T R E T T I O E T T- H A L L O W E E N

1.5K 18 1
                                    

31 oktober 2018

Det var dags för Axels halloweenfest. Emma och Cornelia hade, som vanligt, kommit hem till mig innan för att göra oss iordning tillsammans. Jag hade klätt ut mig till militär, Emma till ängel och Cornelia till catwoman.

"Taxin är här!" Ropade jag till tjejerna. Dem sprang ut i hallen och tog på sig skor och ytterkläder innan vi sprang ner för trapporna. Tjugo minuter senare var vi utanför Axels hus och började gå in. Det var fullt med folk inne i huset. Vi mötte direkt Axel som blev glad när han såg oss.

"Hej!" Sa han och gav oss en varsin kram.

"Det finns dricka inne i köket, det är bara att ta för sig"

"Tack Axel! Du vet inte vart Dante är?"

"Senast jag såg han var han ute på verandan med Ludwig"

"Okej, tack" Sa jag och började gå mot verandan. Jag öppnade dörren och mycket riktigt, där stod Dante och Ludwig med en varsin cigg i händerna. Dante vände sig om när jag öpnade dörren och blev glad. Jag gick fram till han och pussade honom.

"Hej snygging" Sa han flinandes och granskade mig topp till tå. Jag skrattade till.

"Så det blev Beatles ändå?" Jag kollade på Dante och Ludwig som hade en varsin beatlesdräkt på sig. Dante i en rosa och Ludwig i en grön.

"Japp"

"Det var ett riktigt fett band" Sa Ludwig.

"Vill du ha en?" Dante höll fram cigarettpaketet. Jag tog en.

"Tack" Dante tände den och Ludwig fimpade sin.

"Jag går in" Sa Ludwig och la handen på Dantes axel.

"Yes, vi ses sen"

Vi ställde oss och pratade lite. En stund senare gick vi in igen till de andra. Dante gick till köket för att hämta något att dricka till oss medans jag gjorde gänget sällskap på dansgolvet. Dante kom tillbaka och joinade oss också. Även Valter, Marco och Fabian kom fram och gjorde oss sällskap. Vi dansade till hög musik och hade det riktigt kul.

Runt klockan tre var vi alla trötta och lite för fulla, så vi bestämde oss för att åka hem. Jag och Dante tog en taxi hem till honom.

"Kan vi inte äta någon mat?" Sa jag och kollade på honom. Det låg ett max nära honom som jag visste var öppet dygnet runt.

"Jo, jag är hungrig. Ska vi dra ner till max?"

"Ja, snälla"

"Kom" Sa han och tog min hand. Vi gick ner till max och beställde en massa mat att ta med hem. Det satt endast några enstaka personer där inne så det gick snabbt att få maten. Vi var fortfarande utklädda sen festen, men nästan alla vi mötte på vägen hem var också det, många hade väl, precis som oss, varit på halloweenfest.

 Vi var fortfarande utklädda sen festen, men nästan alla vi mötte på vägen hem var också det, många hade väl, precis som oss, varit på halloweenfest

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av dantelindhe, corneliaas och 1 832 andra

stellaengdahl skrrrahh pap pap ka ka ka
skidiki pap pap and a pu pu pudrrrr boom

Visa alla 65 kommentarer

dantelindhe 🔥🔥
corneliaas snyggaste
hjartslag du är så fin!
hedviigblom1 😍

"Det här är de godaste pommes jag ätit"

"Och den här hamburgaren, herregud"

Som sagt var vi lite för fulla, så nog kan vi tyckt det smakade lite bättre än vad det egentligen gjorde.

Vi satt i Dantes soffa och åt en massa mat från max. Klockan var fyra på natten, och det var riktigt tur att jag inte hade något planerat imorgon. Vi åt upp maten, sen gick jag för att tvätta bort sminket och fakeblodet. Vi la oss i sängen och somnade på fem minuter.

den vackraste tönten | D.LWhere stories live. Discover now