jag inte vart jag gick, och lyckades för andra gången gå in i någon.

"Oh, I'm sorry"

Jag kollade upp och insåg sen att jag inte behövde prata engelska, eftersom jag hade lyckats gått in i Dante igen. Vad är oddsen? Han stod framför mig och log.

"Två gånger på en dag, börjar tro att det är ödet" Jag skrattade till.

"Dante. Dante Lindhe" sa han och sträckte fram handen.

"Stella" sa jag och tog hans hand.

"Stella...?"

"Engdahl"

"Stella Engdahl. Fint" sa Dante och log. Inget dåligt leende det där.

"Så, Stella, vart är du påväg?"

"Jag ska bara iväg och köpa lite vatten, man blir ju uttorkad efter fem minuter här" sa jag och skrattade.

"Håller med, var nyss och köpte vatten" sa Dante och höll upp en dunk med vatten.

"Jag måste dra upp till boysen, dem väntar på mig, men vi ses Stella"

"Det gör vi" vi log mot varann innan Dante fortsatte upp för trapporna.

Iväg mot minimarketen gick jag och köpte en dunk med vatten. Tillbaka på hotellrummet bestämde vi oss för att gå ner och lägga oss vid poolen en stund innan det var dags för middag. Tänk att det kunde vara så varmt även fast det var eftermiddag.

 Tänk att det kunde vara så varmt även fast det var eftermiddag

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Gillas av emmadahlgren, hedviigblom1 och 256 andra

stellaengdahl lever livet i grekland

Visa alla 34 kommentarer

emmadahlgren jäääävlar vad snygg du är
hedviigblom1 vilken BABE
corneliaas hot hot hot 🔥🔥🔥

Efter middagen satte vi oss ner vid baren och beställde en del drinkar. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det är så skönt att ha så bra vänner som jag har, man kan sitta och bara snacka skit med dem och det är hur kul som helst. Så många skrattanfall man får på en kväll. Strax efter midnatt blev det dags att gå och lägga sig. Jag och Cornelia sov i dubbelsängen medans Emma sov i en enkelsäng bredvid. Jag låg en stund och kollade på mobilen innan jag somnade snabbt.

den vackraste tönten | D.LTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang