N I O - M A M M A & P A P P A

2.8K 30 7
                                    

22 augusti 2018

Gillas av stellaengdahl, prinzaugustt och 21 243 andra

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Gillas av stellaengdahl, prinzaugustt och 21 243 andra

dantelindhe godmorgon

Visa alla 1 798 kommentarer

stellaengdahl finis
hovahh 😍😍😍
prinzaugustt prettyboy Lindhe

"Hallå, jag är hemma!"

"Hej gumman! Hur mår du?"

"Jag mår bra. Vart är pappa?"

"Han ute i trädgården bara. Vill du ha lite fika?"

"Ja visst"

Mamma satte på kaffebryggaren och tog fram nybakat kanelbullar ur ugnen.

"Dem här har jag bakat enbart för att du skulle komma. Jag vet ju att du älskar kanelbullar!"

"Åh tack mamma, vad gullig du är"

"Där är hon! Hej Stella!" Pappa kom in från trädgården och gav mig en stor kram.

"Hur mår du?"

"Jag mår bra, hur mår du själv?"

"Jo det är bra tack. Jag har nyss klippt gräset härute och ställt ut de nya möblerna"

"Du är så duktig pappa" sa jag och log mot honom.

"Vi går ut i trädgården och sätter oss tycker jag" sa mamma och tog brickan med kaffe och bullar på.

"Stella tar du med mjölken?"

"Yes"

"Tack"

Det var så härligt att träffa mamma och pappa igen, det var ett tag sen jag träffade dem.

"Annars då? Vad händer i ditt liv? Någon kille?" Mamma är alltid så himla nyfiken om allting. Hon har jämt hållit på och frågat om jag är tillsammans med någon eller om mina kompisar är det.

"Det finns en kille faktiskt" jag tog en tugga av bullen.

"Och han heter?"

"Dante. Dante Lindhe. Vi har träffats i några veckor nu och vi är tillsammans"

"Men gud vad roligt Stella! Eller hur Patrik?" Mamma nästan applåderade av glädje.

"Ja verkligen! Hur gammal är Dante då?"

"Han är 96:a, så tre år äldre än mig. Men han är verkligen en superbra kille och jag mår jättebra av att vara med honom"

"Och det är det viktigaste, att du mår bra" mamma log mot mig.

"När får vi träffa den unge mannen då?" Frågade pappa lite skämtsamt.

"Jadu, när vill ni träffa honom?"

"Du kan väl bjuda över honom på middag på imorgon?"

"Ja, jag kan fråga honom"

"Åh vad roligt!"

Efter ett tag var det dags för mig att åka hem. Jag sa hejdå till mamma och pappa och gick mot tunnelbanan. Hemma i lägenheten igen gjorde jag mig en kopp kaffe, även fast jag redan hade druckit två koppas hos mamma och pappa. Vem får nog av kaffe? Jag satte mig på balkongen och bara njöt.

 Vem får nog av kaffe? Jag satte mig på balkongen och bara njöt

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Gillas av dantelindhe, corneliaas och 983 andra

stellaengdahl kan man dricka för mycket kaffe?

Visa alla 68 kommentarer

emmadahlgren tror fan inte det
dantelindhe saknar dig
stellaengdahl @/dantelindhe kom
ludwigkronstrand man överlever inte utan kaffe 🤷‍♂️

Det tog inte mer än en kvart innan Dante ringde på dörren. Jag gick och öppnade och han kysste mig direkt.

"Hej" sa han tyst bakom kyssen.

"Hej" sa jag och log.

Dante gick ut till köket och tog ett glas vatten. Sen gick vi ut och satte oss på balkongen ett tag.

"Du" sa Dante. Jag vände blicken mot honom.

"Vi ska spela på grönan på lördag, jag tänkte fråga om du vill följa med och kolla? Du kan ju bjuda med Emma och Cornelia också"

Jag log mot honom. Såklart ville jag det. Det kändes nästan som en ära att få följa med.

"Ja, jättegärna" Dante sken upp. Han fick det där fina leendet som jag bara älskar.

"När vi ändå håller på, så skulle mina föräldrar vilja träffa dig" sa jag och pausade. Dante såg fortfarande glad ut.

"Dem föreslog middag imorgon" fortsatte jag.

"Absolut, jag vill gärna träffa dina föräldrar"

Vi log mot varandra och satt tysta ett tag. Men det var ingen stel tystnad, utan det var bara en skön tystnad. Efter ett tag började jag frysa och vi gick in till lägenheten igen. Vi la oss ner i soffan och kollade på några avsnitt av modern family. Jag låg med mitt huvud på Dantes bröstkorg och han låg med sina armar runt mig. Jag var så lycklig.

"Vill du stanna här inatt?" Jag kollade upp på Dante som log mot mig.

"Såklart jag vill" svarade han och pussade mig på pannan.

den vackraste tönten | D.LDonde viven las historias. Descúbrelo ahora