26 augusti 2018
"O herregud" sa jag när jag öppnade ögonen.
"Det är alldeles för ljust härinne" la Dante till.
Efter spelningen igår hade vi alla gått ut och festat, och vi alla drack en del. Så man kan ju säga att alla var rätt bakis idag.
"Jag behöver en ipren" sa jag.
"Påminn mig att aldrig mer dricka. Det var fan längesen man va såhär bakis" sa Dante och skratta medans han gnuggade sig i ögonen.
"Nu låter du gammal" jag flinade åt han.
"Hörru, jag är faktiskt bara 22"
"Jag vet, och jag är bara 19" jag flinade mot honom medans jag rullade över så jag låg närmre honom och kysste han.
"Kaffe?"
"Kaffe. Och ipren"
Jag tog på mig en av Dantes t-shirts, jag älskade att gå runt i hans tröjor, de luktade så gott, och vi gick sen ut till köket och gjorde frukost. När vi var mätta och belåtna la vi oss ner i soffan och slökollade Netflix. Jag låg med huvudet på Dantes bröstkorg och kände hur tröttheten slog till och jag somnade till en stund. En timme senare vaknade jag och såg att även Dante hade somnat. Jag tog upp mobilen och scrollade igenom instagram. Strax därefter vaknade Dante.
"Godmorgon sömntuta"
"Eh, du sov också"
"Jag vet" jag flinade och Dante pussade mig på pannan.
"Jag kan inte fatta att jag börjar högskolan imorgon. Känns som att jag nyss började gymnasiet"
"Jag är så stolt över dig, och du kommer bli världens bästa sjuksköterska" Jag kollade på honom och log. Världens bästa människa var han. Jag spenderade hela dagen hos Dante, men efter middagen var jag tvungen att åka hem för att förbereda inför morgondagen.
"Jag saknar dig redan" Dante kysste mig.
"Saknar dig också, men vi ses snart. Jag älskar dig"
"Och jag älskar dig"
Det var skönt att komma hem till lägenheten igen. Jag hade spenderat de senaste nätterna hemma hos Dante så det var skönt att komma hem. Jag älskade såklart att vara med Dante och att vara hemma hos honom, det var det bästa som fanns, men jag är en sån person som behöver lite egentid också.
När jag kom hem från Dante bytte jag direkt om till träningskläder och drog ut på en springrunda. Det var så skönt att bara springa, lyssna på musik och rensa tankarna. Som terapi för själen. Efter springrundan hoppade jag direkt in i duschen och började sen förbereda inför imorgon.
Gillas av dantelindhe, emmadahlgren och 1 489 andra
stellaengdahl imorgon börjar lilla jag högskolan. tack till alla inblandade för en fantastisk sommar! speciellt stort tack till mina bästa vänner Cornelia & Emma, och även till min fina pojkvän Dante, jag älskar dig ❤️
BINABASA MO ANG
den vackraste tönten | D.L
Fanfiction"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...