T J U G O T V Å - B I O

1.8K 21 2
                                    

28 september 2018

Cornelia hade äntligen börjat förklara, och jag blev väldigt chockad. Jag visste inte alls att hon var så kär i honom, men det var hon. Problemet var att han inte kände samma sak. Vi satt ett bra tag på hennes vardagsrumsgolv och pratade. Efter ett tag kom jag på att Dante satt utanför så jag gick ut till han. Han vände huvudet så fort jag kom ut och log mot mig.

"Hej, hur mår hon?"

"Nja, sådär. Men vi jobbar på det"

"Okej, vad bra"

"Älskling" Jag satte mig bredvid honom.

"Är du inte trött? Du kanske borde åka hem och sova så kan vi ses imorgon. Jag vet inte hur länge hon behöver mig"

"Men är det säkert? Jag vill vara här för dig också. Jag vet att det kan vara svårt för en själv när en kompis mår dåligt"

"Jag klarar mig, jag vill bara se till att Cornelia mår bra nu. Jag lovar. Åk hem till mig och sov, det är kortare dit än hem till dig, du har ju nyckel"

"Okej, vi ses sen. Men ta inte tunnelbanan hem, ta taxi"

"Det gör jag" Dante pussade mig och reste sig upp. Jag gick in till Cornelia igen.

"Cornelia, vill du ha något? Någon mat, vatten?"

"Nej, det är bra. Jag vill sova bara"

"Okej, kom" Jag sträckte ut handen och hon tog tag i den. Hon reste sig upp och vi gick in till hennes sovrum. Jag bäddade ner henne i sängen och själv gick jag ut till soffan och la mig.

02:32 Stella
Lär nog sova kvar här, kommer hem imorgon bitti, älskar dig ❤️

02:33
Okej, hoppas Cornelia mår bättre snart. Älskar dig också ❤️❤️

Jag släckte mobilen och somnade direkt. Nästa morgon vaknade jag rätt tidigt, redan klockan åtta. Jag kollade in i Cornelias rum, hon låg fortfarande och sov och kände jag Dante rätt så låg han också och sov fortfarande. Jag gick ut till köket och tog ett glas vatten. Strax därefter kom Cornelia ut till köket också.

"Hej gumman. Hur mår du?" Jag kramade om henne. Hon hade ögon som var svullna efter allt gråtande igår.

"Helt okej" Sa hon och satte igång kaffebryggaren.

"Jag finns alltid här för dig, det vet du va?" Cornelia nickade på huvudet och log lite smått.

"Jag måste åka hem till Dante, han sov hemma hos mig. Men ring om det är något, okej?"

"Tack Stella"

"Ingen fara" Jag kramade henne och gick ut. Jag tog tunnelbanan hem och köpte med mig bröd på vägen från tunnelbanan hem till mig. Dante låg och sov i sängen när jag kom hem. Jag kröp ner bredvid honom. Han vaknade till lite smått och la armarna runt mig och pussade mig på kinden. Vi sov i någon timme innan vi vaknade igen och gick upp för att äta frukost.

"Mår hon bra?"

"Hon mår helt okej, kunde vart bättre, men hon kommer klara sig, hon är stark"

"Det är bra" Dante la sin hand på min och bytte samtalsämne.

"Vill du göra något speciellt idag? Kanske bio ikväll?"

"Ja, bio vore jättemysigt"

"Vi kan kolla vad som går" Dante tog upp mobilen och gick in på sf. Han började scrolla igenom alla filmer som gick ikväll och läste upp titlarna. Vi hittade tillslut en som vi båda kunde tänka oss att se och bokade två platser direkt.

Vi gjorde inte jättemycket resten av dagen innan bion. Vi tog en promenad i en park i närheten, en väldigt fin park faktiskt, och bara myste. Vi lagade middag hemma hos mig innan bion, tacos!! Det var väldigt mysigt och framförallt kul att laga middag tillsammans, vi lyssnade på musik och hade det allmänt bra bara.

"Kolla, såhär gör man en perfekt taco" Sa jag och tog ett bröd.

"Först köttfärs, sen ost ovanpå så att den smälter lite, grönsaker, massa sås och tortillachips" Dante kollade på mig, han höll inte med såg jag.

"Du kan ju inte skippa majsen, och det är för mycket sås, det blir för kladdigt" Sa Dante och flinade åt mig. Jag skakade på huvudet och han pussade mig på kinden. Jag satte mig ner vid köksbordet och Dante började göra sin taco.

Gillas av ludwigkronstrand, stellaengdahl och 19 387 andra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av ludwigkronstrand, stellaengdahl och 19 387 andra

dantelindhe lyckades samsas om en film på bion tillslut <3
taggad: stellaengdahl

Visa alla 1 341 kommentarer

stellaengdahl puss
prinzaugustt Lasse-Majas detektivbyrå?
exempel_66 vill också på bio med dig <3
hovah.se ❤️❤️❤️

Filmen var bra, inte den bästa jag hade sett men absolut sevärd iallafall. Vi bestämde oss för att åka hem till Dante och sova där inatt, för omväxlingens skull. Pendeln hem till Dante fick vi vänta på ett tag, men det gjorde inget, jag hade bra sällskap.

 Pendeln hem till Dante fick vi vänta på ett tag, men det gjorde inget, jag hade bra sällskap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av valterjanni, dantelindhe och 1 349 andra

stellaengdahl jag älskar dig

Visa alla 82 kommentarer

hov1arliv1 😢😍❤️
emmadahlgren ni är så fina
prinzaugustt #goals
axeljiggy @/prinzaugustt HAHAHAH hashtags?
dantelindhe o jag älskar dig

den vackraste tönten | D.LWhere stories live. Discover now