S J U - H E M M A F E S T

3.1K 29 5
                                    

19 augusti 2018

Gillas av prinzaugustt, ludwigkronstrand och 19 261 andra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av prinzaugustt, ludwigkronstrand och 19 261 andra

dantelindhe frukost med denna pärla
taggad: stellaengdahl

Visa alla 1 260 kommentarer

ludwigkronstrand gulligt, men fett oklara ni är
prinzaugustt ^
hov1_fanpage neej vad gulligt, är ni tillsammans?❤️❤️
valterjanni vi vet ju att ni är kära
corneliaas Valter har rätt

Det hade nu gått en månad sen jag och Dante för första gången såg varandra på Arlanda, och det hade gått, för att vara exakt, 19 dagar sen vi hade vår första riktiga "dejt". Vi hade träffats en hel del efter det, men vi hade fortfarande inte haft snacket om vad vi är än. Jag visste ju att jag hade känslor för honom, men jag visste inte vad han kände för mig.

"Stella, nu ska vi snacka" sa Cornelia och kom ut på balkongen med en flaska vin.

"Om vadå?"

"Om dig och Dante. Uppenbarligen så gillar i varandra"

"Hur vet du det?"

"Ni ses flera gånger i veckan, ni går ut och äter, ni ligger med varandra?!"

"Cornelia!" Jag gav henne en arg blick.

"Vadå? Ni gör ju det. Så varför har ni fortfarande inte pratat om att ni har känslor för varandra?"

"Jag vet inte. Jag har liksom inte vågat. Tänk om han inte känner samma sak?"

"Det gör han. Det är jag säker på"

"Men hur ska vi få det att funka? Jag ska snart börja plugga igen och han är känd i hela Sverige och ska säkert ut på turné snart"

"Stella, mår du bra av att vara med honom?"

"Men det är inte de..." Cornelia avbröt mig.

"Stella, mår du bra av att vara med honom?"

"Ja, det gör jag"

"Då har du ditt svar"

Jag suckade.

"Okej, jag ska prata med honom"

"Vad är det som händer mellan dig och Ludwig då?" Cornelia kollade på mig med en ganska lugn blick. Hon ryckte på axlarna och sa

"Jag vet faktiskt inte. Vi ses då och då och vi har jävligt kul tillsammans"

"Men?" Frågade jag. Jag kände Cornelia bra och jag kände att det var ett men som skulle komma.

"Men jag vet inte vad han känner. Eller ens vad jag känner"

"Ni måste nog lista ut det. Jag tror att ni har känslor för varandra. Ni gillar att umgås tillsammans, ni saknar varandra när ni inte är med varann och ni är uppenbarligen attraherade av varandra" sa jag och flinade.

"Ja du har rätt. Jag måste nog prata med honom"

20 augusti 2018

"Vilken tid börjar festen?" Ropade Cornelia från köket. Jag stod i badrummet och sminkade mig. Vi hade hög musik på i högtalaren och jag tyckte lite synd om mina grannar, men äh, en gång gör väl inget.

"Runt 21 tror jag"

Vi skulle idag hem till en kompis som skulle ha fest. Jag hade dock en fråga: vem har fest på en måndag? Men det var ju sommar så det var väl okej I guess.

"Okidoki" Cornelia kom in med två glas vin och gav ett till mig. Emma kom också in till badrummet, hon med ett glas vin också. Alla tre stod där och trängde oss framför spegeln för att kunna sminka oss. Samtidigt dansade vi och sjöng med i låtarna som spelades en efter en. När Mandy Moore kom på gick Emma loco, och jag ska va ärlig, jag och Cornelia sjöng också med.

"DU VA MIN MANDY MOORE, MANDY MOORE O JAG GÅR TILLBAKS FÖR OFTA FAST VÅR KÄRLEK ÄR PÅ LÅTSAS "

Vi hoppade runt där och bara levde livet.

När vi alla var klädda och färdigsminkade tog vi med oss vinet ut på balkongen och satte oss. Vi pratade om allt och ingenting och när klockan närmade sig nio gick vi ner till tunnelbanan och åkte hem till vår kompis som hade festen.

Vi kom dit runt halv tio. Folk gick in och ut ur huset och vissa låg redan ute och spydde, hur snabbt kan man bli full? Vi gick in i huset och kände den varma luften blandad med alkohollukt, hemmafest!! Vi tog av oss våra jackor och jag gick in till köket för att hämta några cider till oss. Inne i köket stod det bara några enstaka personer och det var mycket svalare än i resten av huset. När jag stod och tog ut cider ur kylen kom Dante in i köket.

"Hej" sa han och log.

"Hej" jag log tillbaka.

"Vilka är du här med?"

"Cornelia och Emma. Vi känner hon som har festen, eller ja, känner och känner, vi gick tillsammans på gymnasiet"

"Okej. Jag känner inte henne alls, det är Noel som gör det, jag hängde bara på" Dante lutade sig mot väggen och granskade mig upp och ner.

"Vad fin du är" sa han.

"Tack, du med"

Vi gick ut till vardagsrummet och jag gav Cornelia och Emma en varsin cider. Vi satte oss ner och pratade tillsammans med Dante och killarna tills Håkan Hellströms "känn ingen sorg för mig Göteborg" började spelas högt i högtalarna.

"Åh hörni!!" Ropade Cornelia.

"Det är våran låt!" Fortsatte jag och vi gjorde Cornelia sällskap på dansgolvet. Vi tre gick crazy och sjöng med så högt vi bara kunde. Dante började le när han såg oss. Jag gick fram till honom och drog med han till tjejerna. De andra killarna kom också upp och sen stod vi där, alla sju, sjungandes och dansandes till Håkan Hellström.

"På diskotek, ba ba ba
Men jag tar allting på lek, även en hemlighet
Ta mig till kärlek, ta mig till dans
Ge mig nåt som tar mig någonstaaaaaaaaaans ah ah ah
För jag vill veta om kärlek finns"

Vi sju måste ha varit de mest högljudda på hela festen under den låten men det var verkligen så kul. Vi sjöng och hoppade runt som galningar.

"Det var en kväll på ett diskotek
Och jag följde varje hennes danssteg
Och vi kanske ses, det finns en chans
På nån spårvagn nånstans"

Dante pekade på mig när vi sjöng den delen och jag dansade fram till honom. Våra läppar pressades emot varandra och vi stod där, mitt bland alla och kysstes till Håkan Hellströms musik.

den vackraste tönten | D.LWhere stories live. Discover now