T R E T T I O T V Å - S P O N T A N T

1.7K 15 0
                                    

2 november 2018

"Kan vi inte dra någonstans?" Jag kollade upp på Dante som hade föreslagit det.

"Vart då?"

"Jag vet inte, någonstans. Danmark kanske" Jag spärrade upp ögonen.

"Danmark? Jag trodde du menade djurgården typ" Dante log lite.

"Nej, jag vill åka någonstans, bara i några dagar. Kan vi inte dra till Arlanda och kolla vilka sista minuten dem har?" Jag tänkte igenom om jag hade skola dem närmaste dagarna, men kom på att jag var ledig, så jag ryckte på axlarna och svarade.

"Jo, det kan vi väl. Låt mig packa lite först bara" Sa jag och gick in till sovrummet. Jag drog ut en liten resväska som jag haft under sängen och la i lite kläder jag ville ha med mig. Jag gick vidare in till badrummet och la i lite saker i en necessär.

"Glöm inte passet!" Ropade Dante från vardagsrummet. Jag gick ut från badrummet och in till vardagsrummet

"Redan packat ner" Sa jag och flinade.

"Jag är klar, ska vi åka till dig så du kan packa lite och sen dra till Arlanda?"

"Låter bra. Vi tar pendeln"

"Yes sir" Jag flinade mot Dante och vi gick ut för dörren. Vi gick ner till pendeln och hoppade på. Ganska snabbt var vi hemma hos Dante som sprang runt och packade ihop saker i en liten resväska.

"Behöver du hjälp?"

"Nej, det går bra"

"Okej, säg till isåfall" Dante gav mig svagt leende och jag satte mig i soffan. Jag kollade igenom mina notiser lite snabbt och satte sen igång lite musik. En stund senare var Dante klar och vi tog tunnelbanan in till centrum för att sen ta tåget till Arlanda. Det här var verkligen en av de spontanaste sakerna jag gjort i livet, jag brukar alltid planera allting, men tydligen inte idag. Vi kom fram till Arlanda och tog oss bort till en disk för att kolla vilka sista minuten resor dem hade. Vi hoppades på en resa till Köpenhamn, det kanske låter tråkigt men Danmark är faktiskt ett riktigt mysigt land. Det fanns två lediga flygbiljetter till Köpenhamn så vi köpte dem direkt och tog oss sen till gaten. Vi hade inte så lång tid på oss så vi hann inte gå i taxfreen eller något sånt, men det gjorde inget.

"Två nätter i Danmark, väldigt spontant"

"Verkligen. Bland det spontanaste jag gjort" Dante skrattade till lite och sen var det dags för att boarda planet. Denna gången var jag faktiskt inte så rädd, det kändes som att det blev bättre och bättre för varje gång jag flög. Sen tror jag också att jag blev lugnare när jag hade Dante med mig, han fick alltid mig att må bra.

Vi var framme i Köpenhamn en timme och tio minuter senare. Eftersom vi bara hade handbagage med oss så behövde vi inte vänta på något bagage eller så, vi kunde bara gå ut och kolla vad vi skulle hitta på.

"Ska vi leta efter något hotell först? Så vi har någonstans och sova ikväll"

"Ja, det låter väl bra. Något i centrum skulle väl va nice"

"Det tycker jag"

Vi tog en taxi in till centrum och hittade ett hotell med ett ledigt rum ganska snabbt. Jag tror inte att så många valde att åka till Danmark i november, så det var inte så svårt att få ett rum. Vi fick tillgång till rummet direkt så vi gick upp för att lämna väskorna och kolla lite hur det såg ut bara. Det var ett helt vanligt hotellrum, inget som stack ut eller så. En dubbelsäng, skrivbord, stol, fräscht badrum och så, precis som det brukar vara. Jag bytte om innan vi gick ut på stan för att hitta någonstans att äta.

 Jag bytte om innan vi gick ut på stan för att hitta någonstans att äta

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

Gillas av stellaengdahl, ludwigkronstrand och 23 011 andra

dantelindhe hamnade i Danmark?
taggad: stellaengdahl

Visa alla 1 692 kommentarer

prinzaugustt kom ihåg att vi har en spelning om några dagar
hovahtakeovah ^ precis Dante, kom i tid
valterjanni bare tænker på broen
emmadahlgren @/stellaengdahl nej vad fin du är

"Vart är spelningen?"

Vi hade satt oss ner på en jättemysig resturang och beställt in mat, lite olika plockrätter. Vi drack vin och det spelades svag romantisk musik i bakgrunden. Det hade blivit lite mörkare ute, vilket var mysigt, och utanför gick folk fram och tillbaka.

"Göteborg"

"Åh, jag älskar Göteborg"

"Du kan få följa med om du vill?"

"Jag vill gärna, jag vet dock inte om jag kan pågrund av skolan, men jag får kolla upp det"

"Gör det"

Gillas av henrikssons, dantelindhe och 1 916 andra

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

Gillas av henrikssons, dantelindhe och 1 916 andra

stellaengdahl godnatt från Köpenhamn <3
taggad: dantelindhe

Visa alla 123 kommentarer

hovahseason 😍😍
prinzaugustt godnatt turturduvor
foddijuni Danteeee 🤩😍

3 november 2018

"Vilken är din absoluta favoritlåt genom tiderna?" Jag kollade på Dante som började fundera. Vi hade satt oss på en resturang för att äta middag. Under dagen hade vi bara gått runt, ätit, fikat och shoppat lite.

"Hmm, det måste nog vara någon med Travis" Jag rullade ögonen och flinade mot honom.

"Uh, såklart" Dante skrattade.

"Nejdå, Travis är jättebra" La jag till.

"Din då?"

"Jag älskar också Travis låtar, men sen älskar jag "känn ingen sorg för mig Göteborg" också"

"Gråzon är en mycket bra låt också" Sa jag och flinade.

"Hmm, gråzon, vem har gjort den?" Dante flinade.

"Jadu, jag kommer inte ihåg" Jag log och skrattade till lite. Dante log tillbaka. Vår mat kom in till bordet. Vi hade båda beställt en varsin pasta carbonara. Jag tog upp min gaffel och tog en tugga. Det smakade fantastiskt. Dante höll med.

den vackraste tönten | D.LWo Geschichten leben. Entdecke jetzt