21 september 2018
Det ringde på dörren och jag gick och öppnade. Där stod Emma och Cornelia, lika glada som alltid, med en dator och en påse hämtmat i händerna.
"Hej, kom in" Jag kramade om dem båda.
"Gud vad brun du är! Är det Italien man ska åka till eller?" Vi skrattade.
"Har du haft det bra? Det har sett ut så på bilderna iallafall" Cornelia flinade åt mig.
"Vi har haft det jättebra. Sol, bad och massa pasta, vad kan man klaga på?" Sa jag och log. Vi gick ut till köket och plockade fram tallrikar. Eftersom det var för kallt för att sitta ute så fick vi sitta inne vid matbordet, vilket såklart gick jättebra också, jag föredrog bara att sitta på balkongen.
"Okej så, födelsedagsfest alltså?" Sa jag och slog ihop händerna.
"Hur har du tänkt Emma?"
"Sen alla fyllde arton så går ju typ alla ut på krogen så jag tänkte att det skulle kunna vara kul att ha hemmafest, sen kan man ju såklart gå ut på krogen senare"
"Ja det låter väl bra. Ska du ha någon mat eller så?"
"Lite om plock kanske, och sen en massa dricka"
"Det låter jättebra tycker jag"
"Vilka ska du bjuda?"
"Er såklart, gamla klassen tänkte jag, har ni några andra förslag?"
"Dante och killarna vill säkert komma. Jag pratade med honom igår och han verkade tycka det lät kul"
"Ja, jag vill gärna ha Hov1 på min fest" Sa Emma och flinade.
"Har du tänkt något datum?"
"Jag fyller ju år på en måndag, suck, så då går det inte, sen kan jag typ inte förens den 27:e, men det gör väl inget? Det viktigaste är väl att jag har en fest, inte när?"
"Nej, absolut inte. Det blir jättebra. Jag kan skicka till killarna och fråga om dem vill komma, så skickar du till klassen?"
"Perfekt" Emma skrev upp allting på sin dator.
"Jag behöver en handlingslista också. Vad ska jag ha för plock tycker ni?"
"Chips är ett måste!"
"Stella, det är ingen mat" Cornelia rullade ögonen.
"Ge något bättre förslag du då" Sa jag irriterat, fast på skämt.
"Frukt är jättebra, typ vindruvor, melon, päron och så vidare"
"Bröd är gott också" La jag till.
"Ja, och så lite kex"
"Minihamburgare!!" Ropade Emma.
"Det är jättebra" Sa jag och pekade på henne.
"Asså lite sånt bara, vi kan ju följa med och handla"
"Ja, absolut. Och en massa dricka"
"Det blir jättebra. Nu måste vi äta innan det blir kallt" Sa Emma och jag insåg att vi hade inte ens börjat äta av maten än. Vi började äta direkt och snackade om allt möjligt, dem var ju såklart nyfikna om mig och Dante så det blev ett stort samtalsämne för dagen, men jag ville höra om Emma och killen hon dejtade också. Såklart pratade vi inte bara om killar, utan en massa annat också.
När Emma gick på toa passade jag och Cornelia på att prata om vad vi skulle köpa till henne i present.
"Något personligt. Inte en tråkig ögonskuggspalett liksom"
YOU ARE READING
den vackraste tönten | D.L
Fanfiction"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...