14 november 2018
Idag hade jag morgonpasset på jobbet. Jag började klockan nio, men skulle bara jobba några timmar. Det var aldrig mycket folk på morgonen, bara några enstaka som köpte frukost. Jag tog tunnelbanan in och fick gå de sista hundra meterna. Jag bytte om direkt och ställde mig sen i kassan, för att vänta på dem enstaka personerna som köpte frukost. Istället för att stå och stirra på dörren så började jag ta fram smörgåsar och kaffe, eftersom det var det som gick åt på morgonen.
Dörren öppnades och jag vände mig om. Där stod ett välbekant ansikte.
"Gustav, hej" Gustav, en kille som jag träffade ett tag efter Casper. Jag hade egentligen aldrig känslor för honom, han var bara som plåster på såren efter Casper. Jag var riktigt hjärtekrossad, så han var bara ett tidsfördriv. Det låter som att jag utnyttjade honom, men trust me, det var mer han som utnyttjade mig. Det visade sig att han hade slagit vad med sina kompisar om han kunde lyckas ligga med mig, eftersom enligt dem var jag "out of his leage", och gissa vad, han lyckades. Han hade dock inte varit så schysst mot mig, han hade alldeles för lite respekt mot mig, och kvinnor generellt. Just då, i den stunden, kunde jag inte se det, men mina vänner såg det, och jag kan se det nu i efterhand.
"Hej Stella" Han log smått mot mig. Jag kände fortfarande agg mot honom, men samtidigt var det kanske dags att släppa det? Fast varför? Han hade fortfarande gjort fel.
"En kaffe och en ostfralla tack" Jag nickade och gjorde iordning hans beställning.
"65 kronor tack" Han betalade och jag gav honom kaffet och mackan. Han stod fortfarande kvar och flinade mot mig.
"Hur mår du?"
"Bra" Jag höll mig så kortfattat som möjligt.
"Bra. Bra." Han nickade. Han stod fortfarande kvar, även fast jag gjorde det tydligt att jag ville att han skulle gå.
"Så, Stella, har du någon pojkvän?" Jag kollade upp på honom. Varför ville han veta det? Trodde han på riktigt att jag skulle vilja träffa honom igen?
"Varför undrar du?"
"Om du inte har någon så tänkte jag att du kanske ville ses någon dag" Han flinade. Jag blev irriterad och lutade mig lite framåt.
"Ja, jag har en pojkvän. Dante Lindhe, du kanske känner igen namnet?" Han stod tyst.
"Dante Lindhe huh?"
"Japp, Dante Lindhe. Dessutom hade jag inte velat träffa dig även om jag inte hade en pojkvän" Han nickade.
"Kul att ses igen Stella" Han vände sig om och gick. Jag rullade ögonen och suckade samtidigt som jag vände mig om och la fram fler mackor.
Timmarna rullade på snabbt och det var snart dags att åka hem. Jag tog som vanligt tunnelbanan hem, och idag gick det fortare än vanligt att komma hem. Jag gjorde iordning lite snabb lunch och hörde sen av mig till tjejerna för att kolla om dem ville komma över. Dem svarade ja och var här inom en halvtimme.
Vi gjorde verkligen inget speciellt, snackade om allt möjligt, jag passade på och städa lite samtidigt.
Emma och Cornelia gick ut till köket för att äta någon macka eller så, och jag gick iväg på toaletten.
Jag gick ut från badrummet till köket där Emma och Cornelia satt med sina mobiler. Jag satte mig på en stol bredvid och bet mig i läppen. Emma gav mig en liten konstig blick men återgick till att scrolla igenom mobilen. Jag funderade hur jag skulle lägga upp det jag skulle säga. Jag kollade ner i bordet och tog ett djupt andetag.
"Jag tror jag är gravid" Sa jag och kollade upp. Emma och Cornelia kollade båda upp från sina mobiler och såg förvånade ut.
"Va?" Jag nickade huvudet.
"Ja"
"Hur?" Jag vände huvudet mot Cornelia och lyfte ögonbrynet.
"Hur tror du man blir gravid Cornelia?"
"Jo, jag vet, men har ni inte använt skydd?"
"Jag kan ha missat ett p-piller för ett tag sen"
"Stella, vafan"
"Jag vet" Jag satte händerna för ansiktet.
"Vad fan ska jag göra?"
"Börja med att ta ett test så du vet" Jag nickade.
"Vi gör det nu. Kom" Jag gick ut till hallen. Cornelia och Emma följde efter mig och vi började ta på oss skor och ytterkläder. Vi gick ner till närmsta apotek och köpte det första bästa jag hittade. Jag skämdes nästan lite när jag la fram testet i kassan, och det blev inte bättre när jag fick en rätt dömande blick av kassörskan. Jag försökte ignorera den och sen gick vi tillbaka till lägenheten. Jag gjorde som det stod på instruktionerna och sen var det bara att vänta. Vänta på det som antingen skulle förändra mitt liv eller det som inte skulle göra någon skillnad alls. Jag var inte redo att bli mamma, jag var ju bara 19 år. Dessutom visste jag att Dante inte var redo att bli pappa heller, han hade fullt upp med att turnera och skriva låtar, det han verkligen älskade att göra.
"Vad som än händer kommer vi alltid finnas här för dig Stella" Sa Emma som satt på toalocket. Jag gav henne ett leende.
"Tack. Okej, dags att kolla" Sa jag och kollade nervöst på Cornelia och Emma. Cornelia tog min hand och log mot mig. Jag lyfte upp stickan från handfatet.
"Två streck gravid, ett streck inte gravid va?" Frågade jag medans jag höll blicken kvar på stickan.
"Ja" Sa Emma.
"Två streck" Sa jag och visade stickan för dem.
ESTÁS LEYENDO
den vackraste tönten | D.L
Fanfic"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...