15 september 2018
Dagarna här rullade på och de såg ungefär likadana ut. Ikväll hade Dante bokat bord på en resturang inne i stan. Det skulle bli så mysigt att äta på en riktig italiensk resturang, vi hade hittills bara ätit middag på hotellet, vilket såklart också var gott, men det skulle bli kul att äta riktig italiensk mat.
Gillas av ludwigkronstrand, prinzaugustt och 22 317 andra
dantelindhe jag ❤️ dig
Visa alla 1 998 kommentarer
hovah 😍😢
stellaengdahl älskar dig
karleksbrevvv så fin <3
hovahlove goalsVi tog en taxi in till stan, vi fick gå en liten bit till restaurangen men det gjorde inget. Det hade hunnit blivit rätt svalt mot kvällen så det var skönt med en liten promenad, vardagsmotion är den bästa motionen. Väl framme vid restaurangen gick Dante fram för att få vårat bord. Jag stod några meter bakom honom och väntade. Han pratade med dem en stund och jag märkte att någonting var fel. Han kom tillbaka till mig och såg irriterad ut.
"Dante, vad är det?"
"Dem säger att dem inte har något bord till oss, men jag förstår inte varför för jag vet att jag bokade"
"Men hur kan dem göra så? Om du har bokat så har du ju bokat"
"Jag vet. Jävla idioter alltså" Jag såg på han att han blev mer irriterad. Jag la händerna på hans axlar och kollade på honom.
"Älskling, det gör inget. Vi kan gå och äta någon annanstans. Det viktigaste är att jag får vara med dig" Han mötte min blick och sen kramade han om mig.
"Okej. Vi går" Han tog min hand och vi gick ut från restaurangen. På jakt efter en ny resturang med lediga bord kände vi doften av pizza och vi stannade. Bredvid oss var det pizzeria som bara kallade efter oss.
"Kan vi inte köpa med pizza och sätta oss vid hamnen?"
"Det skulle vara jättemysigt. Vi köper med en flaska vin också"
Dante pussade mig på kinden och vi gick in och beställde två pizzor. Dante satt kvar och väntade på pizzorna medans jag sprang iväg för att köpa en flaska vin. Vi möttes sen upp utanför pizzerian och gick ner till hamnen tillsammans.
"Det här är ju lika mysigt som restaurangen, om inte ännu mysigare" Jag log mot honom.
"Ja, det här är jättemysigt. Dessutom får vi ju faktiskt italiensk mat ändå" sa Dante och log mot mig. Jag besvarade leendet och kollade sen ut över havet.
Gillas av emmadahlgren, dantelindhe och 1 812 andra
stellaengdahl när det skiter sig med restaurangen 🤪
taggad: dantelindheVisa alla 45 kommentarer
hov1.fp @/hovahhh vill också 😢
prinzaugustt vin(äger)
emmadahlgren saknar dig ❤️
dantelindhe hahahahha"Det här är den bästa pizzan jag ätit" Sa Dante med munnen full.
"Jag vet, Italien har den bästa maten" Jag tog en tugga av pizzan och Dante nickade instämmande. Jag la ner pizzaslicen och tog upp vinglasen. Ena glaset gav jag till Dante och det andra behöll jag själv.
"Skål" Jag höll upp glaset.
"För oss, och Italien" La Dante till. Våra glas slogs ihop och det gav ifrån ett svagt ljud. Jag sippade lite på vinet innan jag återgick till att äta av pizzan. Det blåste svaga brisar då och då, vilket var skönt eftersom det annars var så varmt. Vi kollade ut över havet när en motorbåt åkte förbi. Folket på den vinkade åt oss och ropade "Ciao". Jag och Dante vinkade tillbaka och brast sen ut i skratt.
"Verkar som att dem är väldigt trevliga här"
"Ja, verkligen. Det där hade aldrig hänt hemma"
"Verkligen inte. Svenskar är rätt tråkiga ändå"
"Håller med"
Jag satte mig i Dantes famn och lutade ryggen mot honom. Dante tog min hand och så satt vi kvar ett tag, med vinden i mitt hår. Runt midnatt bestämde vi oss för att börja ta oss tillbaka till hotellet, det var ju en dag imorgon också. Vi lyckades få tag i en taxi och 15 minuter senare lämnade taxichauffören av oss utanför hotellet. Jag betalade och sen gick vi in. Jag gick direkt och tvättade ansiktet och borstade tänderna. Dante låg redan i sängen och kollade på sin mobil när jag kom ut från badrummet. Jag kröp ner i sängen och la mig bredvid honom. Dante la armen runt mig och tryckte på låsknappen på mobilen. Han pussade mig på tinningen.
"Det var jättemysigt idag"
"Det var det verkligen"
Jag mötte Dante med blicken och log mot honom.
"Jag älskar dig, så mycket"
"Jag älskar dig också" Jag kysste honom. Vi la oss ner igen, Dante med armarna runt mig.
"Godnatt"
"Godnatt älskling"
Det tog inte mer än fem minuter innan vi båda hade somnat.
ESTÁS LEYENDO
den vackraste tönten | D.L
Fanfic"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...