19 november 2018
Jag pussade Dante på kinden och viskade hejdå i hans öra. Han halvsov fortfarande men lyckades få fram något ljud som liknade ett hejdå. Jag smög försiktigt upp ur sängen och gick ut till köket för att dricka lite kaffe innan det var dags för ännu en vecka i skolan. Jag sminkade mig lite lätt, inte något speciellt, väldigt vardagligt och klädde sen på mig ett par jeans och en hoodie, verkligen bara en helt vanlig look. Jag fixade en macka som jag åt på vägen till tunnelbanan. Jag ville sova så länge som möjligt, vilket gjorde att jag inte hann äta hemma, plus så jag fick småspringa till tunnelbanan för att hinna i tid.
Dagen rullade på rätt bra, tiden fram till lunch gick snabbt och sen var det bara halva dagen kvar. Såklart hade jag lyckats glömma matlådan hemma, det kanske är bättre att gå upp lite tidigare så man kommer ihåg sådana saker, men jag var helt enkelt tvungen att köpa något. Som tur var så låg det ett Ica i närheten så jag fick gå dit. Jag var glad att jag hade tagit min vinterjacka imorse även fast jag hört att man inte ska använda den innan den första snön kommit, men eftersom det var så pass kallt ute nu så var jag tvungen.
Efter skolan åkte jag direkt hem, jag hade ingen ork att göra något annat, dock på vägen hem från tunnelbanan gick jag in på Coop och handlade lite matvaror jag behövde ha hem. Lite frukt, ris, yoghurt, ja, sånt där. Sen även ett graviditetstest. Efter handlingen gick jag hem direkt. Jag låste upp och satte ner påsarna på golvet för att kunna ta av mig skorna. Jag gick sen in till köket för att lägga in matvarorna lite snabbt och satte mig sen ner vid bordet för att kolla igenom mobilen lite.
16:58 Dante
Hej, vad gör du?17:02 Stella
Kom nyss hem, vad gör du?17:04 Dante
Har varit i studion hela dagen, kan jag komma över? Saknar dig17:04 Stella
Om du köper med mat ;)17:05 Dante
Deal17:05 Stella
😘Jag var verkligen så trött efter skolan, och jag vet egentligen inte varför, så mycket hade vi inte gjort, men det var måndag så man hade väl rätt att vara trött. Det var skönt att Dante köpte med sig mat för jag orkade verkligen inte laga mat idag, även fast jag hade handlat en massa gott. Jag gick och la mig i soffan för att vila lite. Mina ögonlock kändes tunga och jag bestämde mig för att blunda lite, bara några minuter.
Jag vaknade en halvtimme senare av Dante som pussade mig på pannan. Jag öppnade ögonen och kollade på honom. Dante log mot mig.
"Hej" Sa han och jag satte mig upp.
"Hej, vad är klockan?"
"Strax efter halv 6, jag har med mat" Dante höll upp en påse med thaimat.
"Jag som bara skulle blunda en stund"
"Ja, det brukar vara så" Jag gav honom ett leende och reste mig upp för att hämta tallrikar och bestick, men stannade upp och satte mig ner igen när jag såg att det redan stod på vardagsrumsbordet. Dante satte sig bredvid mig och tog fram maten. Jag kollade på honom och flinade.
"Vadå?" Han flinade lite mot mig. Jag skakade på huvudet.
"Inget, du är så fin bara" Han rodnade lite och jag lutade mig fram och kysste honom.
ESTÁS LEYENDO
den vackraste tönten | D.L
Fanfic"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...